..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Chary":

  1 ... 4 5 6 7 8 ... 566      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
742.141-5 + 742.429-4Cimrman nml., vůbec nemusíte být barvoslepý, možná jen máte, ehm, mizerný monitor. Kdysi vloni jsem udělal takový experiment a výsledek byl děsivý - spousta lidí má zařízení, která jim neumí zobrazit více či méně jemné nuance v barvách, takže by se tu skutečně dal citovat mistr Cimrman, jsou to rozdíly, které odborníka dráždí, ale vy si jich ani nevšimnete.26.02.21 - 22:17
742.141-5 + 742.429-4Tak mě napadá, že to vypadá jako Adobe barvy. Nebylo to omylem editováno v profilu Adobe RGB a uloženo bez konverze a bez hlavičky?26.02.21 - 15:06
742.141-5 + 742.429-4Já si skoro už nejsem jistý, co má být nízké hodnocení, když i fotky s katastrofickými kompozičními chybami zde dostávají 5*, ale hodnocení 3-5* není nízké (3* dobré, a když je něco dobré, tak je to DOBRÉ!) a rozhodně bych nevyžadoval nějaké vysvětlování.
Jako nízké hodnocení u jinak bezvadné fotky bych třeba viděl 2*, a u ne zrovna dokonalé fotky by 0-1* mohlo být i odpovídající. Proto tu stupnici máme a i mimo jiné proto se rating počítá tak, jak se počítá, protože na stupnici 0-5 dávají všichni 4-5 a pokud nejde o nějakou osobní mstu, tak opravdu padnoucí 0-1 aby člověk pohledal.

Tahle fotka je dobrá, ale rozhodně není dokonalá. Fialková obloha, celková barevná mdlost daná jak krajinou, tak mi přijde i záměrnou šedožlutou desaturovanou editací, z toho nedělá něco, co by mělo mít samé pětky. Spíš se divím, že ty trojky jsou jen dvě.

Ultrašoto hledisko jako mechaniku nebo EDB samozřejmě vůbec neřeším, řeším provedení fotky z fotografického hlediska.
26.02.21 - 14:21
110.021-3Není mnoho lokomotivních řad, o nichž můžeme říci, že v komerčním režimu u nás jezdí jedna jediná provozní zástupkyně. Samozřejmě, už druhým rokem tu máme třetí dekádu jednadvacátého století, takže je nabíledni, aby více než šedesát let staré stroje z počátku rozmachu elektrifikace naší železniční sítě zabíraly místo jen v muzeích a vzpomínkách, ale ono je to složitější. Ústeckých jedniček z roku 1960 jezdí relativně dost, ještě starších bobin z druhé poloviny padesátých let také pár.

Žehličky měly tu smůlu, že jsou to relativně slabé stroje vhodné na posun a nenáročnou traťovou službu, a v dnešní době tak náročné na výkony v rychlé a těžké nákladní vozbě prostě nemohou svým o více než deset let starším u soukromých dopravců úspěšně jezdícím sestrám řad 121 a 140 konkurovat. Proto jsem s velkou radostí uvítal zprávu, že jedna taková žehlička řady 110 byla zachráněna ze Slovenska autogenovi z lopaty a začala být k dispozici pro různé vhodné výkony, jako například zde zachycená přeprava kolejové brusky z pražské Libně do Polska přes Lichkov.
20.02.21 - 19:20
131.084-6 + 131.083-8Pane jo, tak si tu čtu tuhle jistě zajímavou diskusi a nestačím se divit. Lehká odbočka do historie. Výběrový proces v této galerii byl vždy relativně náročnější než jinde a spoustě lidem, kterým se nepovedlo protlačit fotku, stačilo shrnout celou věc na "žijete ve zkostnatělých šablonách". No fajn. Že to neodpovídá obsahu galerie je podružnější. Ale před nějakými deseti lety by fotka mašiny se sloupem z čela asi neměla tak lehký život.

Poskočíme o deset let a máme tu tuhle fotku. Prošla výběrem správců bez jediného škobrtnutí (což je v poslední době celkem výjimka, dost fotek vracím hlavně na edity barev, kompoziční škobrtnutí až pády na dlažbu jsou relativně zřídkavým jevem) a až na pár výjimek se líbí i širokému čtenářstvu.

