..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "M 474 003":

  1 2 3 4 5 ... 89      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
EM 152.06041500 to umí taky?01.04.21 - 17:04
141.004-2Tak-muzeum. To provedení vozů mělo svůj důvod. Většinou ke konci byly namíchané se smíchovskými čtyřdveřáky. Ale pořád nevím, co je to za pokrok, takovýhle vagon je pořád dlouhá krabice s 8 koly, ať je jeho rok výroby jakýkoli. Akorát dnes je nacpaný elektronikou, mnohem náročnější na údržbu a náchylnější k poruchám. Samozřejmě, dnes je dokonalejší vypružení, lepší brzdy, vyšší povolená rychlost. Otázka je, kdo to ocení. Já radši jedu ve voze, kde nic nepíská, neustále mně nebudí nějaké hlášení, v případě nějaké mimořádnosti můžu vůz opustit a nemusí mně "evakuovat hasiči". A pokud zahlédnu nějakého známého, otevřu okno a zavolám na něj.

Občas spadl řemen, tak se dal nový. A žárovky jsem nosil v brašně, později zářivky se tam jaksi nevešly. Taky byly v té době problémy, žárovky jsme měli na 24V 3 caplíkové a na 48V 2 caplíkové a objímky na vozech byly opačně, takže se caplíky vytrhly kleštěmi a žárovky držely pouze za jeden. V mosazné objímce to drželo, v pozdější plastové už tolik ne.
29.03.21 - 23:47
141.004-2Rozhodně to nemělo uvnitř displej, kde když se například objeví ERROR 4055, ID=5, tak to znamená, že se už nepojede, a že cestující budou stát v následujícím vlaku, pokud se tomu nestane něco podobného. A nefoukal tam v zimě ledový a v létě horký vzduch. Dalo se otevřít okno a někomu zamávat. A v noci bylo vidět ven. Nejvíc mně fascinovalo takové modré světlo, to se rozsvítilo, když se vypnuly sousední 4 žárovky. Ale neměly ho všechny.29.03.21 - 20:24
141.004-2Takhle vypadaly vlaky, když byl svět ještě normální.29.03.21 - 17:37
113.001-2JB-
První člověk, který pochopil, že při polovičním napětí se topí čtvrtinovým výkonem. Jinak se se mnou každý hádá, že při polovičním napětí se topí polovičním výkonem. Při čtvrtinovém výkomu by se v podstatě netopilo vůbec, topnice by byly sotva vlažné. Oddílové vozy z 50tých let měly ruční přepojovač, těžko se nějaký dochoval. Jinak topnice jdou přepojit natrvalo, to bylo realizováno u Btmo.

Takže zbývá otázka, zda se podaří pro provoz schválit RegioPantery a kdy. Pokud ne, tak jak znám logiku ČD, vrátí se RegioNovy. Momentálně RegioNovy jezdí mezi Táborem a Benešovem, ani jediný osobní vlak tam není v elektrické trakci. Takže ani spotřeba nafty nevzroste, pokud se na hlavní trať vrátí elektrické vlaky.
13.01.21 - 17:07
113.001-2Bp s pensylvanskými podvozky topí na 3000V, takže jsme tam, kde jsme byli.13.01.21 - 15:39
M 131.1513513? Čí je to splašená škatulka?05.01.21 - 19:27
810.098-4Je tam pouze strážní domek, odkoupený soukromou osobou v době, kdy to bylo možné.

810 098 je hromada pojízdného šrotu, okna drží v bočnici z posledních sil. Předpokládám, že po střetu se silničním vozidlem někde u Jičína se už do provozu nevrátil.
10.07.20 - 17:02
Prostě rekreákTak kdysi dávno, když byl svět ještě normální, tak bylo uvedeno na trati 21 u některých zastávek, že je nutno nastupovat do předních vozů. Dřív jezdily 2nápravové vozy, některé s dřevěnou skříní. A souprava byla dlouhá. Pak byl proveden pokus se 4dílnými patrovými vozy z NDR, aby se pobrali všichni cestující a souprava se vešla k nástupišti, teprve druhý pokus s patrovými vozy se povedl.

Dnes, když svět není normální, ale digitální, tak by nebyl problém poslat toto hlášení cestujícím na chytré mobily a těm co ho nemají, tak na LED dispeje ve vozech. Ale to až budou Honekerovy pomsty po rekonstrukci.
05.07.20 - 12:52
753.025-6Neplnila, tam nalezli všichni, a průvodčí s tím málokdy něco udělal.08.06.20 - 13:09