..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Chary":

  1 ... 3 4 5 6 7 ... 566      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
383.407-4zirecku, mně to teda z celé té diskuse vyznívá tak, že ten, kdo se tu upaluje a komu se nasazuje psí hlava, jsou správci galerie.23.03.21 - 19:41
383.407-4Pavle Randáku, dovolíte názor člověka, který fotí jen trošku víc než 15 let?

Když se podíváte do galerie, ale nejen do této, i jinde po webu, naprostá většina, ale naprostá většina, nejsou umělecké fotky. Nemyslím cvákání mobilem z okna vlaku při průjezdu stanicí, myslím fotky, jako je tato, vlak v krajině. Není to žádné umění. Je to jen o tom vědět, kdy a kde to jede, jak jde slunce, najít si místo, zvolit kompozici a expozici a hotovo. Ano, je spousta fotek, které mají nějaký umělecký potenciál, ale co se mašinek týče, opravdu naprosto drtivá většina fotek jsou nějaké šablony, které po přiměřeném zaučení zvládne fotit opravdu kde kdo, na to není potřeba mít talent jako Picasso, Vermeer nebo da Vinci. Tohle nejsou umělecké portréty, tohle je "natřít vrata tak, aby tam nebyly šmouhy".

A potom skutečně už jde o tu na první pohled možná druhotnou věc, a totiž tu fotku zeditovat tak, aby se na to dalo koukat, aby barvy byly ok, aby ostrost byla ok, aby to bylo rovně atp.

Takže ano, vlastně jde o to, umět tu fotku zeditovat, protože tu fotku vůbec na prvním místě vyfotit, to není žádné umění a dojít někam na svah, namířit to dolů na trať, nebo vylézt na strom či to vzít ze země proti lesu, to není žádné fotografické umění, na které by se muselo zaměřovat.

Samozřejmě, člověk, který neví co dělá, nedovede ani pořádně odfotit fotku na provarovém místě, i když ho postavíte na zem a řeknete "tak z tohoto kopce se to fotí". Nebude vědět. Ale to je jiný problém a není to otázka uměleckosti fotky.

A fotky železnice, které opravdu jsou fotografickým uměním, o nich se vůbec nebavíme.

Mimochodem, aktuálně jsou na liště dvě fotky s vlakem, které nespadají do běžných šablon, a jedna je vlastně šablona taky, prostě vyfotit vlak proti slunci, to jsou jen jiná vrata a trošku jiný kýbl na barvu. Samozřejmě, musíte mít ty správné okolnosti, ale pořád je to šablona. Myslím tu páru od Šepliho.

No a ta druhá fotka zase vykazuje velmi intenzivní editaci, to podání fotky nevzniklo v přístroji, ale velmi pečlivou prací v počítači. To jsou ty hektory od Matouše Vinše.
23.03.21 - 13:52
383.407-4Pavle, ono je to takové lehce složitější. Chybu může udělat každý. Jsou ale lidé, kterým se nikdy za žádných okolností nesmí nikdy žádná chyba odpustit, zde tedy správci, přitom já jsem těch fotek za svou velmi krátkou kariéru u fotografování železnice viděl už statisíce a zajisté jsem přehlédl bezpočet „přeci do očí bijících nesmyslů“...

Trošku mi to připomíná aktuální kauzu Slavia - Rangers. Problémem toho zápasu byl brutální způsob chování jednoho z týmů (zlomená hlava protihráče po likvidačním zákroku, kopání do protihráče ležícího na zemi, organizovaný fyzický útok na protihráče hodinu po zápase) ale především ostrovními médii jede jak namazaný blesk kauza toho největšího problému, totiž kdo komu co řekl.

Takže zatímco autorovi bylo opakovaně soukromým kanálem vytýkáno „hele, když to neumíš, tak to radši nedělej“ a dokonce jsem mu připomínal tu bajku o chlapečkovi, který chodil do lesa volat „hoří“, a on mi na to odpovídal něco v duchu „ale klid, to není můj případ, mám to pod kontrolou“, no. Tak má no. A za debily jsou tu správci. A takhle si tu žijeme.

(-‸ლ)
22.03.21 - 15:34
383.407-4Nebudeš tomu věřit, a tady bych mohl skončit. Ale... kámoš mi poslal odkaz, podíval jsem se na legendu, vidím rating 1, kliknu na hodnocení 5 5 5 0 0 a říkám si, proč tam jsou nuly? Že to je červenohnědý, jako ten minulý vectron? Za to se nedávají nuly. A začnu hledat. Ne, netrklo mě to napoprvé, a pak jsme se v tom začali rýpat. Samozřejmě, jakmile to najdeš, tak je z toho okamžitě kolumbovo vejce, a pak si uvědomíš, že tyhle debilní retuše zrovna s tímhle člověkem řešíš opakovaně soukromými kanály. Ale nebyla to první věc, které jsem si na té fotce všiml. Ale jak říkám, já jsem se na to díval na první pohled. Na první pohled vidíš celkem dobrou kompozici a nějakou botu v barvách. Nic zvláštního.

Abych se na každou jednotlivou fotku díval do každého detailu a hlavně hledal retuše, ausgerechnet zrovna retuše, retuše takové, jako že je sběrač blbě, což je věc, která je zhruba na každé desetitisící fotce, no tak zas tolik mi za to neplatí.

Já hledám věci, které mě trknou na první pohled. Jak jsem psal, barvy, výpaly, okatě blbou kompozici. Kdyby byly podobně debilní retuše problémem každé desáté fotky, asi bych hledal i to. Ale nehledal jsem to, není to primární zájem. Moje chyba. Samozřejmě se to dá a od teď bude řešit systematicky, ale dosud mě nenapadlo, že to budu muset dělat. No, budu.

Samozřejmě teď jsou všichni namachrovaní, protože se to tu řeší a jelikož má fotka rating 1, tak je jasné, že je někde něco velmi špatně a hledá se to. Na první pohled jsem to neviděl, viděl jsem dobrou kompozici a červenohnědý nádech. Avšak teď člověk je poučen a daný autor má prakticky stopku, ovšem škoda už vznikla a nelze ji vzít zpět. Lze jen dělat vše pro to, aby se zamezilo recidivě.
21.03.21 - 22:59
383.407-4Já jsem tu fotku nepouštěl, ani jsem ji neviděl, než byla venku, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že když se dívám na fotky, a kámoš se mě třeba zeptá "hele, co si o tom myslíš?", tak se v první řadě dívám na barvy (zdaleka nejčastější problém u fotek), potom na ostrost a šum (druhý v pořadí), a potom na zjevné deformace, jestli fotka působí rovným dojmem. A pokud tam někdo někde zapomene nějakou humpoláckou havlínovinu, tak mě taky nemusí na první pohled trknout. Já jsem taky jenom člověk, já se taky jen dívám na první dojem. A hlavně apriori nekoukám po všech jednotlivostech, jestli sedí všechny stromy na horizontu, jestli sedí všechny sloupy, jestli sedí všechny rýhy v poli. Nečekám na fotce chyby tohoto typu, protože proč by tam měly být, to by je tam někdo musel vyrábět záměrně, což se také děje. Nehledám havlínoviny. (nový terminus technicus pro zbytečné debilní retuše)21.03.21 - 22:28
383.407-4Když vidím ten originál a když vidím, že to jde bez retuše na mašině, a že to pzz se dá pořešit ořezem, tak mě vůbec nenapadá, proč.... proč? Ten sloup je vysoký jak prase, takže stín od něj malý nebude nikdy, ne v době, kdy je fotograficky příznivé světlo, spíš to chce fotit v době, kdy je v úhlu mimo záběr. Lokomotiva na přední sběrač obrovským způsobem pomáhá do kompozice. Takové tu jezdí. Takže nakonec ten flek nemusí být tak špatný i pro normálního fotografa, který nemusí dělat třicet osm retuší na každé fotce, jen to chce vychytat okolnosti. A na ty bych se zaměřil spíš, než to prostě nějak blbě prásknout a pak retušovat nesmysly. :-D21.03.21 - 10:59
383.407-4Fakt? Takže to není jako Starý Kolín nebo Český Brod? No tak ale pokud stín nezasahoval do mašiny vůbec, tak mi nějak uniká smysl toho, proč vůbec lepit fotku ze dvou - mašina na ideálním místě v kompozici a sběrač z další v sekvenci. Tohle prostě vůbec nedává smysl. ¯\_(ツ)_/¯21.03.21 - 10:31
383.407-4Retuš stínu? Takže je to další pro normálního fotografa nepoužitelný flek s obrovským stínem přes čelo mašiny od nějakého objektu, na kterém visíš. Já tam přijedu, uvidím, že ten stín od sloupu jde přesně do místa v kompozici, kde bude přes mašinu, a řeknu si - no tak tohle přeci fotit nebudu, ten sloup stojí blbě.

Ale ty ses rozhodl nebrat moje rady („když to neumíš, tak to nedělej“) o humpoláckém retušování moc vážně a takhle to dopadlo? :-D Tak jo.
21.03.21 - 10:17
362.078-8"ale ze vzduchu už jsem teď "přefocenej", zkouším zas klasiku." 17.03.21 - 11:14
362.078-8Je celkem velmi škoda, že nejde dávat plusíky na komentáře, které jsou reakcemi. Ale my nesmíme ani naznačovat.17.03.21 - 1:47