Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
1216.234-5 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Eichberg - Küb - GPS: 47°40'16.853"N, 15°54'4.329"E » - Datum: 15.7.2015 - Autor: Novák David - Pozn.: railjet 78 „Johann Strauss“ - Zobrazeno: 6076x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Nažeňme tam SŽDC na optimalizaci, v tom jsou přeborníci. Hezky nová nástupiště se (snad) červenými zábradlími a převýšení 150 mm, ne-li 160 mm. Jen v některých tunelech by to nešlo - prý tam nemají ani přechodnici.
Jiří Kocurek Čtení o ruchadle
Asi už utíkám od tématu moc, ale když jsme u toho vývoje: ruchadlo není totéž, co pluh, ruchadlo je vylepšený pluh.
Pluhem oral už Přemysl. A ruchadlo (Veverkové byli jeden rolník, druhý kovář) se ve zhruba stejné podobě používá dodnes, ale - to je pro mě novinka - přinejmenším v době vzniku vůbec nebylo univerzální.
Zajímavé čtení: http://www.republika.estranky.cz/clanky/ceske-osobnosti-a-vynalezci/bratranci-veverkove.html
Asi už utíkám od tématu moc, ale když jsme u toho vývoje: ruchadlo není totéž, co pluh, ruchadlo je vylepšený pluh.
Pluhem oral už Přemysl. A ruchadlo (Veverkové byli jeden rolník, druhý kovář) se ve zhruba stejné podobě používá dodnes, ale - to je pro mě novinka - přinejmenším v době vzniku vůbec nebylo univerzální.
Zajímavé čtení: http://www.republika.estranky.cz/clanky/ceske-osobnosti-a-vynalezci/bratranci-veverkove.html
Samozřejmě!
Pro ÖBB by nebyl problém trasu upravit - dělá to pravidelně na mnoha jiných úsecích. Občas troška sentimentu, ať fotografové mají radost...
Pro ÖBB by nebyl problém trasu upravit - dělá to pravidelně na mnoha jiných úsecích. Občas troška sentimentu, ať fotografové mají radost...
A kolejnicové styky tam nechali pro lepší duc-duc pocit při jízdě vlakem a dřevěné pražce v koleji zůstávají pro lepší letní odér pro pěšáky na okolních stezkách, :-).
Ale ani ty oblouky tam nejsou pro nic za nic. Vlak v nich vypadá lépe na fotkách!
Vlad: Dobrý vtip. A já myslel, že rychlost je zde dána poloměry oblouků, :-).
pro esus:
V Rusku jiz za CCCP platilo: "Chces-li cestovat presne, jezdi vlakem" = Aeroplan je rychly, ale nikdy nevis, jak a kudy poletis. Bohuzel, jsem to smel poznat. Let Mockba Vnukovo do Zaporozi byl pro "tuman" (mlhu) pres Kyjev-Borispol a trval "jen" 36 hodin...
V Rusku jiz za CCCP platilo: "Chces-li cestovat presne, jezdi vlakem" = Aeroplan je rychly, ale nikdy nevis, jak a kudy poletis. Bohuzel, jsem to smel poznat. Let Mockba Vnukovo do Zaporozi byl pro "tuman" (mlhu) pres Kyjev-Borispol a trval "jen" 36 hodin...
Dnes není důležitá vzdálenost, ale čas. Tudíž rychlejší doprava zvětšuje okruh dojíždění, popř. jednodenních výletů atd. Tento trend je vidět i v Rusku - lidé jezdí za příbuznými častěji, i když je to dál.
Ondřeji, podle informací od mých rakouských přátel jde o nepsanou (a oficiálně nešířenou) dohodu mezi rakouskými železničními fotografy a vedením divize dopravní cesty ÖBB.
Rádi toho využijí i naši fotografové, kteří vědí o snížené rychlosti v tomto úseku. Podívejte se na fotografie z daného mezistaničního úseku:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie.php?search=extend&trat=all&st1=31989&st2=&parent=all&title=&id_autor=all&sort=title&smer=asc
Fotografové vám potvrdí, že vlak pohybující se nižší rychlostí je jednodušší fotit, než když se kolem nich prožene souprava v rychlosti 220 km/h (v Německu, Francii... i rychleji).
Rádi toho využijí i naši fotografové, kteří vědí o snížené rychlosti v tomto úseku. Podívejte se na fotografie z daného mezistaničního úseku:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie.php?search=extend&trat=all&st1=31989&st2=&parent=all&title=&id_autor=all&sort=title&smer=asc
Fotografové vám potvrdí, že vlak pohybující se nižší rychlostí je jednodušší fotit, než když se kolem nich prožene souprava v rychlosti 220 km/h (v Německu, Francii... i rychleji).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko