..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Chary":

  1 ... 5 6 7 8 9 ... 563      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
T 478.1002 + 433.001Neobvyklá návštěva vždy přitáhne pozornost. Ostře sledovaným vlakem onoho dne se stala veselská zamračená přetahující skaličáka do své domoviny. Počasí nebylo zrovna ideální, nebeská klenba dokonce trpěla krátkými záchvaty mírné inkontinence, přesto však tato událost zlákala k pražci nejednoho nadšeného obdivovatele železnice.28.10.20 - 8:45
749.247-3 + 556.0304Výtopna Jaroměř nedávno obohatila své sbírky o lokomotivu 556.0304. Její plnohodnotné znovuzrození je ve hvězdách, ale je v plánu ji uvést alespoň do vystavovatelného stavu. Na druhou stranu, lokomotiva, které byl návrat do provozu úspěšně dopřán, je dnes už vlastně docela známá Barča Východočeské dráhy. Ta se postarala o přetah štokra z Lužné u Rakovníka do Jaroměře.12.09.20 - 10:02
477.043Papoušek s číslem 43 má pro mě zvláštní sentimentální hodnotu. Je to totiž poslední dochovaná provozní parní lokomotiva, kterou za dob pravidelného provozu na osobních vlacích z Nymburka do České Lípy (a následně s celou soupravou po přečíslování dále přes Rumburk až do Jiříkova) kočíroval můj táta.
Na snímku je téměř u vrcholu táhlého stoupání ze zastávky Pecerady.
02.09.20 - 10:16
350.002-2Zajímavé.
Toto je fotka z emailu od Dušana Kelo.

https://i.imgur.com/2BoHDmv.jpg

Takto rupnul sám od sebe? Viděl jsem nějaká videa testů izolátorů a nabyl jsem dojmu, že pokud se něco stane, jde výboj vnějškem. Viz např. toto video

https://youtu.be/4pTWi8jgqd0?t=140
27.08.20 - 19:35
350.002-2Aha, díky moc. :-) To jsem nevěděl. Já jsem se totiž dosud domníval, že keramické lokomotivní izolátory mají jistou vlastnost, která by na to celé neměla mít vliv, ale budu si k tomu muset něco dohledat. Naštěstí nám pomalu začínají dlouhé zimní večery, takže ještě jednou díky za inspiraci.

Jen se zeptám - jaký vliv na izolační stav toho izolátoru má zašpinění tím vlastně vodivým prachem setřeným z lyžiny sběrače?

Nicméně zjevně pořád platí, že na střechu se nesáhne a jakmile se zašpiní, taková zůstane do dalšího laku.
26.08.20 - 22:04
350.002-2No někde na internetech jsou fotky myčky (svislé kartáče) a v ní třeba plecháč, kvatro nebo žralok. Takže někde to asi jde.26.08.20 - 14:27
350.002-2No ale to v podstatě znamená, že ve smyslu mytí, což je přesně to, o co mi šlo v původním komentáři, se na střechu nesáhne. A že by se umyl sběrač do lesku, jako se třeba v myčce umyje bok skříně, o tom také s úspěchem pochybuji. Shodou okolností mi tam ten den projela i 362.001, bok celkem čistý, střecha ani ne a sběrače úplně černý. Přitom na fotkách, když to byla novota, to všechno svítilo oranžově stejně jako bok.26.08.20 - 12:38
350.002-2Dušan Kelo, tak to bych si asi nechal vysvětlit. Já jsem předpokládal, že se střecha nemyje kvůli relativní objektové složitosti a s tím související praktické nemožnosti automatického mytí (není to jedna rovná plocha), a pokud se namočí izolátory, tak to okape a uschne, stejně, jako se to namočí třeba při dešti. Proto jsou ty izolátory ve tvaru několika kloboučků na sobě, aby ta voda nemohla nikde vytvořit souvislý vodivý pruh, že? Taky bych řekl, že elektrické lokomotivy nejedou skrz myčku vlastní silou a dočasná "voda všude" není problém, právě kvůli tomu "okape a uschne" zmíněnému výše.25.08.20 - 21:23
812.013-1Dovolíte malou odbočku?
Ono to totiž vypadá, že má někdo fanouška. Protože 1* se jako skutečné hodnocení kvality fotografie snad ani nedává. Já mám třeba jednoho fanouška a ten mi těch 1* nasázel 54 z celkových 55 jím mně udělených hodnocení fotek. Jak moc to dává smysl můžeme jen odhadovat. :-D

Ale třeba je to jinak. ¯\_(ツ)_/¯
25.08.20 - 20:40
350.002-2Vždy, když vyjede nějaká elektrická lokomotiva v novém nátěru, prvních pár týdnů je nejlepších. To jsou totiž krásně barevné i nově natřené sběrače. Postupně se zamažou provozní patinou a i když třeba čela a boky skříně projdou mycím procesem, na sběrače a vlastně celou střechu se vším všudy se potom už nesáhne. Toto staré eso ve staronovém kabátě je právě v této čisté fázi.
Lokomotiva řady 350, Klučov, srpen 2020.
23.08.20 - 9:32