Komentáře uživatele "Rabín":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
T 478.3140 | Johník, milos: Na brejlovcích (a vůbec dieselech) s parním topením bylo krásné, že musely podobně jako parní lokomotivy velmi přesně zastavit u vodního jeřábu s kohoutem pro doplnění vody do parního topného generátoru (pegasu). Zrovna v Lužné u Rakovníka byly u těch kohoutů proklatě krátké hadice :-) | 08.11.11 - 8:13 |
375.634 | NIcKON: pozor, ventilovky byla jiná řada - ČSD 431.0, dodávané na Slovensko v době 2. světové války z rakouské lokomotivky Floridsdorf; další u nás zůstaly jako trofejní po válce. Z nich se na Slovensku dochovala 431.014 ve Vrútkách (dříve na pomníku pseudopancéřového vlaku ve Zvolenu), další se zachovaly v Rakousku (tam pův. řada 378, později 93.14). Dojezdily na jižním Slovensku rovněž kolem roku 1970. Skutečnou ČSD 431.0 jsem nenašel, tak aspoň model: http://magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2008050012 Na této fotce lok. MÁV 375 je vedle komína krásně vidět v plné činnosti samostatně vyvedený výfuk páry od kompresoru - to bylo rovněž typické pro maďarské parní lokomotivy a dodávalo jim to nezaměnitelný "odfrkávaný" zvuk... | 07.11.11 - 15:30 |
534.0500 | Borovička: :)) máš úplnou pravdu :)) | 07.11.11 - 8:11 |
534.0500 | Colin_McRay: při takovémto pohledu ten "režim" kolem přestal existovat... | 06.11.11 - 21:44 |
375.634 | Kilian: ohledně konce páry je to tak jak píšete. Znělka na maďarských nádražích je opravdu už hodně letitá, já jsem byl poprvé v Maďarsku vlakem coby odrostlejší teenager v roce 1974 a právě tato znělka je už od té doby pro mne to nejtypičtější pro maďarská nádraží. Domívám se, že se používá i na budapešťských nádražích a jak jsem si všiml, řada maďarských "šotoušů" ji má nahranou v mobilu např. jako příchod SMS :) | 06.11.11 - 18:57 |
375.634 | Byl jsem v tom kraji o dva roky později (v červenci 1984) a už tam jezdily "rumuny" M 43. Dnes už ani to :( | 06.11.11 - 12:30 |
M 262.024 | 743 010-1: soupravy pro Vindobonu (tedy M 296.1 = 853 a přívěsy Aam (ne Aaim, měly postranní chodbičku), Bam (rovněž s postranní chodbičkou)) a BRam následovaly časově velmi brzy za M 286.0, 1 a "dlouhými Balm-y" a byly značně dokonalejší, takže asi proto... Aam se rovněž žádný nedochoval, pouze 2 Bam-y. Údajně mají být snad oba zachovány a jeden z nich přečalouněn na 1. třídu. | 05.11.11 - 21:01 |
433.002 | Petr B.: máte pravdu, ale to je lokomotivní četa, tu nepočítám :) | 05.11.11 - 20:51 |
M 262.024 | Ještě bych pro zajímavost podotkl, že v soupravě tohoto oběhu se občas vyskytoval i v té době už poslední existující prototyp "dlouhého Balmu", tj. ten s postranní chodbičkou a bývalými oddíly 1. třídy, tedy "Aalm", byť už přečalouněný na "koženku". Vůz s číslem 70 54 19-09 000-0 (ex 5020) byl zrušen na jaře 1984 a následně zlikvidován ve Zvoleněvsi. | 05.11.11 - 20:33 |
433.002 | Jak se povedlo, že kolem vlaku není ani noha?:) Tato fotka zcela popírá platnost vzorce, že počet lidí před lokomotivou je roven (n+1), kde n?0 ;-) Neříkejte, že je to retušované :) | 05.11.11 - 20:16 |