..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Keprt":

  1 2 3 4 5 ... 143      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
245.003-9Chary: před časem vyšel v Dráze zajímavý článek o nasazení "velkých dieselů" v jižním Bavorsku a mimo jiné tam autor psal, a ono to není překvapivé, že v příměstské dopravě se úspora paliva díky ME uspořádání prakticky neprojevuje - rychlý rozjezd, rychlé obraty.. Bylo by zajímavé vědět, zda nasazení u DB Fern na Syltu umožňuje dosáhnout lepších výsledků - přece jen je tam méně rozjezdů, lokomotivy více času "probručí" při obratech...01.01.19 - 11:54
749.100-4Martin99: jojo, myslím že 2015. V 90. letech to byla pěkná "leštěnka" :-)21.12.18 - 9:56
852.001-7 + 853.012-3Já si myslím, že žádná nová lokalita s hydřím provozem nevznikne; v Praze poklesne potřeba cca o 8 vozů, pár jich ještě zůstane na osobácích na 070. Ty uvolněné posílí stav v Trutnově a Brně, ale ani tam to nebude na dlouho. Teď nevím, jaký je aktuální stav soutěže na rameno Kolín-Nový Bor, ale tím se taky pár vozů uvolní.. Te´d je to dost otevřené, jak budou pokračovat soutěže, kolik budou kraje ochotny platit za soudobé motoráky atd.18.12.18 - 12:06
852.001-7 + 853.012-3S tím zachováním hydry jako muzejní - Nickon má pravdu; poslední hydry nabíhaly do rekonstrukce v roce 2006, samozřejmě se ozývaly hlasy, že by bylo fajn nějakou zachovat (nebo dvě, "aby bylo na Vindobonu"). Tehdy se to spláchlo tím, že dvě 854 dostaly "retronátěr", protože ta potřeba 854 v provozu byla fakt nutná; 814 teprve začínaly, o dodávce "něčeho jako Desir" se tehdy tady nikomu ani nesnilo. Když pár let poté proběhla dodávka sharků a stadlerů, bylo to jen díky podpoře EU (dodatečně pár vlaků koupily "ze svého"). Situace na české železnici se za těch vlastně nemnoho let od toho roku 2006 zásadně změnila, pražské hydry za rok zřejmě přijdou o značnou část vykonů a uvidíme, jaký bude jejich daší osud.18.12.18 - 9:43
851.017-4Rabín: díky.

Láďa Mlynařík: ten letopočet na tunelu odpovídá poválečné obnově (původní jednokolejné tratě), samotný tunel pochází už z doby výstavby.
11.12.18 - 14:02
851.017-4Jojo, v 70. letech byla zdvoukolejněna a přeložena mimo tunel do odřezu https://www.rail.sk/skhist/stavba/160.htm11.12.18 - 11:00
383.110-4 + 1193.890Nickon: Petržalka je unikátní místo, kde se potkávají stroje mnoha dopravců, mnoha směrů a věkově 0-50 let (občas možná i víc?) a nelze jí brát jako reprezentanta celé slovenské železnice. Vectronizace na Slovensku spočívá zejména v 10 strojích ZSSK na trati BA-KE, 10 strojů brzo u ZSSK-Cargo (kam budou zejména jezdit???), vectronů na vlacích Regiojetu a pak různých "soukromnících" v nákladní dopravě.10.12.18 - 14:53
751.057-1Juniore, další zajímavá fotka, palec nahoru.

Předpokládám, že je to odklon. Mohl bys, prosím, okomentovat okolnosti? A případně jaký je na této trati, pro mě naprosto neznámé, běžný nákladní provoz? Děkuji.
02.12.18 - 15:16
754.068-5Lapil: nejsme ve sporu, SM kraj měl výsadní postavení ve smyslu prezentace jako "ocelového srdce republiky", v koncentraci protežovaných průmyslových oborů, v bytové výstavbě - horník v Ostravě dostal byt rychleji, než třeba učitel v Táboře. Když jsem se jako Husákovo dítě narodil, jel můj táta z Prahy do Ostravy pro automatickou pračku. Bohužel nevím, jestli to bylo proto, že v Ostravě je měli normálně na krámě, a nebo mu jí sehnal pod rukou nějaký ostravský příbuzný. Tím se dostávám k tomu, co jsem nakousl minulým příspěvkem - jestli z té privilegovanosti Ostravska měli něco i jeho obyvatelé - třeba lepší zásobování. Nevím. Horníci měli, proti zbytku populace, naprosto nadpozemské platy. Takže asi měli lepší auta, v kredenci víc křišťálu a manželky víc kožichů. Ostatní zaměstnanci na tom byli platově stejně, jako ve zbytku republiky.23.11.18 - 11:50
754.068-5Lapil: úpadek kdysi bohatého až privilegovaného kraje by ukazovala zchátralá, ale druhdy kvalitní a krásná, architektura. Ovšem toto nádraží bylo ošklivé už v době vzniku té "nové" budovy a ukázkou úpadku je spíš fakt, že něco takového bylo vůbec postaveno. Komunistický režim sice finančně a orálně privilegoval horníky, na Ostravsko je lákal, ale ve skutečnosti spíš zneužíval jejich práce. Řešil se růst težby uhlí a výroby oceli, ale naprosto minimální pozornost se věnovala životnímu prostředí, v němž ti horníci a další pracující žili. Kdyby tomu režimu fakt záleželo na blahu lidu, jak se s oblibou zaštiťoval, tak by se staral i o prostředí, v němž ti lidé žili (třeba toto nádraží). No jo, co bychom chtěli od systému, který je celý založen na lži a rozdmýchávání nenávisti.22.11.18 - 16:15