..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Martin Pitřík":

  1 2 3 4 5      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
705.915-7Krásně se na to dívá, že ještě někde na úzké zůstává pravidelná nákladní doprava.05.11.15 - 7:19
130.035-9 + 130.023-5Čekání na kyklopa. Já mám fotku stejného vlaku z Mostů :D30.06.15 - 14:03
UP 5309wow :)30.04.15 - 18:59
705.921-5"úzkokolejky mají namále od té doby, co vymysleli, že položí úzké koleje."

Tak úzkokolejky hlavně vznikaly proto, že byly co se týče stavby levnější, takže se přikláním k názoru, co zde již padl, že buď úzká, nebo nic. A být to normálněrozchodná železnice, tak nejspíš by žádné JHMD nikdy neexistovalo a trať by dávno zmizela se zrušením dopravy od ČD. Takže ta dřívější volba úzkého rozchodu do budoucna trati pomohla a snad i pomůže, po ČR funkčních úzkokolejek mnoho není, takže je to jistá forma technické památky a snad nebudeme tak hloupí, že jí necháme zmizet ve šrotu. Provoz v sezoně by se snad při nejhorším uživí, kdyby došlo ke zrušení objednávky pravidelné dopravy od kraje. Defakto na Novou Bystřici mimo sezonu jezdí jeden pár osobních vlaků a budu upřimný, jak jsem se z NB vracel vlakem, tak na pravidelné dojíždění to určitě není a ač to nerad říkám, tak autobus tu dopadá ve srovnání s vlakem lépe. Nicméně sezonní provoz tu má rozhodně potenciál a mnohkdy kraje dotují daleko méně vytížené sezonní spoje.

No a teď negativa úzkých a to je omezený vozový park a náhradní díly, což bych řekl v případě JHMD nehrozí, ale dosloužení tuším že poslední 705 na osoblažce by byl docela problém, zvlášť při tom, že už není z čeho moc kuchat. Dalším negativem je nákladní doprava, přeci jen zde přibývá práce navíc, ale na druhou stranu se podívejme, jak to s nákladní dopravou vypadá na jiných tratích, je dost normálněrozchodných lokálek, kde prakticky již vymizela.
15.03.15 - 17:45
705.921-5Pěkné video.

Tak to je docela smutné, jsem si myslel, že nákladní doprava je tam čilá. Možná za můj omyl mohly právě tyhle fotojízdy, kde člověk sem tam viděl fotky slušných nákladů a ve skutečnosti to s pravidelným provozem nemělo nic společného.

Jak se tak dívám, tak s těmi úzkými to jde od desíti k pěti. JHMD má namále, osoblažka má namále... A zrovna JHMD úzkokolejek by byla škoda, co jsem tam byl, tak obsazenosti vlaků docela slušná (nevím, zda je tomu tak celoročně) a trať i nádraží pěkně udržované. Takže abych ještě rychle projel trať do Obrataně, kdo ví, jak to nakonec všechno dopadne.
14.03.15 - 11:41
705.921-5Z nákladní dopravy toho fakt už víc nezbylo? :O13.03.15 - 18:06
754.013-1 + 814.133-5Jen tak pro zajímavost, má někdo představu, jaká je cca spotřeba takového návka? Docela by mě to zajímalo.28.02.15 - 20:20
754.013-1 + 814.133-5Já si vždycky myslel, že ty červené před šturcy jsou z důvodů nových zabzař, aby šla klasicky postavit cesta na kusou (tedy interně v rámci zabzař je to řešené jako kolej ukončena návěstidlem a nemusí se to extra řešit jak výpravčím, tak výrobcem). Ale jak vidím, tak důvody jsou úplně jiné :)26.02.15 - 8:41
731.022-0Přírodní "protihluková zeď".12.06.13 - 9:16
šnekŽivot kolem železnice, pravda, i takhle se to dá pojmout :).09.06.13 - 9:44