..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "zesp":

FotkaZprávaDatum
380.006-7Ano, ta absence jakékoliv údržby nových staveb na železnici, o něčem takovém, jako odstraňování dřevin nebo sečení trávy ani nemluvě, je opravdu tristní. Podívejte se, jak dnes vypadají třeba stanice, kde byla dokončena rekostrukce před několika lety. Zašlá špína, pavučiny, oprýskané nátěry, džungle všude kolem. Smutné... Jako by se žádná rekonstrukce nedělala...09.11.14 - 9:41
749.242-4Já si pamatuji patra na osobáku Bratislava - Brno, kterými jsem často jezdíval z Břeclavi. Odjíždělo to z Břeclavi ve 14.56 hod ve složení 2x Bpjo + BDs + lampión v čele... To bylo drkotání!!! Takto byl tento spoj veden až do rozdělení Československa... Jinak k debatám o spadaném listí - opravil bych známý marketingový slogan na tototo znění: Auta stojí, vlaky taky - akorát jindy a z jiných příčin...08.01.13 - 8:45
4001Protože u nás se na drtivé většině vozového parku používají klasické, tzv. "špalkové brzdy". No a u těch se při brzdění špalek (odborně brzdová zdrž) obrušuje a jemný železný prach usedá do štěrkového lože a na vše kolem... Takže za chvíli není štěrk bílý, ale dostane krásnou hnědou (železitou) barvu...19.06.12 - 15:41
150.006-5Později byla 140 km/h zavedena i v druhé koleji z Vranovic do Šakvic a v obou kolejích v mezistaničních úsecích Šakvice - Zaječí a Zaječí - Podivín. Stanice zůstaly na 120. Mezi Podivínem a Břeclaví se sice pro zvýšení rychlosti vyměnily koleje, ale začaly praskat vadné pražce (byl to jeden z prvních úseků, kde se použily nový typ pražců, které nyní známe z koridorů). Úsek proto i přes snahu o jejich postupnou výměnu zůstal na 120 až do opětovné rekonstrukce v rámci koridorizace. Mezi Olomoucí a Zábřehem byla 140 asi jen mezi Stření a Červenkou a to jen v koleji pro směr Olomouc - Zábřeh. Nejsem si jist, jestli i mezi Štěpánovem a Stření. Každopádně přes Štěpánov, Střeň a Červenku se jezdilo také 120...15.07.11 - 22:42
150.006-5Co se týče těch postihů - v této době jsem coby středoškolák chodíval na praxi na trati č. 250, kudy Slovenská Strela projížděla. Nezávisle na sobě mi to řeklo několik výpravčích, kteří na trati sloužili. Strela měla být údajně jakási první vlaštovka, nebo spíše zoufalý pokus změnit v předchozím příspěvku zmíněný stav, kdy skutečně nákladní doprava měla absolutně "navrch". Nebylo to snad ani tak tím, že by byla nějak aktivně upřednostňována, ale nákladů v té době bylo prostě tolik, že snad nebylo stanice, kde by se něco při cestě rychlíkem nepředjíždělo nebo nekřižovalo... A to, že dlouhý náklad stál na průběžné koleji a R ho objížděl rychlostí 40 Km/h po vedlejší koleji, bylo zcela běžným jevem. Samozřejmě s dopady na jízdní dobu tohoto rychlíku. Co se týče naší první trati na 140 Km/h, byla v úseku Šakvice - Vranovice a to jen v koleji do Brna a pouze po most přes Svratku (ocelová mostovka bez průběžného lože - max. 120 km/h). V Šakvicích, Zaječí a Podivíně se už tenkrát jezdilo přes stanici 120. Bylo tu ale jedno omezení - rychlost se sice zvýšila na 140, oddíly autobloku však zůstaly se záb. vzd na 120. Platilo tedy opatření, že pokud bude na nějakém odd návěstidle výstraha, musí fíra snížit rychlost tak, aby již kolem tohoto návěstidla s výstrahou jel rychlostí nejvýše 120 km/h... Takové byly "vysokorychlostní" začátky ČSD...15.07.11 - 22:34
150.006-5Zapoměli jste ještě na Slovenskou Strelu, ta z nich byla složená kompletně již na konci 80 - tých let. Byla navíc zařazena do sítě VERYV - tzv. velmi rychlé vlaky. V každém SŘJ bylo pod tabulkou vlaku upozornění, že jízdě těchto vlaků musí výpravčí ve stanicích věnovat zvýšenou pozornot, tzn. neexistovala "jízda odbočkou" z důvodu nějakého předjíždění a na zastsavení u vjezdu se už vůbec nedalo ani pomyslet... Z obhájení těchto "přečinů" měl vždy každý z nich hrůzu...A kde tyto vozy skončily? Poctivě slouží dodnes na nejprestižnějších vlacích EC, IC a Ex pod označením Bmee (na druhou třídu přeznačeny i vozy Amee). V rámci spravedlivého dělení federace jich větší část připadla ZSSK a i zde stále jezdí na dálkových vlacích. Jako by ani neuplynulo téměř 20. let...15.07.11 - 17:56