..: Fotogalerie - detaily fotografie 843.025-8 :..
 

843.025-8


843.025-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Bělá u Staré Paky - Stará Paka
 - Datum: 17.7.2013
 - Autor: Adam Havrda 
 - Zobrazeno: 4655x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.12.2013 (9:31)  
Stoupo, průmyslovku nemám, takže se omlouvám, že jsem nebyl dostatečně peskován ;-)
Ostatně, sám výraz "náhon na přední kola, náhon na všechna kola" atp. je u veřejnosti natolik rozšířen, že i tvůj profesor ti to musel vytloukat z hlavy a při cestách internetem se dají najít i články třeba o chrudimských policistech ;-)



Jonáši, to jste mi to teda nandal, děkuji. Laskavě si přečtěte, co jsem psal. Já nepsal, že má kvatro náhon na všechna čtyři, ale jen na čtyři. Nikde jsem nepsal nic o "všechna čtyři". To "všechna" jste si tam ráčil vycucat z prstu Vy sám. Tak mi laskavě nevkládejte do úst svoje výmysly.

Kolik kol má kvatro? Já se dopočítám, že osm. Kolik z nich je poháněných? No kolik? Bavíme se o kolech, jako kdybychom se bavili u aut, nikolik o nápravách, po celou dobu, ano? U aut se uvádí 4x4 nebo 6x6 pro počet kol, nikoliv 2x2 pro počet náprav, že.

Schéma zápisu podvozků jsem odněkud zkopíroval, sám jsem si ho nevymyslel. Jestli je špatně originál, nenadělám nic. Ovšem vždy jsem měl za to, že ' znamená podvozek (oproti pevnému uložení v rámu jako třeba u parních lokomotiv), takže zápis (1A)´(A1)´ pro kvatro souhlasí - dva podvozky, každý s jednou nápravou poháněnou a jednou běžnou. A pokud pominu fakt, že 810 má podvozek o jedné nápravě, a dám dvě 810 k sobě, dostanu "něco jako kvatro", nebo ne? Dva motory, dvě ponáněné nápravy o celkem čtyřech kolech. Až na počet motorů je to jako Audi Quattro ;-)

Mimochodem, jak by reklama na auto měla mít jakýkoliv vliv na přezdívku lokomotivy bez dalších souvislostí? Že by ten počet poháněných kol měl svůj význam? Vždy jsem se domníval, že přezdívky lokomotiv vznikaly a vznikají na základě nějaký přímých souvislostí s lokomotivou jako takovou. To by se taky ř. 380 mělo říkat fabia, když v té době byla reklama na Fabie v televizi. Nebo cokoliv, co tehdy běželo v televizi, zas tak moc to nesleduju. Nebo... ne? Teorie o tom, že byla taková a taková reklama a vůbec to nesouvisí s počtem poháněných kol, v daném kontextu, se mi vůbec nezdá věrohodnou.

---

Pod čarou, s diskusí o kvatru to vůbec nesouvisí, já možná melu kraviny, ale být Vámi bych si pořádně zopakoval gramatiku a stylistiku, v takto relativně krátkém příspěvku nasekat snad deset chyb, rád se nechám opravit, ale na úrovni, prosím. Dělejte chyby, nepište čárky, vynechávejte písmenka ale prosím Vás, takovím a nesmyli, vždyť tohle rve oči :-(

Konečně s těmi fotkami jste mi to teda nandal tuplem, když si vzpomenu, jaké skvosty jste dával do galerie, možná i proto se do mně tak opíráte, že? No jo... :-) Dnešek je dobrý den.
10.12.2013 (8:54)  
Chary: Nemá náhon na čtyři kola zase tady melete nesmyli, když má uspořádání náprav (1A)´(A1)´, tak nemůže mít náhon na všechny čtyři kola.

Takže vnější dvojkolí jsou běžná a vnitřní hnací, to znamená že pouze jedna náprava v podvozku je hnací tudíž (1A)(A1),

Když to 810 má pouze jednu hnací nápravu a to jest A´1

Když by to mělo mít náhon na čtyři kola jak uvádíš tak to bude mít B0´B0´.

KVATRO se tomu říká podle automobilu Audi Quattro, který byl v době dodávek řady 842 uváděn s velkou reklamou na trh.
A ne podle nějakých náprav.

Hlavně že tady melete kraviny o focení ale takový základní věci nevíte, být váma bych se k takovím věcem radši vůbec nevyjadřoval když tomu nerozumíte tady těm věcem.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
10.12.2013 (6:30)  
Pro Chary:

:-) ... a pedagog na průmce by na mně zařval: "Náhon máš u mlejna! Auto nebo mašina mají POHON!" :-) Ale to už je hnedle 40 let, třeba je to už jinak..... :-)
09.12.2013 (23:00)  
Co ten sklopený můstek? Kdyby stál na kolejích nějaký sebevrah, tak ho to (k jeho radosti) přesekne vejpůl :D
09.12.2013 (16:07)  
Já tedy zase četl, že přezdívka kvatro byla kvůli 4 problémovým uzlům - 2 motory a dvě hydromechanické převodovky (u 842)
09.12.2013 (12:27)  
Audi Quattro má náhon na čtyři kola. Řada 842 je vlastně 2x810, co se podvozků týče (1A)'(A1)'. Takže má taky náhon na čtyři kola, neboli kvatro. Nešlo o počet os, ale o počet poháněných "kol", v kontrastu s řadou 810. Počet běhounů se neuvažuje ;-)

Podle hranatých tvarů vznikla právě přezdívka rakev pro ř. 843.
09.12.2013 (11:45)  
Osobně tipuju, že přezdívka kvatro má co dělat spíš s počtem náprav, byl to totiž první u nás sériově vyráběný čtyřosý motorák po skoro 20 letech.
registrovaný uživatel Jim  mail  
Počet komentářů uživatele53 »fotek 0
09.12.2013 (11:07)  
PROST: Urcite se kvatru takto nerika kvuli tomu, ze melo byt ctyrvozove nebo co :D Myslim, ze to vzniklo z Audi Quattro, podle podobne hranatych tvaru.

Omluva za OT.
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
09.12.2013 (10:17)  
Ad Nechic: Dík za info k trati. Kdyby se mi chtělo, tak bych to někde "vypočítačoval", jak je to s tím Kvatrem. Je možné, že je to přezdívka pro ř. 842, ale mám za to, že i ř. 843 byla původně navržena jako čtyřvozová a mi se ta přezdívka více zamlouvá a více vystihuje podstatu vlaku.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
08.12.2013 (19:02)  
PROST: Je to 843, takže rakev, ač vypadají dost podobně a třeba se jim někde kvatro říká to nevím :D Jsou to dvě jednokolejky, ta vlevo je trať 064 z Lomnice nad Popelkou a ta vpravo 030 z Liberce odkud ten rychlík jede. Dole je ještě 040 z Trutnova, takže tu máme skoro trojkolejku. Jinak snímek pěkný, jen to prostě rychlík nepřipomíná :D
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko