..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 215 216 217 218 219 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
T 679.1006Trainmaniak: samozřejmě, Zeuke poráží Roco a Tilliga na celé čáře :) Protože jsme byli malí a nezkažení. Dodnes si myslím, že nejlepší mašinka mého života byla ta první plechová na klíček co kroužila po podlaze na okruhu o průměru 1 m a já seděl uprostřed a tleskal ručičkama :)30.03.11 - 12:44
363.056-3Hrome to je pěkný. Předpokládám že víš, jak se v kolejích pohybovat - abys nedopadl jako ten student, co nedaleko u Blanska v roce 1937 fotil Slovenskou strelu... A na čem jsi stál? Připadá mi to jako lehký nadhled min. ze štaflí? Anebo snad hodně dlouhé sklo a průhled celým tunelem?30.03.11 - 12:33
T 679.1006Trainmaniak: srovnání tří generací Sergejů úžasné. Teprve až porovnáním okenní afinitou jsem zjistil nepatrné rozdíly mezi Zeuke a Roco :)
Já jako dítko školou povinné jsem jezdil ve velikosti N a dodnes si vybavuji první V180 Piko N (snad z roku 1965, ale já ji měl až v roce 1970) a její přepracovanou verzi patrně z roku 1973 :)
30.03.11 - 8:25
814 + 914(OT) zmíněný ovál je i přímo na tomto záběru - oblouk vpravo za Reginou :)30.03.11 - 8:09
362.002-8IR, dalik2) v případě zkorodovaných sloupů TV v Dánsku a okolí se jedná o ocel s velmi nízkým obsahem uhlíku. Následkem je vytvoření velmi tenké a neprostupné vrstvy koroze, která brání další (hloubkové) korozi materiálu. U nás se občas používá na stožáry dálkových vedení vvn.
Na Slovensku se občas vyzískané stožáry z dřevních dob elektrifikace železnic používají znovu na méně exponovaných místech (viz např. některé úseky TEŽ), u nás např. tramvaj Liberec - Jablonec.
29.03.11 - 10:17
27E2Jako neznalý místních poměrů ještě jeden dotaz: jedná se o odtěžování skrývky nebo rekultivaci dolu?
Podle světlejších hromad v pozadí bych soudil spíše na to druhé.
28.03.11 - 13:29
27E2Železniční doprava na Měsíci :-)28.03.11 - 12:47
T 444.162Jak to vlastně bylo? V sobotu 4.12. jsem na mikulášský vlak čekal dopoledne mezi Hlavním a Libní (u křížení tratí u libeňského zhlaví) a nedočkal jsem se; resp. dočkal jsem se pouze motorového rychlíku Žitava - Praha se dvěma VT 98. Odpoledne jsem byl ve Vršovicích a jela 464.102 v čele a T 444.162 postrk. Neděli jsem už nesledoval (zde T 444.162 v čele). Došlo tedy k více poruchám 464.102? Fotka pěkná.28.03.11 - 8:46
851.026-5Krásný industriální záběr - díky.28.03.11 - 8:35
M 298.0Poté co "Ganzy" po nějakých 10 letech v roce 1974 skončily na Hungarii, byly pro ně vymyšleny "náhradní" motorové rychlíky s poměrně jepičím životem: "Radbuzan" Praha - Plzeň, sezonní "Lipno" Praha - České Budějovice - Rybník, "Salubia" Praha - Žatec - Karlovy Vary a "Krušnohorský expres" Praha - Ústí n. L. - Karlovy Vary, který se udržel nejdéle - do roku 1980, kdy přešel do klasické soupravy. Pak už jen úplnou labutí písní bylo občasné nasazování večer z Prahy do Liberce a ráno zpět v GVD 1980/81. Škoda, že se žádný nezachoval, ačkoli byla jedna dvojice M 298.0 vyčleněna pro VŠDS Žilina a stála několik let odstavená v žst. Čadca. Pak mám ještě záznam "M 298.0003 odst. žst. Chlumec nad Cidlinou, 24.05.1986". Proč tam byl a co se s ním stalo je otázka...
Také je otázka, jak pečlivou měly v depu Libeň po nějakých 17 letech provozu údržbu. Ke konci provozu mi připadaly, mírně řečeno, silně zašlé, což je patrno i z této dokumetárně velmi hodnotné fotky. Škoda je i to, že se jim při první větší opravě změnil původní efektní červeno-stříbrný nátěr na tento nevýrazný "jednotný" nátěr motorových vozů ČSD.
25.03.11 - 12:54