..: Fotogalerie - detaily fotografie ...zaujatý krásou :..
 

...zaujatý krásou


...zaujatý krásouInformace o fotografii:
 - Místo focení: Metro C, stanice Vyšehrad
 - Datum: 11.7.2012
 - Autor: Andrew33  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 6502x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 4

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.04.2016 (20:44)  
ŽP elektronický magazín o drahách. Tak že pokud by jsme to měli brát do důsledku tak podle drážního zákona patří mezi dráhy i lanovky
Před mnoha lety jsem lanovku fotil, ale bohužel mi nějaký vlak zkazil fotku :DDD https://goo.gl/yaju17
12.04.2016 (20:06)  
Pár reakcí :

- ano, ostravská linka 5 je ta co vede lesem a co se tam srazily ty tramvaje; bohužel se tam dosti chujově fotí, protože sloupy jsou zásadně z té špatné strany a nahusto. Taky by to sneslo fest vykácet a odkřovit.
- tramvají v krajině je k dispozici dostatek i jinde. Dokonce i v aglomeracích typu GOP nebo Ruhrgebiet se vyskytuje krajina. A jaká!
- i trolejbus s bateriemi / pomocným pohonem je podle CZ legislativy drážní vozidlo. A světe div se, i při jízdě bez použití sběračů se pohybuje po dráze, i když tam žádná fyzicky není. Ona tam totiž existuje tzv. virtuální dráha kterou tam nejprve papírově zřídil Drážní úřad, aby mohl pro takovou linku následně vydat licenci. Pokud tam taková dráha není tak se trolejbus dopouští nepovoleného provozování dráhy ;-)
Vzhledem k tomu, že s rozvojem elektrobusů a parciálních trolejbusů závažnost podobných legislativních konfliktů přibývá, je pravděpodobné, že trolejbusy a jejich provozování z drážního zákona vypadnou (zůstanou asi jen měnírny a trolejové= vedení jako UTZ). Ono i bez baterií a pomocných pohonů je to strašně debilní, když máte dvě úplně stejné krabice jménem Solaris nebo SOR, řídí se z 95% stejně, ale na každou máte jiný řidičák, jiný nadřazený orgán pro techniku, jiný orgán pro povolování linek, jiné předpisy a lhůty na zdravotní prohlídky, jiné limity na bezpečnostní přestávky a přestávky mezi směnami (jak a podle čeho byste posuzovali bezpečnostní přestávky a rozvrh pracovní doby pro člověka který půl dne jezdí s Brejlovcem a druhou půlku s Avií?), jiné papírování dopravních nehod, jiné rozsahy školení a přezkušování z jiných zákonů a předpisů...
12.04.2016 (19:23)  
Mně se líbí barevné podání. Ten failový venek je kontrastní s pěkným teplým násvitem. :)
12.04.2016 (19:16)  
Chary: a nebo si zajít prakticky kamkoliv na béčko. Napájecí kolejnice bývá naproti (ne pod) nástupišti téměř vždy.
12.04.2016 (15:34)  
A nebylo to v nějakém lesním úseku, jak tehdy v Ostravě vyprali ty tramvaje v tak horké vodě, až se jim srazily?
12.04.2016 (15:09)  
Tak ono u nas je tak nejak obvykle, ze se jednotlive druhy dopravy vetsinou striktne oddeluji. Situace, kdy jsou u vice druhu dopravy sdilene useky a/nebo zastavky, sice jsou k videni, ale furt je to tak trochu kuriozita. Podobne tramvaj, mestsky autobus, nebo trolejbus covek ocekava spis v mestske zastavbe, nez uprostred lesa nebo poli. A stejne tak fotku metra na hlavnim nadrazi v Plzni spousta lidi bude povazovat za montaz, i kdyz techto transportu nebylo malo.

Pritom (aspon pro nas) neobvykle reseni muzou byt jinde standardem. Tramvaje ve Cvikove jsou krasnym prikladem, jak lze mit "dva v jednom", podobne je to tusim v Mannheimu (aspon doufam, ze to bylo tady, jistej si uz fakt po tech letech nejsem), kde z jednoho tunelu na pozemni zastavku vyjede jednou tramvaj, podruhe cosi jako metro.

No a nakonec i na nasem uzemi se v posledni dobe vcelku dari necemu, co by se dalo s trochou nadsazky (aspon v duchu drazniho zakona) nazvat jako "pohadka o masince, ktera nechtela jezdit po kolejich" - v realu o trolejbusu, ktery lze potkat i v mistech, kde zadne draty nejsou. To by teprv byly spekulace, jestli jde vlastne o drazni fotku, nebo ne :-D
12.04.2016 (14:58)  
Je to ta oranžová štangle pod nástupištěm. Normálně si jí člověk nevšimne, protože si pod nohy nekouká a bývá (zpravidla?) pod nástupištěm. Je potřeba zajít do stanice jako např. Vyšehrad, Hlavní nádraží, Střížkov nebo Nemocnice Motol, kde je vidět přes obě kolejnice pod hranu protějšího peronu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Napájecí_kolejnice

https://cs.wikipedia.org/wiki/Metro_v_Praze
12.04.2016 (14:52)  
Metro má třetí napájecí kolejnici. Na fotce je vidět před soupravou pod hranou násrupiště, částečně ozářená sluníčkem.
12.04.2016 (14:48)  
Můžu jeden technickej dotaz na metro?....jakým způsobem a čím je napájený? ....respektive abych to specifikoval, metro nemá žádný pantograf a třetí kolejnice jsem si nevšiml. Stejně tak ani ve Vídni jsem nic podezřelého neviděl. A pak jaký proud a napětí se používají??
děkuji za objasnění
12.04.2016 (14:39)  
Doplnil bych taky krásnou ostravskou linku číslo 5.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko