..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Tomáš Kraus":

  1 2 3 4 5 6 ... 46      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
VT 650.710M 474: No, a přitom tahle souprava je vlastně větší než "pořádný vlak" složený ze tří Bixů, nebo toho M 474 s Balmem :-)
NIcKON: Regiosprinteři mají oproti té Regíně také o dost horší sedačky...
08.01.15 - 0:21
3x844Čekal jsem že se diskuse rozjede tímto směrem... Tři spojené jednotky asi nejsou optimum (nevím co s tou spotřebou, ale přinejmenším je tam zbytečně moc nevyužitého prostoru v podobě stanovišť co navíc způsobují neprůchodnost), ale jak tady někdo psal, jsou to nějaké dva vlaky denně. Jak by se to řešilo lépe? Pomohla by třívozová verze o tolik? Bylo by pro ni dostatečné využití trvale? Žraloci, kteří tady jedou ve trojici, potom v jiných částech dne mohou dělat parádu na dalších tratích - četl jsem tiskovku k novému JŘ v Plzeňském kraji a mám z ní pocit, že z Plzně se někdy podívají na prakticky všechny směry včetně Nepomuku. Brejlovec se nedá namnožit, nějakého spřahování či posilování klasických souprav během dne se stejně ani předtím prakticky nevyužívalo, a bez řídicích vozů se hůř zajíždí do Domažlic města.

V Německu, ačkoliv není nutné si ze všeho německého brát příklad, jezdí trojice motorových jednotek na řadě relací (viděl jsem Dresden - Zittau, Erfurt - Zwickau), z Norimberka jsme minule dokonce vyjížděli jako kvartet (Cheb - 2x Bayreuth - Schwandorf). Je to sice ropovod, ale asi jim to pořád vychází lépe než pořizovat něco většího, tím spíš klasiku.

Není ale úplně fér si pod jednotkou představovat nového nízkopodlažního žraloka s wifi, pod klasikou rachotícího brejlovce s koženkama, a srovnávat co je lepší. To by bylo jako když ČD poprvé vyhnaly Slona na posile z Prahy do Třince a ptali se cestujících, kteří předtím jezdili soupravou 150 + n-krát Bt, jak se jim to líbí. Potom z toho vyvodili, že 471 je super vozidlo na pětihodinovou cestu přes půl země. Samozřejmě existují i moderní motorové lokomotivy a vratné nízko/středně-podlažní klasické soupravy (například Herkules s vozy od Bombardieru co jezdí na Sylt), které mohou nabídnout zhruba totéž co ten žralok. Akorát se z nějakých důvodů vyskytují čím dál méně...
27.11.14 - 23:39
750.701-5Honnzok: Na těchto spojích jezdí většinou 854 pouze s jedním vlekem, a žralok by tam stačil také jeden, ale jinak asi souhlas. Celkově ale nevidím moc problém v tom brejlovci, na trati je spousta zastávek a rychlostních omezení (a faktorů hrozících vznikem zpoždění), výkon navíc se hodí. Když se zaváděli "švejci" a s těmi Desiry to "nevyšlo", řeklo se že 854 se dvěma vleky nebude stíhat potřebné jízdní doby, a tak se vytáhly z důchodu zamračené. Některé soupravy byly pravidelně posilovány o třetí vůz. Postupem času se různými omezeními a vůbec "kvalitou" spojení podařilo počty cestujících mírně redukovat, a tak už najednou 854 vlastně jde, byť v některých dnech s těmi dvěma vleky jezdí také. Ale na této relaci je 20 minut zpoždění slušný standard, tak co.11.11.14 - 6:45
750.118-2Musí přijet chuligáni, aby na 030 byla hezká souprava
Nechic: Jací chuligáni?

Jaká hezká souprava?
28.10.14 - 18:44
2 370.001-2Ešus: Zrovna s těmi Budějovicemi nevím, původní trať je celkově zchátralá (železniční spodek, stav některých zhlaví), tak nevím kolik by tam pendolinům dovolili, a naopak až někdy bude hotový koridor, téměř celá trať bude na cca 150 i pro klasiky, takže pendolino tam už vůbec nic nepřinese. Celkem dost muziky ale dělá teď na Cheb.22.10.14 - 1:54
BB 25613Jak se asi čte název této stanice s "typicky francouzským" jménem? "Oš-fal-dán" s důrazem na to "n" na konci? :-)10.09.14 - 20:26
451.102-8Honza: Fakt? Před Vánoci možná, ale v zimě 2006/07 jsem jezdíval vlakem z Erasmu v Rostocku a vzpomínám jak tehdejší rychlík Galileo Galilei vířil oblaka sněhu při průjezdu labskou soutěskou. Byla to jedna z nejbohatších zim v poslední době, takže úplně ne jako ta poslední. Nejspíš to napadlo až během ledna. Chvíli byl dokonce i sníh v Rostocku u moře.05.09.14 - 14:26
M 286.1008Doplnil bych Simovo singrovky odesly z provozu podstatne driv, nez jejich vleky tím, kolik vlastně bylo vyrobeno singrovek a kolik Bixů. Singrovky dojezdily dost rychle a v podstatě všude tam kde dosluhovaly, jezdily bez vleků. Proto bych se nebál říct, že Bixy skoro víc než k singrovce "patří" třeba k ponorkám, krokoušům, hydrám, a vlastně i k různým motorovým lokomotivám. Proto mi souprava na fotce připadá úplně v pohodě, i když jeden dlouhý Balm také KŽC vlastní.26.08.14 - 7:27
5619-0Astartoth: Já jsem na tomto nádraží zmokl docela dost, zrovna dnes o tom vyšel článek na vlaky.net. Takhle z dálky na fotce to nádraží vypadá lépe než ve skutečnosti (a také je fotka 4 roky stará, to je v Portugalsku dlouhá doba na neúdržbu), všechno už je takové ošuntělé, oprýskané, holý beton je celkem nevábný. Jako největší nevýhodu vidím těch asi pět "podlaží", spojených různými schody a lávkami, celé je to nepřehledné, všude nějaké sloupy, díry. Všechno je otevřené, skrz nádraží se honí vítr. Pokladna pro dálkové vlaky je úplně na okraji podlaží, člověk čeká frontu na jízdenky a z boku na něj vítr žene déšť. Méně praktické nádraží jsem zatím neviděl.08.08.14 - 14:07
80-30.015-9Aleš Liesk.: Já mám v Dm12 projetou trať Karjaa - Hanko a zpět, to je ještě taková celkem osobáková relace, i když v porovnání s ČD (nebo ÖBB) se už to také blíží k rychlíku. Ale ramena jako Joensuu - Pieksämäki už jsou jiné kafe, ve Finsku kromě jižní části je celkem jedno jakou kategorií vlaku se jede :-)04.07.14 - 12:14