Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
751.174-4 + 751.124-9 + 751.035-7 + 751.047-2 + 751.208-0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Horná Štubňa - Sklené pri Handlovej - Datum: 7.3.2015 - Autor: Jan Zelenda - Zobrazeno: 4252x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jak tak koukám do příspěvků, tak taková souprava přes most běžně může. Necelých 80t bardotky na 16,5m (přes nárazníky) hodí necelých 5t/m < 8t/m vyhoví :-). Podobně je-li 90t wapka delší než asi 11,5m. A to je pořád řeč o "nejlehčích" mostech.
Dynamické zvětšení zatížení nezáleží k mému překvapení na rychlosti, ale jen na"náhradní délce - viz ČSN). Zajímavá může být také odstředivá síla v zatáčce - ta "kupodivu" závisí na poloměru oblouku, na rychlosti pak dokonce v druhé mocnině (nechce-li se někomu dumat: 2x rychlejší vlak vyvodí 4x větší sílu).
Zákaz přípřeže na mě dělá spíš než omezení dynamických účinků dojem potřeby omezení rozjezdových a brzdných sil. Nehádám se ale, nejsem mostař.
Docela by mě zajímalo, víte-li kdo, existují-li nějaká speciální omezení pro Sergeje. Ty mají (to vím) výrazně tvrdší pérování: "běžné" lokomitivy mají pružně uložená kola (nápravy?) proti podvozkům a podvozky proti skříni. Sergejům odpružení podvozek - skříň chybí.
Dynamické zvětšení zatížení nezáleží k mému překvapení na rychlosti, ale jen na"náhradní délce - viz ČSN). Zajímavá může být také odstředivá síla v zatáčce - ta "kupodivu" závisí na poloměru oblouku, na rychlosti pak dokonce v druhé mocnině (nechce-li se někomu dumat: 2x rychlejší vlak vyvodí 4x větší sílu).
Zákaz přípřeže na mě dělá spíš než omezení dynamických účinků dojem potřeby omezení rozjezdových a brzdných sil. Nehádám se ale, nejsem mostař.
Docela by mě zajímalo, víte-li kdo, existují-li nějaká speciální omezení pro Sergeje. Ty mají (to vím) výrazně tvrdší pérování: "běžné" lokomitivy mají pružně uložená kola (nápravy?) proti podvozkům a podvozky proti skříni. Sergejům odpružení podvozek - skříň chybí.
Tuzemská Wapka má max. 80 t, takže víc než mráča a ta je navíc delší. Ta různá omezení typu "přes most XY nelze projet s přípřežím ale jen vlaková+postrk" atd. měla za cíl omezovat dynamické účinky.
Jedna naložená wapka koštuje zpravidla dobrých 90 tun. Taky záleží čím je naložená.
V Břeclavi jsem jednou sledoval jak se dvě 1216ky rvou, doslova, s 30ti nalozenýmy wapkami...pak jsem si spočetl že to bylo 2 700 tun.
V Břeclavi jsem jednou sledoval jak se dvě 1216ky rvou, doslova, s 30ti nalozenýmy wapkami...pak jsem si spočetl že to bylo 2 700 tun.
Nevím, co koštuje naložená wapka, ale vím, že když se most počítá, pouští se na něj normalizovaný "zatěžovací vlak" */ a nechá se jezdit (není totéž, je-li například samostatná mašina nad pilířem nebo uprostřed pole). Netuším, jestli s tím sestavovači vlaků své vlaky porovnávají.
*/ Nejlehčí "český" je 4x 25t pravidelně rozložených do 6,4m a na obě strany od toho rovnoměrně 8t/m. Nejtěžší asi o 20% víc.
Viz na straně 26: http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/Skripta/BL12-Betonove_mosty/BL12-Betonove_mosty_I--M01-Zakladni_principy_navrhovani.pdf.
Vysvětlivka: 10kN = 1 tuna.
*/ Nejlehčí "český" je 4x 25t pravidelně rozložených do 6,4m a na obě strany od toho rovnoměrně 8t/m. Nejtěžší asi o 20% víc.
Viz na straně 26: http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/Skripta/BL12-Betonove_mosty/BL12-Betonove_mosty_I--M01-Zakladni_principy_navrhovani.pdf.
Vysvětlivka: 10kN = 1 tuna.
10.03.2017 (21:22)
Tak třeba to před každým mostem rozpojují, co my víme...
:-)
:-)
Ono 5 barun na most nesmí, ale 5 barun a 40 loženejch Wapek jo? Kde je logická pointa? Nechám se podat.
Co to je za pravidlo? Nečinných lokomotiv se snad může tahat kolik chce...
10.03.2017 (16:36)
M 474 003 naráží asi nato že autor měl hledat fotogenetičtější místo. Tak já problém s výběrem místa nemám a umě za 5*.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko