..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "ivanp":

FotkaZprávaDatum
M 262Ad Hank: Zdice to určitě jsou. Ale fotka je z jara roku 1987 těsně těsně před tím, než byl zahájený el. provoz. Vzadu jsou vidět ještě přeškrtnutá odjezdová návěstidla - součástí elektrifikace byl nový autoblok a staniční RZZ mezi Plzní a Berounem. Z mně nepochopitelných důvodů nebyl vybudován autoblok mezi Berounem a Prahou (tehdy byl úsek ve správě Severozápadní dráhy), takže nám tu zůstala hradlovina na velmi vytížené trati a jsem zvědavý, jak se budou všichni možní exoti odvolávat proti stavebnímu povolení na jeho stavbu. Tehdy by to šlo bez problémů.07.11.13 - 22:09
ET22-225Stanice Śródmieście vznikla na místě bývalé stanice Warszawa Glowna (hlavní nádraží). Toto nádraží bylo budováno ve 30. letech 20. století ve funkcionalistickém stylu (velice vzdáleně se podobalo např. budovám nynější budovy odborů v Praze na Žižkově). V roce 1939 bylo při dobývání Varšavy značně poškozeno, ale poté za německé okupace částečně opraveno. Stavba však již dále nepokračovala a tak nádraží zůstalo dostavěné zhruba z poloviny (nepostaven zůstal např. hotel). V roce 1944 byla hlavní budova nádraží, která byla z ocelového skeletu, vyhozena do povětří ustupujícím Wehrmachtem. Budova byla prakticky zničena, celá se totiž naklonila a částečně zhroutila. Po válce byla zlikvidována na šrot. Podzemní část (tj. nástupiště) ale zůstala a byla využita pro stanici Śródmieście. Hlavní nádraží bylo poté provizorně umístěno do dřívějšího nákladového nádraží. Začátkem sedmdesátých let bylo pak zprovozněno nádraží Warszawa Centralna, která leží v blízkosti Śródmieście.28.03.11 - 20:54