..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 221 222 223 224 225 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
M 61.013Astartoth) obávám se, že důvodem pro ukončení jejich provozu byl celkový pokles výkonů a možnost jejich nahrazení řadou M62 uvolňovanou z nákladní dopravy (absence možnosti vytápění souprav asi nehrála roli, ta myslím nebyla ani u M61 a bylo nutno používat vytápěcí vozy). Sergeje byly přece jen o něco novější (vyhýbám se slovu modernější) a s méně problematicky dosažitelnými náhradními díly. Takže obdoba s ukončením provozu "pomerančů" na Slovensku.
Dalším důvodem nejspíš byla elektrifikace trati po jižním břehu Balatonu, která byla v posledních létech jednou z jejich domén.
02.03.11 - 14:15
363.119-9Možná byly vozy DSB řazené na tehdejšího "Neptuna" srovnatelné s tehdejšími vozy ČSD. Vzpomeňte, co občas dávaly ÖBB na Vindobonu po jejím přechodu do klasické soupravy v GVD 1979/80 - kvalita těch vozů vyplynula z požadavku ČSD na řazení vozů s parním topením. Však také Vindobona v té době byla pro rakouské občany jediný "regionální spěšný vlak do Gmündu s jídelním vozem", když cituji článek v dobovém rakouském tisku...02.03.11 - 14:09
M 61.013Kdy vlastně skončil pravidelný provoz řady M61 u MÁV? Překvapuje mne, že v roce 1996 byly ještě v provozu, myslel jsem, že skončily již někdy v letech 1993-94.02.03.11 - 14:03
477.013Stoupa: podle nedávno vyšlé publikace o řadě 477.0 se papoušky používaly v době brzy po dodání také na rychlých nákladních vlacích.01.03.11 - 22:27
362.164-6Chary: chápu Tvůj argument. Z mé strany to byl především výkřik odpůrce PHS. Spíš na mne záběr dělá dojem fotky vzniklé podle schématu "zrovna jsem stál tady a jelo to kolem", tj. nepřipravený fotograf překvapen vlakem :-)28.02.11 - 15:05
01.529Stoupa: autobusy 706 RTO byly v NDR též, ale výhradně polské provenience, tedy Jelcz.28.02.11 - 10:13
M 62.001G-BOAC: díky za vysvětlení. Použití vytápěcího vozu pro parní topení (vypadal podobně jako ten na fotce) si pamatuji ze zimní jízdy expresem Balt-Orient do Rumunska v únoru 1987 mezi stanicemi Püspökladány a Episcopia Bihor (CFR), kdy v čele byla M62 (samozřejmě bez topení). Na rumunské straně vlak převzal "Sulzer" 060-DA (resp. ř. 60) rovněž bez topení a také s vytápěcím vozem. CFR však měla vytápěcí kotlík zabudovaný do 4-nápravového nákladního vozu - obdoba Gags rumunské výroby, jaké se vyskytovaly i u nás. Na používání elektrických vytápěcích vozů (villámos fütökocsi) i v létě se rovněž pamatuji. Pokud ještě někde Maďaři vozí dálkové rychlíky pomocí M62, musí tak činit dodnes v případě, že jsou do soupravy řazeny vozy s centálním zdrojem energie a tudíž bez generátorů.28.02.11 - 9:21
M 62.001Otázka pro autora: co je ten zelený vůz za lokomotivou? Připadá mi to jako vytápěcí vůz pro parní topení, alias "gözfütökocsi", ale proč v létě?28.02.11 - 8:04
460.028-4 + 460.021-9Krásné ekologické zelené nádraží Svinov :-)28.02.11 - 8:01
362.164-6Další co fotograf získal focením z této strany je to, že dominantou pozadí není odporná červená protihluková zeď.28.02.11 - 8:00