Komentáře uživatele "Rabín":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
310.23 | Sondo) omlouvám se Karlovi Gölsdorfovi i ostatním... M. Zikmund) 375.007 v NTM má provedenou "československou" modernizaci v podobě kulatých dvířek dýmnice, což jí dodává na ještě větší vznosnosti a mohutnosti. Lze jen litovat toho, že ty dva nádherné "kočárové koně" nemají šanci se potkat, třeba u točny v Lužné u Rakovníka... D. Švestka) řada 375.0 se vyskytuje určitě ve více českých filmech, napadá mne záběr pražského hlavního nádraží ve filmu "Sobota" s O. Novým z roku 1944 a asi by se našly další krátké záběry. | 17.02.11 - 8:31 |
820.056-0 + 914.038-5 | Intelpetr) pravidelný provoz skončil se změnou grafikonu v prosinci 2002, a to v DKV Praha, pj Kladno (poslední byly v provozu především na Pražském Semmeringu). | 16.02.11 - 8:24 |
310.23 | Nádhera. Foto jako z publikace Geschichte der Eisenbahnen der Oesterreich-ungarischen Monarchie, svazek VII, článek prof. Carla v. Gölsdorf, Lokomotiv- und Wagenbau, vydáno 1908... | 16.02.11 - 8:17 |
714.012-2 | Mirko, Bean) 814.2 z Liberce jistě budou na "pacifiku" určitým přínosem z hlediska kultury cestování, nicméně: v pátek odpoledne (a možná i jindy) od jara do podzimu jezdily dosud na některých vlacích soupravy 714 + 5x 010. Obávám se, že 814.2 bude v takových případech kapacitně málo a řadit 2x 814.2 příp. 814.2+814.0 je poněkud za hranicí hospodárnosti... a posilovat Reginu 1-2 krabičkami mi přijde drobet úchylné ;-) | 14.02.11 - 14:02 |
BND 30 | Název té lokality je příznačný - nějak takhle bych si to tam představoval :-). Jinak krásná dokumentace něčeho, co už nejspíš není... Btw: ten člověk vypadá, jako když zvrací za jízdy... :-) | 14.02.11 - 10:11 |
714.012-2 | MirKo, Bean: Nesouvisí tato souprava (má domovskou stanici Rakovník) na "Pacifiku" nějak s tím, že se na Sp 1710/1711 (Praha - Louny a zpět) objevila místo soupravy 3x Btx souprava 3x Bmx? | 14.02.11 - 9:28 |
541-012 | Strnda: myslel jsem tím "trolej italského provedení", jak ji použivají slovinské a na tratích 3 kV i chorvatské železnice. První elektrifikovaná železnice na dnešním slovinském (a částečně i chorvatském) území vznikla za režie italských železnic v trase Trieste - Divacca - Fiume (Terst - Divača - Rijeka) kolem roku 1940 samozřejmě za použití normovaných trolejových armatur FS. Po válce pak jugoslávské železnice (JŽ) pokračovaly v elektrifikaci systémem 3 kV až po stanici Zagreb-Sava spolu s dalšími tratěmi a pro 3 kV zachovaly použití italských trolejových armatur. | 09.02.11 - 21:48 |
M 61.001 | Drahoš Švestka: NOHABy původem patrně z Dánska (???) jezdily také v Německu u Bayrische Oberlandbahn (BOB) z Mnichova směrem k Alpám v době, kdy se jim nedařilo s mechanicky příliš složitými motorovými jednotkami INTEGRAL z rakouských Jenbacher Werke (cca 2003?). Nevím, zda INTEGRALy dosud jezdí, u BOB jsem svého času viděl TALENTy. | 09.02.11 - 14:37 |
541-012 | Dobrá dokumentačka jednoho z mých oblíbených typů lokomotiv, obzvlášť působivá je ta "italská" trolejová změť. | 09.02.11 - 14:30 |
BS 80 | Drážka fungovala zhruba do podzimu 1985 a zdá se, že se za těch cca 11 let po tomto snímku v podstatě nezměnila. Díky pozdnímu datu zrušení se mnoho jejích lokomotiv dochovalo na různých muzejních drážkách a expozicích (Kolín, Zbýšov, Jaroměř, Nitra, NTM). PPP: pozor na častou chybu a záměnu - na Tvém odkazu je na začátku úplně jiná dráha. Na snímku Jos. Chvosty je interní závodová dráha Králodvorských železáren (v odkazu uvedena jako druhá), která s dráhou do Koněprus neměla nic společného, ani rozchod (Králodvorské železárny = 650 mm, Koněprusy = 760 mm). Dráha do Koněprus dojezdila již v raných 60. letech. | 07.02.11 - 10:54 |