..: Fotogalerie - detaily fotografie 844.001-8 :..
 

844.001-8


844.001-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Chodov - Karlovy Vary-Dvory (Chodov)
 - Datum: 2.10.2012
 - Autor: Robert Velechovský 
 - Pozn.: Tak konečně ve svém moři.
 - Zobrazeno: 8615x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
07.10.2012 (15:34)  
Proboha, nebuďte blázni. Trakční energie tvoří u podobného výkonu tak 30 % nákladů, u nového vozidla dokonce spíš výrazně míň. A jestli má dvoudílná DMU třeba o 30 % vyšší náklady na PHM než trojdílná elektrická, tak je to ve výsledku v podstatě o jednotkách procent. A různá pořizovací cena to může dokonce obrátit.

Ale chápu, že když někdo neví o reálném fungování dráhy zhola nic a mašinky zná akorát z modýlků, tak může mít představu, že pod trolejí prostě musí jezdit elektriky...
registrovaný uživatel HaWe 
Počet komentářů uživatele9 »fotek 0
07.10.2012 (14:31)  
A co Regio Pantery ? Dvouvozové pro jížní Čechy a třívozové pro Olomoucký kraj snad jsou dvousystémové. Tak mohl KV resp UL kraj dostat o několik žraloků méně a místo toho tyhle Pantery. Trasa Mariánské Lázně - Chomutov je komplet elektrizovaná.
07.10.2012 (14:00)  
Důvody k nasazení jsou 2 napájecí systémy a jejich styk u Kadaně, dvousystémová jednotka není.... a nejbáječnější je Regioznova na rychlostníku 160 na koridoru v Lupěném. To je motor na svém místě-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
07.10.2012 (13:42)  
jarynka1: to jako že by tahle polská "mrcha" utáhla 150 tunový pantograf? To jedna věc a druhá věc je zase ta ekonomičnost, ze které vyplývá, že takové hybridy prostě nemají šanci.
07.10.2012 (12:17)  
No-je to celý dost ,zastíněný´...
registrovaný uživatel jamil 
Počet komentářů uživatele84 »fotek 0
07.10.2012 (9:34)  
Konečně se tu také objevila 844. Jen zase příklad ekonomiky...Proč motor pod trolejemi? Jo vlastně...proto. Jinak 5*
07.10.2012 (0:34)  
Napadla mě laická myšlenka jak vytvořit relativně jednoduše hybrida, spojit Pantera se Žralokem. Zda by jedna souprava dokázala ovládat druhou. bylo by řešení např pro trať Brno-Plzeň či Praha-Písek-České Budějovice.
06.10.2012 (23:08)  
Vzhledem k tomu, že pro trať Karlovy Vary - Chomutov měly být určeny pouze dvě soupravy (jedna pro každý kraj), si myslím, že volba pro motorové jednotky je na místě, protože by ČD, jako jejich provozovatel, mohl po vypršení smlouvy na dopravní obslužnost na této trati měl více možností nasazovat tyto jednotky jinde a nejen na elektrizovaných tratích. Kromě toho budou jednotky tohoto typu budou jezdit z Karlových Varů na Mariánské Lázně, takže zřejmě budou deponovány v jednom depu, pro což je také lepší použití jedné řady hnacího vozidla. Navíc mám dojem, že tyto jednotky budou z Chomutova jezdit dále do Jirkova, kde dráty dosud nejsou.
06.10.2012 (23:02)  
fotka pěkná za 5.ale vozidlo už méně .taky se mi moc líbil než jsem si ho prohlédl v brně.pár postřehu mám.sedadla daleko horší kvality pokud jde o pohodlí ve srovnání třeba z 842.v nízkopodlažní části jsem si připadal jako někde v hangáru-chtělo by to aspon trochu snížit strop nějakým podhledem.no a v kabině strojvedoucího,vzhledem v malému sklu a velkým bočním sloupkum to bylo jako v kobce,ale to nemusí cestujícího zajímat ten s tím nejede
06.10.2012 (22:35)  
Ach jo, tady pořád žije fůra lidí v iluzi, že elektrika je zadarmo a do drátů se dostává rovnou z nebe.

Tak za prvé: pod drátem to jezdí proto, že se to vyplatí. Vysvětlím: celá jednotka má 84 tun, zatímco eso se třema vozejkama má 200 tun. A ona i ta elektrika něco stojí. Podle mého výpočtu cca. pět let nazpátek to vycházelo na asi 2,5:1 v neprospěch nafty, ale podle mého její ceny v posledních letech rostly méně než elektřiny...

Málem bych zapomněl na to druhé, co jsem chtěl: že v tuto chvíli není v Česku trať, o jejíž elektrifikaci by se vyplatilo byť jen uvažovat. Když vidím některý zdejší šotouše slintat nad megalomanskejma vizema elektrifikace tratě z Brna do Zastávky nebo rovno do Jihlavy, je mi do breku, že to lobbistům někdo žere. Dokonce by mě zajímala studie, kolik peněz stojí jen na provozních nákladech trať na Lichkov. Kolik proudu se zmaří jen tím, že se udržuje pod napětím...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko