..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jiří Vaněk":

  1 2 3 4 5 6 ... 9      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
363.164-5 + 460.082-1To není jen otázka ř. 460. Třeba i ř. 471 má jen jeden, nebo ES64F4, která má pro ss systém na tratích SŽDC také jeden. Dále ř. 110,111 a další. Všechna zmiňovaná opatření samozřejmě platí pro vozidla, která provoz na dva sběrače umožňují. Stačí poškození jednoho sběrače a nezbývá nic jiného, než rozjezd na jeden. Také není řečeno, že při topení nebo rozjezdu na jeden sběrač vždy dojde k propálení TD. Opatření o použití dvou pouze snižuje míru rizika propálení. Do hry vstupuje mnoho dalších faktorů, např. provedení a stav obložení sběrače, povětrnostní vlivy, opotřebení TD, technologie rozjezdu atd. Nic není černobílé.28.11.11 - 18:16
363.164-5 + 460.082-1Doplnil bych, že jízda na dva sběrače při rozjedzu je povolena jen mimo obvod výhybek. Přítlak obou sběračů se sčítá a mohlo by dojít k nadměrnému přizvedutí pojížděného TD a následné navlečení při křížení TD nad výhybkou.
A děkuji za příjemné komentáře a hodnocení :o)
27.11.11 - 21:10
820.046-1Foto samozřejmě za plný počet a černobílá té "dvěstěčtyřicítce" moc sluší.
A chlapi nehádejte se. Vždyť je to jasné. Podle té mlhy je to rok 1996 :o)
24.11.11 - 19:24
163.048-2Jeden trolejový drát na hlavních (traťových) kolejích je v Polsku ojedninělý jev.
Takže fotka je nejen hezká, ale zachycuje i něco neobvyklého:)
22.11.11 - 17:42
163.048-2R 206 Matthias Braun: Sestava se dvěmi trolejovými dráty se používá u většiny stejnosměrných systémů v Evropě. Výhodou je větší plocha styku trolej-sběrač a větší průřez sestavy. Nevýhodou je samozřejmě cena. V ČR se používá jeden trolejový drát a chybějící průřez se obvykle doplňuje zesilovacím vedením (lano AlFe 240mm2 nebo Cu 120mm2).
"Dvojitá trolej" je použita např. i na části širokorozchodné trati na východním Slovensku.
Předpokládám, že se jedná o jednokolejnou trať a dvojitý TD je jen na hlavní koleji. I v ČR je na hlavních kolejích sestava s větším průřezem.
22.11.11 - 17:21
754.075-0Díky za příznivé ohlasy. Na výstavě jsem byl jen jako řadový návštěvník. Foceno je to někdy ráno po otevření areálu. Lidí nebylo v pracovní den ráno mnoho a štěstí stálo při fotografovi:)
Drahos Svestka: Byl jsem tam jen tento jediný den, ale vy denně. Možné je tedy všechno:)
13.11.11 - 18:33
E 499.0035Staré značení přežívalo i déle, než do srpna 1990. V té době byla na tehdejší trati 400 vozidla s novým označením v menšině. Dle mého subjektivního názoru mizelo staré označení nejrychleji v pražských depech (demontované tabulky a označení pouze barvou). Rozhodně se nejednalo o "retro" styl. V té době by byl za "retro" považovnán zcela jiný nátěr tohoto stroje:) Toto je běžná provozní lokomotiva depa SNV.10.11.11 - 16:14
411.576-2Už se dostáváme až k terorizmu. Dovolte mi tedy krátké doplnění.
V Německu je železnice také hodně populární a tedy i fotograf v kolejišti je poměrně častým jevem. Ale je taky pravdou, že většina německých fotografů je mnohem ukázněnější. (Jistě se najdou vyjímky na obou stranách) Chápu i pohled, který zde prezentuje zirecek. Strojvedoucí je také jen člověk a jistě jej musí vyděsit např. hrozen fotografů zavěšených na návěstidle, nebo stožáru TV. Při fotografování železnice je opravdu potřeba používat nejen fotoaparát, ale hlavně hlavu. A to nejen pro kompozici snímku.
A zpět k fotce. Při pohledu na ICE si asi každý představí rychost. Traťová rychlost je zde ale do 120 km/h. A navíc o pár stovek metrů zpět pracovala v kolejišti skupinka DB Netz. Ač může snímek působit nebezpečně, opravdu se nejednalo o bezmyšlenkovité riskování.
S podezřením z terorizmu jsem se při focení v Německu zatím nesetkal. Jen ve Španělsku a v Rusku. Fotím také letadla a věřte, že zde je to mnohem častěji :(
04.11.11 - 16:08
411.576-2Myslím že nemá smysl rozebírat bezpečnost. Každý fotí z místa, na které se cítí. Myslím si, že strojvedoucí je na trati připraven na osobu ve výstražné vestě více, než řidič na člověka přecházejícího křižovatku např. na červenou. Osobně se víc bojím na té křižovatce, než na trati. Ale je to jistě věc názoru.
A chlapi změňte téma:)
04.11.11 - 14:22
411.576-2Fotografové byli dva, takže měli čtyři oči:) Dále měli výstražné vesty a v těchto místech se nepohybovali poprvé. Samozřejmě sledovali provoz v obou směrech i kolejích. A i když to z fotky není patrné, na pravé straně bylo bezpečné místo k vystoupení mimo kolej :o)
Konec bezpečnostního okénka.
04.11.11 - 13:21