..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "IR":

  1 2 3 4 5 ... 69      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
812.012-3Doktor: Díky za vysvětlení. U trati, u které bydlím, jsou podobné strážní domky a staniční budovy, ale ty chlívky a pekárny se tu už nedochovaly. Jsou jen v nákresech a na fotech v historické publikaci. A ano, ten chlívek fakt vypadá jinak (viz mail, který Vám pošlu).09.08.22 - 8:38
812.012-3Doktor: Chtěl bych se zeptat na tu zrekonstruovanou stavbičku vpravo od přejezdu. U těchto prvorepublikových strážních domků a malých budov stanic a nákladišť býval v projektu i chlívek na vepříka a také (většinou venkovní) pec na chleba. Nebyl to náhodou původně právě ten chlívek...?
Jinak díky za pěkné, takové "lokální" foto. Jen škoda, že ten sloup tak trošinku jako by rostl ze střechy toho motoráčku. Ale při té jeho barvě to není až tak do očí bijící...
08.08.22 - 17:08
810.368Fotka moc pěkná. Mé oko potěšila. A té středovosti jsem si napoprvé ani nevšimnul. Možná to trochu "vyvažují" ty sloupy a značka ("plužení") vpravo od motoráčku. Přitom jsem také zastáncem "klasického" fota vlaků, kdy by měla celková "hmota" vlaku vpravo od svislé osy snímku tak nějak odpovídat celkové "hmotě" vlaku vlevo od osy. Taky si teď říkám, že by mi to foto mělo připadat díky těm balíkům slámy trošku těžké vlevo, ale asi že jsou ty balíky skoro stejné barvy jako to strniště, tak jsem si toho také zprvu nevšimnul. Přeci jen bych se ale přimlouval za malý ořez na pravém okraji. Jediné, co mi tam trošinku vadí, je ten rozeklaný kmen (nebo co to je) pod těmi stromy na pravém okraji. Vypadá to, že je říznutý vertikálně v půli, což mě trošinku ruší. Ale jinak je to fakt hezké foto s hezkým "retrovláčkem", kdy objekt mi připadne vzhledem k celkové kompozici tak jaksi přiměřeně velký.15.01.22 - 18:48
460.021-9Cimrman nml.: Rovněž jsem zastáncem dostavby Baťovy železnice. Zlínský kraj si kdysi nechal udělat studii, která z alternativních tras k "Baťovce" by byla ekon. nejvýhodnější, a prý vyšlo, že ta původní trasa Baťova. Trať byla projektována na 80 km/h, takže dnes průjezdná 85/90, některé úseky 90/95 a podstatná část (přímého) úseku Vizovice - Jasenná min. 100 km/h. Trať by umožnila kapacitní a ekologické spojení se Vsetínem. Byť delší než bus trasa, tak je rychlejší. Dále by umožnila přesměrování některých nákladů od Přerova na Slovensko a uvolnila by přetížený úsek Přerov - Hranice. Rovněž by umožnila přesun kontejnerů ze Slovenska do terminálu Želechovice na vlak, objízdnou trasu v případě havárie či opravy na trase Vsetín - Hranice - Přerov, expresní spojení Praha - Zlín - Slovensko, po reko tratě Kojetín - Hulín též Brno - Zlín - Slovensko. Žel, k této dostavbě nikdy nedojde, protože není politická vůle, tedy přesněji že stavební velkofirmy o to zatím nejeví zájem. A stovky miliard ročně letí "oknem" přes hranice, takže na to stejně nikdy nebudou prachy... :-(11.01.22 - 23:44
460.021-9Díky za krásný, byť standardní, ale perfektně vyvedený pohled z naší Dráhy presidenta Masaryka. Jak tato podoba viaduktů, tak "panťák" jsou tu už ale minulostí. Zatímco oba paralelní viadukty byly nádherně zrekonstruovány, tak "panťáky" už končí ve Vsetíně, anžto většinu provozního souboru valašských drah převzala (s nezanedbatelným přispěním pana Čunka) německá Arriva, tedy vlastně německé státní dráhy DB. Navíc s touto změnou náš "protektorát" úplně přerušil přeshraniční osobní dopravu na Slovensko. A to i autobusovou (i bus dopravu v příhraniční oblasti v prvním roce po tomto "převzetí" provozovala Arriva; dnes většinou Transdev). Je smutně příznačné, že dopravu (nejen osobní, ale i část nákladní) právě na Dráze presidenta Masaryka (Vsetín - Bylnice) i trati M.R.Štefánika (H.Lideč - Púchov) dnes provozují cizinci, povětšinou Němci. Mám tušení, že oba hlavní protagonisté vzniku samostatného Československa se musejí v hrobě obracet... :-(11.01.22 - 12:12
363.046-4Pro Matouše Vinše a Andrewa33: Díky za informace. Bydlím na druhém konci republiky, tak tyhle zajímavosti ze západu Čech mi unikly. Ale tady nedaleko zase jezdil po koridoru přímý expres Nice - Moskva (ani nevím, jestli ještě jezdí... Snad nějaký přímý vůz...).28.10.21 - 14:11
363.046-4Pěkný, klasický snímek. Už si ale nějak nevybavuju, k čemu sloužily ty poslední dva vozy soupravy...(?).
Hlavně že ale absolutní většina vlaků ten den dojela bezpečně do cíle. Žel, až na ten EC108 ve Studénce... :-(
26.10.21 - 19:00
754.018-0Dobrý den. Dost mě udivilo to vysoké hodnocení od autorů. Na mě ten snímek působí tak, že těžce padá doleva dolů. Je mi jasné, že to způsobuje ta linie přechodu louky a lesa, když terén tu zjevně stoupá doprava nahoru. Nicméně když tato linie takto probíhá napříč celým snímkem, tak to fakt vypadá, že ten snímek prostě "padá" doleva. Ale při bližším zkoumání mi připadne, že "padá" i fakticky; on i levý sloupek u přejezdu za vlakem není svislý, stejně jako pravá hrana čela lokomotivy (prosím, přiložte si k těmto liniím pravítko). Ať je tedy konfigurace terénu jakákoli, osobně bych se snažil tu linii louky/lesa co nejvíce srovnat s horizontem (i trať by se tím více přiblížila úhlopříčce "zlatého kříže") a svislice sloupků a čela loko pak "dorovnat" pomocí prográmku na korekci svislic. Ale takto..., a ještě hodnocení 10...??? Pak by se mi ten snímek moc líbil. Je-li dobrá dohlednost, tak ta místa mezi ValMezem a Kunovicemi-Loučkou jsou velmi vděčná, s tím Radhoštěm, Veřovickým Javorníkem atd. v pozadí...04.08.21 - 9:17
M 240.056Chary i Mirku S., díky za pozitivní info. Tak teď jen držme pěsti, aby měly Martinice štěstí a ta památková ochrana vydržela co nejdéle...25.05.21 - 9:22
M 240.056Se vším tím historickým vybavením v jediném záběru(!) je to krásná retrofotka... A nebyly ty Martinice už třeba vyhlášené za "živé železniční muzeum"? Pokud ještě ne, tak by to za to jistě stálo...24.05.21 - 14:24