..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IR":

  1 2 3 4 5 ... 69      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
350.001-4Díky za stylovou fotku pořízenou v historický den na historickém místě. O existenci této unikátní lokomotivy jsem se dověděl poněkud oklikou: Byli jsme v září r. 1974 se spolužáky ze SŠ na "jazykové exkurzi" ve východním Berlíně. Tam jsem - coby železniční fanda - samozřejmě hledal nějaké železniční modelářské časopisy a v jednom stánku narazil na Modelleisenbahner. A při listování jsem si všimnul krátké zprávy doplněné fotem nové československé dvousystémové lokomotivy řady ES499.0, vyfocené (i s měřicím vozem) v čele Slovenské strely kdesi mezi K. Horou Havl. Brodem. Byl jsem trochu překvapený, že se tuhle bombastickou novinku dovídám přes Německo, ale na druhé straně jsem byl pyšný na to, co naši konstruktéři a technici dovedou, takže se o tom píše i v železniční velmoci jako je Německo ;-) . Tyhle gorilky (známé tehdy spíš pod přezdívkou krysa nebo potkan; že by kvůli tomu bílošedému zbarvení toho prototypu?) mě pak provázely na té havlíčkobrodské trati až do 90.let. To jsem ještě netušil, že ač už dávno bydlím jinde, že mi opět budou jezdit pod okny dodnes. Teď už spíš jako smutná připomínka toho, že jsme kdysi uměli vyrobit na špičkové úrovni řadu produktů, které už nejspíš nikdy dělat nebudeme... :-(17.04.21 - 14:15
754.059-4S potěšením konstatuji, že dosavadní převaha fotek typu "krajina s vláčkem" byla narušena občasnými foty typu "vlak v krajině". Docela mě těší ta občasná změna, kdy je možné obdivovat nejen krajinu, ale i mašinky ve větším detailu. Díky za to (i dalším takto zaměřeným fotografům)...22.01.21 - 10:25
362.113-3Dobrý den.
Bylo by to perfektní, ale mám obavu, že to trošku padá doprava dolů. Ona to teda dělá hlavně ta hráz, ale i horizontu by možná neuškodilo, maličko jej na pravé straně zvednout...
16.01.21 - 11:38
405.953-1Díky za ten snímek již takřka historický (a dobře zkomponovaný - na Štrbském Plese bývá obtížné, seskládat vše do snímku tak, aby něco nebylo nepěkně uříznutého, nerušilo atd. atp.). Škoda těchto zubaček. I přes své stáří slouží dobře a vypadají... prostě tak nějak mile, pracovitě... Loni jsem jel ve francouzských Alpách zubačkou od téhož výrobce, ale typu, který ještě historicky předchází tyto "slovenské" zubačky. A nikdo se na té dráze netvářil, že by je snad chtěl vyřazovat. Ale u nás (i na Slovensku), holt, byznys vládne světem...28.11.20 - 16:52
T 458.1190Přidávám se k chvále od J. Navrátila. V tak složitém prostředí vymyslet kompozici takovou, aby snímek byl ve všech směrech vyvážený (a docela malý objekt v tom prostředí nezaniknul), tak to klobouk dolů...
Nicméně si neodpustím poznámku mimo téma: Nezávidím případným sousedům těch nových "budovatelů", že budou muset doživotně koukat na tu supermoderní, leč superohavnou stodolu v tom "antiarchitektonickém" stylu (který porušuje snad všechna pravidla navrhování a projektování domů). Jak to kontrastuje s tou starou (barokní) architekturou v pozadí... Ale tak už to v tom světě chodí - nové vždy vzniká porušováním pravidel starého...
28.11.20 - 16:36
405.952-3Díky za krásnou a, bohužel, jednu z posledních provozních fotek těchto nezdolných a milých souprav...08.07.20 - 18:02
Prostě rekreákPro Pavla Martocha, 6.7., 12:28: Jeli jsme touto soupravou v úseku Zruč n.S. - Kácov-zastávka a 4x Bdmtee se nevejdou do žádné nově rekonstruované zastávky v tomto úseku. Teď si přesně nevybavuju, ale myslím, že ani do té zast. Kácov-zastávka, nebo nejvýš tak "s odřenýma ušima". Zdraví IR.07.07.20 - 15:26
Prostě rekreákTen taťka s drobotinou v popředí, to je fajn. Ty postavičky a ta "akce" tu fotku hezky oživila.
Jinak... právě tímhle vláčkem jsme v tu sobotu jeli s rodinkou na výlet. A jak jsem tak pozoroval trať, z velké části zrekonstruovanou, tak jsem si všimnul ne zrovna nepodstatného detailu: Ve zrekonstruovaných úsecích jsou peróny v zastávkách zkrácené na minimum. Je to jistě úspora stavebních nákladů, pro motoráčky, co tu jezdí, to stačí, ale tahle souprava u perónu stojí tak, že mašina a poslední vůz zcela mimo. Tak jsem si říkal, jaký drážní předpis povoluje, aby po trati jezdily s cestujícími soupravy, které jsou výrazně delší než peróny? A jak by se SŽDC a ČD zachovaly, kdyby se cestující třeba z toho posledního vozu při vystupování zranil? Tušíte někdo, jak se tyto stavebně dopravní absurdity a jejich případné důsledky řeší?
04.07.20 - 12:42
Škoda 13TMirku, díky! Nádherná fotka, na které se podařilo skloubit dohromady obě aktuální témata ŽP: To staré (vlaky) i nové (tram a MHD). Gratulace...16.02.20 - 16:40
861.018Snímek pěkný. Téhle motorové soupravy tu moc obrázků není, tak jen houšť...
Ale dotaz: Hódně dlouhou dobu stály asi tak dvě (?) tyhle soupravy v areálu ŽOS Vrútky, venku, na slunci a dešti, po čase už notně "opršelé". To je ŽSR z nějakého důvodu nepřevzaly, nebo co bylo toho důvodem? Díky.
05.12.18 - 19:13