..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Ondrej Zaoral":

  1 2      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
99.1582-8Fotka krásná a neopakovatelná, což jí činí ještě krásnější :)
Jen to není ve Steinbachu, ale v Niederschmiedebergu.
18.04.19 - 21:27
01.502Letošek bude zajímavý, mělo by se objevit hned několik novinek v Rekowagen oblasti :) Čtyřosé Piko už teoreticky jsou, ale první série zmizla hned. Dvou a tříosáky Roco budou do podobných souprav super.25.06.18 - 10:20
99.1590-1Smrk vpravo bývá v Adventu opravdu ozdobený! Letos máte šanci o víkendech 2-3.12., 9-10.12. a 16-17.12. :)

Tato vzpomínková noční jízda se opakuje jednou za pět let. Jede se v časové poloze posledního vlaku (tj. 2:29 z Jöhstadtu). Do Steinbachu, otočka, voda, focení u vodárny a nazpět. Tehdy v roce 1984 jel vlak samozřejmě dál do Wolkensteinu a už se nevrátil ... proto ta poznámka. Pár let se ještě jezdilo Wolkenstein - Niederschmiedeberg, protože tam byla fabrika na lednice a nebyla silniční logistika, která by ty 100 let staré Mayerky dokázala nahradit.

Historicky je to tak, jak píše Stoupa. Financování je z více zdrojů (EU fondy, Sasko má program na zachování úzkorozchodek, dary, výnosy z jízdného) a samozřejmě nekonečné hodiny dobrobvolné práce členů spolku. Zajímavé na tom financování je, že neseženete dotační peníze na provoz samotný, jen na investice. Takže vlaky si na provozní náklady musí vydělat.

Z původní tratě je obnovený úsek Steinbach - Jöhstadt. Budovy kromě skladiště v Jöhstadtu se zachovaly. Kolejiště neodpovídá historické podobě nikde, nejblíže k historické realitě je Schmalzgrube. Místo skladiště stojí zmíněný panelák. Patří už ale spolku, postupně jej opouštějí nájemníci, úvěr se ale stále splácí a výhledově 2020-2021 se bude bourat. Cílem je obnova nádraží tak, aby vlaky stavěly zase před nádražní budovou a ne na provizorním nástupišti u výtopny. Nejdříve nás ale čeká 2018-2019 rekonstrukce nejstaršího obnoveného úseku Jöhstadt - Schmalzgrube.
21.11.17 - 18:06
99.1590-1V noci ze 13. na 14. ledna 1984 odjel z Jöhstadtu poslední vlak, odvážející vozy a materiál. Provoz na horním úseku Pressnitztalbahn z Niedeschmiedebergu do Jöhstadtu byl tak ukončen a v následujících letech byla trať rozebrána. Výroční vlak o 33 let později se ale "nahoru" vrátit mohl. Sněhová bouře, která se prohnala Krušnohořím jen o několik hodin dřive, za sebou zanechala "zimu jako dříve" a provozně složitý, nicméně krásný parní víkend.21.11.17 - 8:13
Pára, sníh a úzkáHezké :) Odpolední slunce a asi nejlepší letošní zimní “azuro” víkend. Vypadá to na 99 590 (?)31.07.17 - 17:39
99.1582-8wow, tak ta je krasna ... byl jsem na Press fotit letos uz dvakrat, tak mozna vyberu nejakou aktualni :)22.07.15 - 15:29
ABe 8/12 RhB 3513krasny Schweiz :)
technicka - databazova: jmenuje se to Bernina Lagalb
16.04.14 - 10:24
T 476.0Parádní ... odkud jsou pls ty dumpcary?07.02.14 - 16:24
Mašinka v zemi za zrcadlemSkoda ze ma jiny rozvor nez T211 ... byl by to super zaklad08.01.14 - 0:28
ETR 1000Diskuse konečně směřuje správným směrem, tj. k pochopení, že holka není totéž co vlak :-) Nicméně trochu vážněji ... řešíte tři poměrně jednoduše oddělitelné problémy.

1) Právní problém: pokud autor neporušil NDA, zaměstnanecké povinnosti mlčenlivosti, nebo neporušil zákaz focení na soukromém pozemku, není co řešit.

2) Obchodně - strategicko - paranoidní problém: pokud by opravdu měl okruh problémy s "průmyslovou špionáží", určitě by si již našel několik šikovných bývalých expertů ČSLA na vysazování stromů a stavbu plotů v okolí strategických zařízení. Vlak je holt věc, která se utajuje dost blbě.

3) Šotoušsko - komunitně - vztahový problém: Lidí, kteří pobíhají kolem okruhu a fotí není zas tolik. Pokud by okruh opravdu měl problém z bodu 2, dá se řešit i "soft"- stačí se domluvit s komunitou, že prostě některé věci se nepublikují. Na oplátku se uspořádá soutěž o nej fotku roku, jednou do roka se udělá exkurze, otevře se síň slávy složená z fotek roku, při ukončení zkoušek se velkému CEO velkého devizového zákazníka předá pěkné album fotek jeho nové hračky, které šotouši našotili. Fotky ze síně slávy se používají na propagaci firmy a lákání nových devizových cizinců, kteří jsou tak důležití.
28.10.13 - 11:25