No a pak je tu debata, jak to, že mašina se sloupem z čela má taky vysoké hodnocení, a jak to, že se tomu někdo diví.

Celé mi to přijde lehce postavené na hlavu, ale na to jsem si už zvykl. Fotka se mi líbí, nehodnotil jsem ji ani na stole, ale beru to jako takový zajímavý lakmus. Hodnocení i veřejnosti je skvělé, a diskuse je názorný příklad toho, že se lidi se prostě potřebují hádat, i když není moc o čem. A čeho si nelze nevšimnout je i celkem nepochopitelné nepochopení některých argumentů. Ale i to já pochopitelně chápu. :-)

A až já dám nějakou takovou podobnou se sloupem z čela, tak o pade, že buď bude ticho po pěšině, nebo přijde fanclub. ¯\_(ツ)_/¯
19.02.21 - 11:02
609.013 -1Třeba někdo umí googlit líp, ale na obrázku je lokomotiva dopravce

MMV - Magyar Magánvasút ZRt. jako řada 609, (celkem minimálně 3 ks, 006, 007 a 012), odkoupená z Rumunska.

Tato řada jezdí (jezdila?) v Maďarsku i u dopravců

TH - Train Hungary Magánvasút Kft (3 ks - 005, 012 a 60-0882),

FOX - FOXrail ZRt. (4 ks - 008, 009, 014 a ještě jedno?) a

Floyd - Floyd ZRt (3 ks - 001 a 60-0936 a -1567).

Vždy se jedná o odkup (jako řada 609) či pronájem (jako řada 60, oboje viz výše) z Rumunska, výrobce Electroputere typ 060DA, tamní řada 60. V případě MMV (zde na snímku) se má jednat o nějakou modernizaci, ale detaily nevím.

Třeba to někdo dohledá lépěji. :-)
20.01.21 - 21:54
131.074-7Baldasi, já si troufnu říci, že nějaké nešablonové fotky relativně zajímavé jsem tu už viděl, a že by se to setkávalo s nějakým bujarým přijetím, to zase nééé... :D

To už bývá s nadšením přijata spíš nějaká šablona, na které je zajímavá herečka, nebo nějaký totální provar, na kterém je zajímavé pozadí.
14.01.21 - 23:53
350.002-2Tak tohle je focené z nadjezdu, že? Čili pokud nemáš dron nebo špejli, tak o dvě brány dál leda tak ze země.14.01.21 - 20:48
131.074-7Nebo možná chce porovnat, zda s tím odstupem získá ta fotka v jiné galerii stejné nebo jiné hodnocení a vyvolá stejnou nebo jinou diskusi.14.01.21 - 19:44
350.002-2Já bych viděl problém v tom, že na sekvenci je pomalý foťák - jedna moc brzo, druhá moc pozdě. Nezažil jsem focení na kinofilm, ale můj první "pořádný", a to jsem si trošku zapřeháněl, foťák uměl fotit nekomprimovaně do tiffu, což bylo proti komprimovanému jpg celkem výhoda pro editaci hlavně barev, ale jen jednu fotku. A ještě se zpožděním spouště. Takže jsem se tehdy musel naučit to mačkat tak, aby to cvaklo ve správný moment. A ono to jde. A jde to i pro relativně velké rychlostí, ale je lepší spíš volit fleky, kde to není tak svazující. Takže když je pomalá sekvence a fotí se mezi sloupy, je lepší to prostě trefit dobře na první pokus, anebo raději fotit vyjeté z brány, kde je více prostoru pro manipulaci. A D90 má jen 4,5 fps, což může být problém, obzvláště na tak blbém fleku, kde se to musí trefit prakticky přesně mezi sloupy, jak do brány, tak mezi brány. Rovněž pomáhá změna polohy fotografa, aby se flek mezi sloupy víc otevřel a pro lokomotivu bylo mezi sloupy víc prostoru k případnému dojetí o metr, kdyby se to nepovedlo.14.01.21 - 19:35