..: Fotogalerie - detaily fotografie 750.277-6 + 750.326-1 :..
 

750.277-6 + 750.326-1


750.277-6 + 750.326-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Luštěnice-Újezd - Voděrady
 - Datum: 28.6.2008
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3593x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.07.2009 (21:03)  
Tak zase trošku odbočíme, abychom trošku vyvětrali to dusno. Kdo je proti?

Offtopic ačkoliv taky ne...

Zároveň určitě velkou roli v barvě hraje okolí (zde pole) jak psal Chary.

Pro anglicky zdatné doporučuju výborný web pro dlouhé zimní večery, http://www.moillusions.com/ , konkrétně zde pro naši věc http://www.moillusions.com/category/color-adapting-optical-illusions neboli optické barevné iluze.



Hodně velký offtopic...
S tím souvisí i to, co často vštěpuju autorům, kteří hledají výpaly jen pomocí kapátka či funkce "zobrazit výpaly". Výpal není jen absolutní nula, ale též máme tzv. kontextový výpal, a s tím související kontextový nevýpal. Ne každá "ne-nula" není výpal a ne každá nula je výpal. Záleží na okolí a celkovém podání snímku ;-) Mé oblíbené - kouknu a vidim. Nejlepší kapátko jsou oči.
30.07.2009 (21:03)  
Honzinus: podobná debata byla na Krp. (nevím jestli tam chdíš,stačí se podívat do sekce fotografování,někdy na konec června) Velký kritik hodil do placu snímek,který vůbec barvama neodpovídá roční době.
30.07.2009 (20:59)  
Nebo je to tím,že mám jiné zasady, než zde všeobecně platné??? Posledně jsem dostal otázku proč 742+služebák fotím přesně do středu. Odpověď, protože by na jedné ze stran vzniklo nic neříkající volné místo. Ohánět se tvrzením,že volné místo se dělá podle směru jízdy,což zde zaznělo u jedné fotky 810ky mi přijde jako blbost. Nefotím jen na střed! Třeba u fota přípřeže 742 a lajny vozů, nechám více místa vpředu, aby na fotce nazanikla dvojce lok. v té délce vlaku.
30.07.2009 (20:53)  
Ďula: v čem mají topičovi snímky ke skutečnosti daleko? Které? Barvy, kompozice či něco jiného?
Mně se některé jeho snímky líbí hodně a některé mě taky moc neoslovily, ale to je podle mě uplně normální jev a topičovi to jistě nevadí. Já se naopak rád podívám na parní trakci, sám ji moc nefotím. :-)
Ale takhle plácat a rýpat se mi nelíbí. Proto se ho musím zastat. Nic víc v tom nehledej.
30.07.2009 (20:43)  
Topič: ty a Redbirt jste se vyjádřili jasně, kritika všech filmů. Já to porovnávat nebudu, protože jsem používal jen Fuji. Kdybych čekal na digitál,tak mám z dřívější doby prd.

Mimochodem sleduji,že když Tě někdo neuctívá jako vzor, začínáš být docela agresivní. Já se klidně přiznám,že ne všechny Tvoje snímky bych hodnotil kladně. Jinak řečeno umělecky dobré na podívání pro nezasvěcený,ale ke skutečnost někdy mají daleko! (přinávám,parní trace není moje hobby)
Třeba pěkný snímky měl Jakuza,ale proč už s váma "nepeče" a dává fota na jiný stránky nevím?! Že bys nebyl jeho vzorem?
30.07.2009 (20:32)  
Ďula: Ty jseš zcela zabedněnej demagog, tedy jestli víš co to je.
Nikde jsem nepsal, že jsou filmy špatné i když samozřejmě mezi nimi kvalitativní rozdíly a mnohdy nemalé jsitě byly a jsou. Já jsem prošel tak trochu opačným vývojem. Těch pár pokusů kdysi před drahně lety s analogem neberu vážně. Fotiti jsem začal až s příchodem digitálu a když jsem si po pár letech pořídil velmi slušný aparát a objektivy, tak jsem si časem koupil i dobrý kinofilmový aparát. Zakoupil jsem ty nejkvalitnější kinofilmy a vyzkoušel co to "udělá". Jaké bylo mé překvapení, když jsem tu samou scénu vyfotil na Fuji a vzápětí na Kodak podobné světelnosti a zrna. Po vyvolání u Fotoškody (považuji za velmi kvalitní fotolab) a zhotovení pozitivů jsem koukal jako blázen, jak velmi odlišné barevné podání mají jednotlivé značky filmů. Proto se Tě ptám, který z nich zachycuje realitu a nedrmol furt dokola ptákoviny o mé jedné fotce. Odpověz jak je možné, že každý film má jiné podání barev.
30.07.2009 (20:32)  
Honzinus: vždyť já nic neříkám... Jen se tedy ptám,který film je ten lepší? Já jsem svůj názor už řekl.

Digitální foťáky já neřeším,v konečné řešení stejně záleží jak si to kdo upraví. Ovšem! ne vždy to bude na oko dobré pro všechny. Editace má taky své hranice,ale když někdo udělá z ranního slunce (v 6.30h) dopolední, tak to nemá s realitou nic společného. Stejně tak i z lednového slunce vytvořit úplně jiné barvy. To třeba ani s Topičem nesouhlasím, ač ho třeba někdo bere za vzor.

Ale to už jsme od této fotky úplně jinde. Zároveň určitě velkou roli v barvě hraje okolí (zde pole) jak psal Chary. Proto to pak může působit až nepřirozeným dojmem.
30.07.2009 (20:19)  
Ďula: zvláštní je to, že já si od topiče naopak nechám poradit. ;-)
Každý film, digitální aparát či sklo produkuje prostě trošku jiné barevné posuny, to je celé. Editací by to mělo jít přivést do věrohodného výsledku. Nechápu, co je na tom nejasného.
30.07.2009 (20:09)  
Chary: no,kdo? Tady Topič psal výhrady k některým filmům. Já tedy kromě již zmíněné Konici jsem žádný problém ve zpracování neměl. Ještě tedy Porst ke konci nic moc extra.

Ovšem dohadovat se barvách a o reálu asi nemá smysl,a už vůbec ne s Topičem. Viz jeho foto na Krp. Je hezký fotku "editovat" na oko,ale realita je jiná,alespoň já jsem vždycky viděl a měl snímek za slunečného lednového počasí spíše do žluta než do červenofialova.
Ale nechť si to každý barevně upravuje jak chce.
30.07.2009 (20:00)  
Topič: Vždyť jsem odpověděl, já používal Fuji a fotky byly opravdu dobré. Zpravidla jsem to dával na Kodak papír a myslím,že jsou srovnatelné s lepším digitálem.

Ale ŽP mě tedy vyvedlo z omylu, protože jsem se dozvěděl, že každý film je vlastně špatný. Nepopírám, že třeba Konica dělá snímky do červena. Ovšem jestli někdo kvůli tomu čekal na rozvoj digitálů a začal fotit až nyní,tak ho upřímě lituju.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko