..: Fotogalerie - detaily fotografie 100.001-7 :..
 

100.001-7


100.001-7Informace o fotografii:
 - Úsek: Bechyňská Smoleč - Sudoměřice u Bechyně
 - Datum: 5.12.2009
 - Autor: Václav Růžek 
 - Pozn.: "Vlak do pekla"
 - Zobrazeno: 13302x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.01.2010 (15:40)  
Pěkné, je hned jasné, že to bylo v období Mikuláše. Ta cedule úsplně splývá s 1. vagonem.
26.12.2009 (22:07)  
:-D škoda že jsem tu akci přehlédl :-D Už aby byly v najbrtu i ty parní lokomotivy, :-D alespoň nějaká M131.1 kdyby byla najbrtí :-D
registrovaný uživatel JAKE 
Počet komentářů uživatele7 »fotek 0
25.12.2009 (16:12)  
ta kombinace "Najbrta" a klasické nostalogie je opravdu šílená :-( (ten kdo to vyslal na trať by se mněl stydět), ale fotka je to krásná :-)
22.12.2009 (16:57)  
Exkurzi do měnírny bych naopak vřele doporučil všem, kteří nemají představu o tom, jaký živel elektřina je. Jednou jsem viděl reakci rychlovypínače na zkrat, oblouk se nepodařilo vypnout, musely zasáhnout AC odpínače, ale z toho rychlovypínače zbyla jen hromada smradlavého čmoudu a louže kovu na podlaze kobky, která se musela kompletně zrekonstruovat. Ohňostroj to byl až úděsně nádherný. Pokud jde o toho navrčeného elektrikáře; zkorumpovat je možno nejen politika a když budete vědět, čím a jak, dočkáte se kvalitních výsledků.
22.12.2009 (15:32)  
Tady je odborníků na elektrotechniku.... Exkurzi do měnírny nedoporučuju, uvidíte tam protivného rozespalého elektrikáře, pokud by někdo chtěl nějaké fotografie tak stačí napsat.
registrovaný uživatel Bakiy 
Počet komentářů uživatele99 »fotek 0
22.12.2009 (12:08)  
Ažetďákovo vysvetleni je asi nejpresnejsi. Jeste se slusi dodat, ze azbest je karcinogenni, proto se nesmi (i na zhaseci komory) pouzivat...
Horatio: Vazne si myslis, ze to mohl tahnout Taurus? Vim, ze to bylo mysleno ironicky, ale to nekterym jedincum tady nemusi dojit... :-) Kdysy jsme se na vysoke bavili tim, ze Lipenka a Bechynka jsou jediny trate u nas, kde by mohlo jet vlastni silou TGV. Od te doby se sice mnohe zmenilo, ale i tak... To by teprve byla fotka!
Vsem, ktery rozesmala ta souprava. Me zase rozesmaly tyhle komentare! Tohle nebyl sotovlak, ale vlak pro lidi, ktery vlak vetsinou nastve, protoze mu musi dat prednost na prejezdu. Nekteri nedelaji ani to... A "kastanum" se snadno rekne tohle je historicka masinka, nove opravenej vuz a dva historicky. A kastan je spokojenej, muze si vybrat a jeste ho tahne "neco extra". Stejne tomu rozumi asi jako ja pestovani psenice...
A k fotce samotny, ten rychlostnik je opravdu jak prilepenej na voze, ale me se to libi. Jestli to byl zamer, tak smekam pred autorem klobouk!
22.12.2009 (10:49)  
Zhášecí komora je zařízení, které omezuje působení oblouku, vytaženého při rozpínání kontaktu. Musí být z nehořlavého, elektricky nevodivého a tepelně vysoce odolného materiálu. Rozepnutím kontaktu totiž vznikne nejprve jiskra, která přejde v oblouk, jehož doba hoření je dána napětím na rozepnutých kontaktech, vzdáleností kontaktů a indukčností zátěže. zhášení střídavých oblouků je jednoduché, protože proud mění polaritu, přičemž klesá k nule, takže pokud se kontakt pohybuje dostatečně rychle, nemusí k pozorovatelnému vzniku oblouku vůbec dojít; kontak nepatrně zajiskří a hotovo. U DC systémů je situace složitější, proud klesá jen velmi pomalu, ovzduší kolem kontaktu se vysokou teplotou ionizuje a stává tak vodivým a pokud je v obvodu indukčnost, napětí na kontaktu s poklesem proudu narůstá. V případě, že vzdálenost rozepnutých kontaktů k roztržení oblouku nestačí, nastává průšvih, spínací zařízení se roztaví (polovodičový spinač se prorazí). Zhášecí komora má za úkol oblouk ochladit, roztrhat a zabránit tomu, aby zasáhl nejbližší okolí kontaktu. Používají se k tomu různé systémy (magnetické pole, tlakový vzduch, rozčlenění výfuku do komůrek a p.) Pokud se o problematiku vypínání DC proudu zajímáte, doporučuji exkurzi do měnírny, uvidíte velmi zajímavé věci a ještě víc zajímavých věcí se dozvíte. Ale obecně platí, že vypínat DC systémy není žádná procházka růžovým sadem a pokud se nezadaří, jsou následky dost otřesné.
22.12.2009 (10:34)  
Josef Kamiš: Já sice vím o elektrice tak maximálně to, že č.9 a 16 jezdí na Žižkov, ale co jsem vyposlechl při jízdě fotovlaku, tak potíž je v tom, že podle několik let starého nařízení se nesmí používat azbest na zhášecí komory. Používá se místo něj snad pertinax. Funkce zhášecí komory je popsána v následujícím odkazu:
http://www.atlaslokomotiv.net/page-hv.html
22.12.2009 (9:12)  
Topič...díky za osvětu :-) je to pravda.Bobina párkrát vyjela...ovšem bazala68 to mistrně uvedl vše na pravou míru.Přiznám se,že vůbec nerozumim pojmu a problému "azbestové komory",ale tehdy mi to takhle bylo také řečeno,že díky této lapálii stroj nemůže jezdit.Dokázal by někdo zasvěcený ve stručnosti vysvětlit o co se jedná?
22.12.2009 (8:30)  
str: Dvoukřídlí (správně by mělo být dvoukřídlý podle vzoru mladý a úplně správně dvoukřídlé dveře) jsou dveřmi do zavazadlového prostoru.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko