Komentáře uživatele "Jirka Panther":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
362.052-3 | http://poloha.vozu.cz/grapp/archiv.php?operator=1154&number=614&hv=&date=2015-10-11 Číslo mašiny a sekyra +23. Výborná fotka, jen by to chtělo rozlišení 4K. | 14.10.15 - 12:18 |
437.048 | Doporučuji všem aby se tam vypravili. Bohužel jsme tady 2 hodiny čekali a žádného vlaku se nedočkali (1991). Já měl to štěstí, že jsem ještě prošel tunelem na kanálu a až ozbrojená ostraha lodního zdvihadla nás vyhnala. Dle současných fotek už tunelem nelze projít. To co lodě překonávají zdvihadlem, vláčky zvládnou na 6km. | 29.08.15 - 14:03 |
Půlnoční svítání | Chary, tak to jsem si musel uložit -DÍKY. V době diákové - někdy kolem roku 1980 jsem dal na stativ starou mechanickou Prakticu a nechal otevřené asi 40 minut. Pak jsem zaclonil o dvě čísla a po dalších 40 minutách jsem to zabalil. Bohužel si již nevzpomenu jakou clonu jsem tam dal - možná 8 a pak 16. Zkuste si to. Kdejaký šmoula umí zamířit na Polárku a stačí mu 15 minut, kdežto Měsíc za 1,5 hodiny to je paráda. A se Štěpánským rybníkem by to bylo úplně super. | 09.07.15 - 23:23 |
E 412.006 + E 412.004 | Ad Keprt: to by mne také zajímalo. Avšak v tomto konkrétním případě se omezení určitě neuplatnilo. Po této trati se jezdí pomalu z důvodu směrových poměrů. Rozhodující je přítlak, aby nedošlo k velkému zdvihu trolejového drátu. To by byl problém u nízkých mostů a tunelů, kde jsou omezovače zdvihu, případně na zhlavích. K tomu by se tu musel vyjádřit nějaký odborník na TV. Zajisté si vzpomenete na rychlostní rekordy TGV, kdy se používá nejen vyšší přítlak, ale i vyšší napětí. To je pak zkouška nejen vozidla, ale hlavně trakčního vedení. | 23.06.15 - 13:06 |
242.276-4 | Nádherně zrekonstruovaný pomník. Fotil jsem ho před cca 35 lety. Bohužel kolej od té doby jen chátrá a dokud se tam něco nevysype, tak to tak zůstane. Pokud se dožiju její obnovy, vyrazím tam s foťákem. Aspoň most (schovaný za křovím) za tu dobu dostal nový nátěr. Byl to první, nebo druhý s vanou na Jihozápadní dráze. V každém případě jediný spoják v Čechách o třech polích s Langrem uprostřed. Parádní kousek ocelářů z počátku šedesátých let. Stojí za zhlédnutí! | 12.06.15 - 9:50 |
T 669.0001 | Chápu to tak, že Čmelák jel jen z Lipové do Chebu? Kdyby to předpisy dovolovaly, tak je možné trakci vypnout od dělení před Kynžvartem až po perony v Chebu. Celou cestu se jen brzdí (pokud honí zpoždění, tak trochu popotáhne za kritickým obloukem v Žandově). Malý kopeček od přehrady po vjezdové návěstidlo do Chebu se vyjede setrvačností a na krajní vexli v Chebu má 75. Ten Čmelák byl úplně zbytečný, ale je to moc krásná zbytečnost - dávám 5* Mimochodem na té trati nikde není 15 promile. My dříve narození pamatujeme pravdivé skloníky. Lipová - přehrada je 10 promile, přehrada - vjezd Cheb je 9 promile!!! | 26.05.15 - 22:57 |
750.182-8 | Technická poznámka - pokud se mi nezdá srovnaný horizont, tak koukám po přirozených svislicích. A jestliže je fotka cílená horizontálně a to ještě se základním ohniskem, tak si mohu spočítat převýšení koleje v oblouku a z toho odhadnout rychlost vlaku. Samozřejmě poloměr oblouku si odměřím třeba v GoogleEarth. A zatáčka je slangový výraz motorkářů, silniční odborník používá termín oblouk. | 28.02.15 - 17:16 |
362.127-3 | Místo nic moc, ale čumák mašiny a Středohoří nasvícené od severozápadu je super. Široký záběr perfektně nasvícené mašiny s Doubravkou a Milešovkou v pozadí přebije ta negativa místa. Za to dávám 5* | 28.02.15 - 16:54 |
460.051-6 | Neškodilo by ubrat trochu pole a přidat oblohu plošně tak 1:1. Jinak parádní počasí. | 11.11.14 - 12:33 |
ICE - T | Ano, parametry jako na české transverzále, tak se lze dlouze kochat přírodou. Skvělé, 5*. | 11.11.14 - 12:31 |