..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Tomáš Kraus":

  1 2 3 4 5 ... 46      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
111.224-2NIcKON: Pokud vím, řada 143 na drážďanské S1 (myslím že pětivozové to není, ale nevím jistě) právě kvůli potřebě vyšší dynamiky dojezdila před cca 3 lety, kdy současně začaly z Děčína do Bad Schandau jezdit Desira a cesta z Prahy do Drážďan (myšleno z Děčína regionálkou) se tak zkrátila o 30 minut. Začaly tam jezdit Taurusy řady 182, teď snad spíš řada 146, zatímco řada 143 zůstala jen na S2, která je dvouvozová a končí v Pirně, tam žádné oblouky nejsou.
Někde holt takt vyžaduje svižnější lokomotivu (třeba Taurus se třemi rozhrkanými Honneckery na RB Halle - Eisenach, jestli to ještě jezdí), jindy na zdánlivě "větší a důležitějsí" vlak stačí něco línějšího.
Ale jinak je opravdu dost tratí, kde to logiku nemá a na stejných vlacích jezdí jak 143 tak třeba 146, například extrémně sklonově náročná Höllentalbahn z Freiburgu do Seebruggu.
07.10.15 - 9:36
418.156vasekpetr1: Do stanice Badacsonytördemic-Szigliget jsem onehdy kupoval lístek v pokladně a navíc jsem ho chtěl jen pro psa (csak kutya), protože my jsme si trasu vypsali na jízdenky Balaton MIX. Jazyk byl zlámaný dostatečně :-)07.09.15 - 9:44
742.301-5S otevřenými dveřmi se tam jezdilo celkem běžně :-) Je to focené v roce, kdy místo zamračených, které nesměly na rozpadající se most přes Vltavu, začaly jezdit 742 v osobní i nákladní dopravě - v osobní jen v létě protože netopí, v zimě bylo už všechno 714 nebo motoráky (ještě tam končily dost humusácké Bixy). Na fotce je vidět zdejší PZZ (jedno z mála na dobříšské větvi) s charakteristickým zvoncem, dneska už je tam ten klasický typ. Tehdy ještě možná byla v Nové Vsi kusá kolej u nákladiště a v Malé Hraštici výpravčí.19.08.15 - 12:15
810Martin Ben: Mně to zase tak smutné nepřipadá (samozřejmě most je jinak pěkný) a myslím že současný rozsah provozu o letních víkendech je rozumný. Ústecký kraj objednává např. z Vilémova u Kadaně nízkopodlažní autobus každou hodinu do Chomutova, každou hodinu do Podbořan a každé dvě hodiny do Žatce, ráno častěji. Nevím kolik busů jezdilo dokud jezdily ty sporadické šukafony, ale vlaky pravidelně nejezdily bez přestupu ani do jednoho z uvedených měst, docházková vzdálenost ze sídel na některé zastávky je celkem sportovní, a hlavně že se jezdilo do Kadaňského Rohozce s méně než 50 stálými obyvateli (kam ten bus teď samozřejmě jezdí také). To už zkrátka v tomto století nemá smysl.16.07.15 - 12:21
742.086-2Nás co známe spíš tu dobříšskou větev tratě 210, kde bangle jezdily s Bmto houfně ještě v době, kdy takových vlaků bylo více než jeden pár (takže cca před 12 lety), tato fotka nijak zvlášť neuráží :-) Bylo to jen v létě, protože v zimě nebyly Bmto potřeba a 742 ani netopily. Důvodem byl hlavně havarijní stav mostu v Měchenicích, tehdy jezdily 742 místo zamračených i na nákladních vlacích.25.05.15 - 10:13
2016.008-1NIcKON: CityShuttly (rekonstruované Schliereny) rozhodně nejsou vyřazené, sice teď z kolejí dost mizí v souvislosti s dodanými Talenty, Railjety a omezováním regionální dopravy, ale ještě se dají potkat často - před nasazením Railjetů na Graz a Villach občas strašily i na IC. Komfortem nejsou srovnatelně horší než ten ZSSK vůz, a navíc mají řidičák, tohle je celkem dobré řešení, jak udělat vratnou motorovou soupravu se zastoupením parku ZSSK úměrným podílu trasy.27.04.15 - 10:51
751.006-8Keprt: Určitě už v roce 1998? Mám pocit že na tom jednom víkendovém vlaku (v 9 z Prahy a v 17 z Dobříše) jezdily zhruba do roku 2005, vlak měl 3-4 vozy Bmto, v kontrastu s ostatními spoji, kde bylo i o víkendu max. 5 Btaxů.
Zpět k fotce - souprava zamračená plus 6 Bixů (výjimečně i 8) byla velmi běžná, nejspíš i turnusovaná, v dobách kdy Bmto se zamračenými jezdily na Dobříš hojně i v pracovní dny. Tehdy tam žádné 810 nebo 010 ani nepáchly. Kromě zamračených tam často jezdily 853 se dvěma Bixy (také dosluhovaly 830/831) a je pravda, že ty Bixy byly asi nejpočmáranějsí a nejhumusnější vozy, co jsem kdy u ČD viděl. Proto je pak asi nahradil jeden vůz Bmto a vznikl ten kočkopes. Dosluhovaly zde poslední vozy řady 853 před catepillarizací, řada 854 se tady až na pár výjimek už neobjevila.
13.03.15 - 20:06
35.1097-1Lapil: Dva motoráčky denně (a to jen o víkendech) tam jezdily ještě v srpnu loňského roku :-) Teď je tam vesměs dvouhodinový "takt" (na kladiva ve špičkách hodinový) a přestože tam jezdí obyč 810, využití vlaků není špatné, díky proběhlé expanzi Hostivice a Chýně.
Keprt: Teď už dokonce tři :-) Od září Hostivice U hřbitova a Chýně, od nového GVD také Chýně jih.
Boguš: Myslím že na přivolávačku tam jezdí teď všechno, ale letos by mělo dojít k modernizaci zabzař na trati 173 (tohle je vjezd do Rudné) a měly by zmizet všechny mechaniky.
25.02.15 - 10:22
754.050-3Chary: No, tak právě proto by to mohlo být celkem cokoliv :-) Díky za info.27.01.15 - 10:43
754.050-3Co je to za vlak? Nějaká "námrazová" náhrada v dieselu?27.01.15 - 9:16