..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Drahos Svestka":

  1 2 3 4 5 ... 180      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
680.001-5Jestli se tady z toho focení fakt nedělá zbytečná věda... Nenapadlo někoho, že to prostě autor CHTĚL takhle vyfotit? Že to není nedostatek, nýbrž záměr, mít tu fotku právě takovou?08.07.15 - 13:47
749.250-7Pěkná vzpomínka na mimořádně vydařenou...co to bylo za den? Tuším, že sobota, viď Mates?
Škoda, že přitom nejde slyšet ten zvuk...Ta mašina zde tenkrát předvedla vskutku úctyhodný výkon.
Nějak tam na těch fotkách na tom Tvým flickru postrádám našeho posledního mohykána T 478.3022, který se v ten den taky zapojil do dění...a za měsíc poté odeslán na kundálizaci.
03.07.15 - 10:25
387.043 + 475.179Pane Zdeňku, můžeme jen litovat, že průjezd parního rychlíku byl v té době něčím tak všedním, že to nikoho nenapadlo aspoň vyfotit (o nějakých kamerách vůbec nemůže být řeč). Na ty záběry bych se s chutí podíval.
A to prý byl Martin (387.043) jedním z největších lenochodů mezi mikády...
Teď tam jezdím převážně s plechovkou...což o to, mašina je to jednoduchá, spolehlivá, pěkně se s ní jede. Tahá si spokojeně ty 4 vagónky...ale pokud je zima, vlhko, lezavo...taky jí to chvilku trvá, než se na těch 90 - 100 dostane...a trefovat se v noci a v mlze do těch krátkých peronů...to taky není úplně jen taková brnkačka. A to tam mám autoblok, GSM-R atd atd. A teď tak jedu a říkám si...tady byla mechanická předvěst, tady dvouramenný návětidlo...jakpak asi bylo vidět v té mlze a v té rychlosti (přes ten dlouhej kotel?) A to měl ještě vlak 2-3x tak dlouhej a těžkej, brzdy škoda mluvit...většinou vyčerpatelný (Westinghause nebo Knorr), s tí si člověk musel hrát,...žádný TRS žádný GSM-R...a taky jezdili. A ne zrovna špatně.
30.06.15 - 22:24
387.043 + 475.179mRKEF: To je pravda, ale: Vezmu-li to po pořádku, celou jejich historii, nebylo to tak hrozné. Po výrobě, za 1.republiky, na ně byli přidělováni 2 topiči...jinak by se ta mašina na rychlících opravdu nedala utopit.
Pak přišla válka, která vnesla do dopravy chaos...no a po válce už se začalo s produkcí výkonnějších a modernějších lokomotiv. Prakticky od poloviny 50.let mikáda vyklidila pole v těžké rychlíkové dopravě a dosluhovala převážně na Os vlacích na ve výtopnách jako Děčín, H.Heršpice (později Brno-dolní) a Přerov, kde fyzická námaha kladená na pomocníka nebyla už tak značná. I když osobní vlaky mívaly tehdy běžně až 10 čtyřosých vozů, se 700 tun těžkými rychlíky např.z Prahy do Přerova či Bratislavy se to nedalo srovnat.
Výjimkou a zlatým hřebem byla vozba expresu 1/2 Slovenská Strela ve výtopně H.Heršpice v letech 1961-63...ale tento vlak míval z počátku pouhých 6-7 vozů (přitom však velmi rychlé jízdní doby). Vzhledem k stále narůstajcí frekvenci (jednalo se v té době o nejrychlejší spoj na rameni Bratislava - Praha) a rostoucí zátěži vlaku byl počínaje GVD 1963/64 tento elitní spoj veden lokomotivami ř.498.1 výtopny Bratislava hl.st., které si s tím přece jen poradily lépe. A heršpickým mikádům zůstaly převážně výkony na Os vlacích na rameni Bratislava - Česká Třebová.
V depu na dolním jsem znal velmi dobře jednoho fíru, který měl to štěstí a na mikádech na Ex 1/2 v té době jezdil jako mladý začínající pomocník. Říkal, že pokud v Břeclavi na přednádraží po rozjezdu směr Brno mašina nešlapala 90-95 km/hod, bylo to špatně a v Podivíně už bylo zpoždění...Při pohledu do SJŘ z těch let tomu naprosto věřím.
30.06.15 - 21:21
387.043 + 475.179Toto je nejhezčí přípřež ze všech, co tu byly. Mám totiž slabost pro mikáda. Nejspíš proto, že jsem si jich pořádně neužil...bylo mi pouhých 9 let, když skončily.
Ta výška a elegance té mašiny, ta je přímo fascinující. Závidím těm šťastlivcům, co mohli jezdit na něčem takovým v pravidelným provozu.
Stroj času by to chtělo...pořád to říkám...
30.06.15 - 20:04
T 466.0 + 433.0(gp): nezapomeň, že ono to taky z výroby mělo jiný komín...pak ta linie je zcela v pořádku. A já tvrdím, že i tak je to pěkná mašina...jako všechny naše. A proč by mašinám neslušel boční pohled? Vezmi si třeba 475.1, 498.0, 1 a další a další...Vypadají z boku úžasně. Ovšem vyfotit z profilu ženskou (pokud jí není 18 a nemá dokonalou postavu )aby to to vypadalo k světu...to je trochu tvrdší oříšek, to máš pravdu.
Optus: I v USA existují výjimky...pár řad měli opravdu pěkných, elegantních. Především společnost New York Central a její J1a - prakticky celá ta vývojová řada až po J3a včetně proudnicových. I Niagara vypadá k světu. Pak ještě pár proudnicových strojů - např. Norfolk and Western nebo Southern Pacific (jedna z těch GS 4 je provozní). Jinak jsou to ale monstra poplatná výkonům a vzdálenostem...s tím nelze než souhlasit.
29.06.15 - 17:41
T 466.0 + 433.0(gp): Co je na té 433 tak nevyváženýho? Samozřejmě je to věc názoru, ale tendrovka je dle mého určitě hezčí...i když díky "oplechování" (vany) tu určitá vzdálená podoba je.29.06.15 - 13:01
130.035-9 + 130.023-5Pavle, nebuď takovej puntičkář. Skoro na každé fotce najdeš něco...ale o tom to přece není. Především je to věc autora, který tu fotku vkládá...i tak jsou pak na něj činěny požadavky, aby tam ubral, tam přidal atd...takže výsledkem je i tak většinou nějaký kompromis.
To není míněno nějak ve zlým...abys nemyslel. Snad se shodneme na tom, že není účelem sterilně dokonalá fotka podle nějakých měřítek a šablon, ale především její obsah.
29.06.15 - 12:50
T 466.0 + 433.0Pokud ten vlak jede směr Skalice nad Svitavou...což se mi tak jeví, pak "Skaličák" při zevrubnějším pohledu zdá se být 433.04828.06.15 - 19:37
498.106 + 475.1142Trať Bratislava - Žilina měla v roce 1983 výročí 100 let, to souhlasí. Ale albatros 498.104 je provozní teprve od března 1994. Těch oslav v r.1983 jsem se nezúčastnil, takže ani nevím, co tam jelo za mašiny.27.06.15 - 18:52