..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "JB":

  1 ... 3 4 5 6 7 ... 51      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
240.108-1Baldas: :-)08.01.21 - 16:29
451.045-9Autor úsek potichu opravil?08.01.21 - 8:47
371.005-0Dík za odkaz. Tomu odpovídá, že skicy stabilního katastru jsou datovány 1841 a zobrazují situaci, kdy rybník už nebyl a železnice ještě nebyla.

Nevybavuju si, jak teď, ale před koridorizací stále ještě rostlo rákosí po náspu až nahoru a prorůstalo i štěrkovým ložem.
06.01.21 - 8:27
371.005-0Dokonce i tady:

https://pamatkovykatalog.cz/rybnik-klenot-19674993

(Zrušení 1936 je samozřejmě nesmysl.)
04.01.21 - 20:25
371.005-0Aha, na serveru ÚAZK skutečně tak stará mapa není. Je vidět na prvním vojenském mapování (Domek Teich):
http://oldmaps.geolab.cz/map_viewer.pl?lang=cs&map_root=1vm&map_region=ce&map_list=c110
V Cerhenicích se ale traduje název Klenot. V terénu je dosud patrná jeho hráz, vybíhá od Peček na severovýchod, stojí tam taková samota označená v kat. mapě Domek, to je dům porybného. Nápadné je také, jak je bývalé dno zcela ploché, ačkoliv okolí takové není.
04.01.21 - 19:12
371.005-0Přímo v místech, která ukazuje fotka (jsme na dně bývalého rybníka), byla při koridorizaci odtěžena zátěžná lavice (násyp přisypaný z boku), která byla považována za zbytečnou. Po několika ujetích násypu a poruchách geometrie koleje ji tam postupně zase vrátili.

Připomenu také sloup TV, který se v zastávce Nová Ves náhle skácel napříč přes obě koleje. Všechny patky až k Poříčanům byly potom prohlíženy a sanovány.
04.01.21 - 6:39
ŠlechtičnyTo je asi nějaké slovenské značení, které neznám.31.12.20 - 20:41
1163.010Dokonalé.31.12.20 - 17:59
Rojnice... Ukázková ;-)Stejně, jak ten svět funguje zvláštně. Nejsem šotouš, takovýchto akcí se neúčastním, a přesto už z náhledu přesně vím, kde byl snímek pořízen.

Podobně o šest fotek níž - slezský Semmering je nezaměnitelný, i když vidíme jen oblouk a stromy.
31.12.20 - 17:57
971.038-5 + 071.038-4 + 471.014-1Vzpomínka k tomu "neosvědčil", zažíval jsem to denně cestou ze zaměstnání: jednotka od Kolína najížděla zezadu na onu od Nymburka, takže od vjezdového návěstidla jela 1600 metrů třicítkou. Potom následovalo několik pokusů o spojení, typicky po šestém nezdařeném obvykle vlak odjel do Prahy po částech. Pokud po spojení celá souprava zmrtvěla, pokračoval jsem následujícím vlakem.

Kombinování vozů různých čísel v jednotce bylo od té doby radikálně omezeno.
29.12.20 - 15:40