..: Galerie - Daten des Bildes 183.001-7 :..
 

183.001-7


183.001-7Informace o fotografii:
 - Abschnitt: Třebovice v Čechách - Rudoltice v Čechách
 - Datum: 30.4.2021
 - Autor: Luba Novák  Neues Email senden
 - Bem.: Pn 69150
 - Zobrazeno: 2040x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Málo hodnocení pro Rating uživatelů

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

Registrierter Benutzer JB 
Anzahl der geschriebenen Kommentare597 »fotek 0
04.05.2021 (11:39)  
Ty výsledky prezentovali na nějaké konferenci. Ani nevím, zda je to ještě někde k nalezení.
04.05.2021 (11:02)  
Já jsem tak chýýýtrej :-). Schválně jsem vynechal, že ten hluk jde jen do vagónů, protože "mi bylo jasný", že jak jednou ten kravál vznikne, bude slyšet široko daleko. Ale o těch změřených decibelech jsem nevěděl, to je fakt docela hodně. Až si říkám, že chudáci zajíci a spol., protože koridor (160km/h) slyším za klidné letní noci přes 5km daleko, přes pole a přízemní vesnici.
Jen pro zajímavost: jestli jsem se ve škole dobře učil, tak "o 6 dB" znamená, že hluk odpovídá čtyřem totožným vlakům místo jednoho. Totiž: dva vlaky vytvoří dvojnásobně intenzivní zvukové vlny, který ucho vnímá jako zvýšení hluku ne 2x, ale o 3dB. Na další 3dB je potřeba další zdvojnásobení intenzity zvuku neboli 2x2=4 vlaky.
Registrierter Benutzer JB 
Anzahl der geschriebenen Kommentare597 »fotek 0
04.05.2021 (9:00)  
V článku se nepřesně (nebyla ještě ta zkušenost) hovoří pouze o nárůstu hluku směrem k cestujícím ve vlaku. Ve skutečnosti naroste hlučnost obecně. Proto se to i v Německu staví na VRT jen mimo obydlené oblasti. U nás v tunelech.

Po nějaké době provozu dělal VÚŽ na tomto úseku srovnávací měření, jedna parta měřila běžné provozní vlaky zde, druhá vždy tentýž vlak o 300 m vedle na štěrkovém loži. Při traťové rychlosti 140, která tu platí, dělal rozdíl 6 až 8 dB v neprospěch pevné jízdní dráhy, tedy o něco více, než udávaly německé studie.
03.05.2021 (15:02)  
Oni to v onom odkazovaném článku píšou: je to drahé a náročné na přesnost a dělá to kravál (beton odráží zvuk líp, než štěrk, ale zase se dá obložit nějakým pohlcovačem), ale jak se to jednou udělá, tak je to veskrze festovnější (čímž to ale hůř snáší sedání podloží - vysoké náspy a tak), (skoro?) bezúdržbové a dá se po tom jezdit rychleji.
Nejde to dost dobře použít na rekonstrukci, musí se stavět nová trať. A zdá se, že si nikdo není zcela jist, jak to bude dlouhodobě reagovat na změny teploty.
03.05.2021 (12:07)  
Poví mi nějaká, problematiky znalá, hlava, jaké jsou pro a proti ohledně té pevné dráhy?
02.05.2021 (21:11)  
Odkaz na Flickr: https://flic.kr/p/2kWe6Hr
02.05.2021 (20:58)  
Kdo by to řekl, že první novodobá pevná jízdní dráha je v provozu již skoro 16 let. A ještě zajímavější, že po takové době na ní pořád lze potkat klasický šestikolák.
Docela hezký článek o budování této pevné jízdní dráhy třeba na http://spz.logout.cz/infrastruktura/pjd_1.html
02.05.2021 (21:12)  


Tak to je pěkná zajímavost a doplnění, osobně jsem ani nevěděl, že pevná dráha je tam už takto dlouho., :-)

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko