..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Chary":

  1 2 3 4 5 ... 554      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
720.509-9 + M 262.1002Nenechte se zmást tím, že koukáte na vagón. Vlak jel v danou chvíli směrem k fotografovi.

Onoho pátku jel zvláštní vlak na trase Pečky - Bošice - Zásmuky - Bečváry - Ratboř a zpět. Jelikož se ve stanicích Zásmuky a Bečváry provádí úvrať, z provozních důvodu byl mezi nimi vlak sunutý.
27.03.20 - 11:23
810.450-7V celkovém kontextu té fotky mi přijde, že ta poznámka o billboardu je jen nějakou účelovou provokací, která má vyvolat nějakou přesně takovou diskusi. To není ve zdejších diskusích ani nic neobvyklého. Čekal bych to od některých vybraných jmen, kteří se tím baví, nebo některým třeba ani nedochází, že píší úplné hlouposti, ale tohle neobvyklé je. Nečekané. Všechno je jednou poprvé.

Dale Cooper, Jan Zelenda - já třeba rozlišuji podle toho, kdo co píše, jestli ten člověk už ukázal, že ví, o čem mluví, a jakým způsobem. Že má na čem stavět a že by se jeho názory měly brát v potaz. A to platí všude, i když v našem malém rybníčku se bavíme o fotkách, a někdo už ukázal, že umí, a někdo ukázal, že umí ťukat do klávesnice. Nejmenuji konkrétně, v obou táborech je větší než malé množství lidí. Ale zkrátka když někde vidím nějaké jméno, tak zbystřím, protože vím, že by se tam velmi pravděpodobně mohlo objevit něco, co stojí za přečtení. A stejně tak když vidím jiná jména, tak zbystřím, abych jako správce galerie mj. odpovědný za úklid flamů vyhodnotil, jakým způsobem to mám odbavit.

Děkuji za návod, podíval jsem se na to rajče a ty fotky na mě *místy* působí jako cvakačky někoho, kdo šel na výlet a náhodou měl v kapse mobil. Někde jsou vyloženě kompoziční boty, proti kterým je kus billboardu za vlakem vlastně úplná prkotina.

Takže, udělám tu malé jazykové okénko.
V angličtině existuje fráze "take something with a pinch (a grain) of salt", což se dá do češtiny doslova přeložit jako "brát něco se špetkou (zrnkem) soli", ale takhle fráze nefungují. Takže česky řekneme "brát něco s (hodně velkou) rezervou".

Čili, v kontextu této fotky a toho ostatního, já osobně bych bral takové sofistikované fotografické názory pana Dale Coopera s hodně velkou rezervou. :-)

Jakub Gregor: děkuju ti, Kubíčku, že ses mě zastal. :-)
21.03.20 - 20:50
742.405-4 + 754.008-1Jedním z pravidelných výkonů pražských hyder je i Sp Český Ráj, který dříve (a ani ne pod tímto názvem) jezdíval jen asymetricky v neděli odpoledne z Turnova do Prahy přes Jičín a Nymburk město. V poslední době byl v sezóně rozšířen dokonce na dva plnohodnotné páry za víkend, ráno tam a odpoledne zpět, v (6) a +. Tu a tam se stalo, že na to byla nasazena náhrada v podobě velké lokomotivy. Když se stavební práce v pražském uzlu dostaly do fáze, že trať na Všetaty přes Měšice byla obsluhována z Masarykova nádraží, stala se klasická souprava s velkou lokomotivou z provozních důvodů dočasným pravidlem.
A sem tam se přihodilo, že se velké lokomotivě udělalo nevolno. Někdy už cestou nahoru, někdy až v na konečné při obratu. Potom musí někdo přispěchat na pomoc a zrovna tehdy to byl malý čmelák od carga, který ochotně v sobotu odpoledne odvezl soupravu zpět do Prahy, aby se příští den ráno na tomto výkonu vrátil zpět do svého působiště v Turnově. Ale to bude obsahem příběhu u některé z příštích fotek.
21.03.20 - 14:44
742.438-5Lokálka do Třemošnice není zrovna na předních příčkách v žebříčku malebnosti, neboť většinu trasy vede po rovině a v polích. Najde se však pár míst, která se tomuto stereotypu trošku vymykají, jako například oblouky nad stanicí Žleby. V horku loňského léta se tam podíval i měřící vůz rádiových sítí.18.03.20 - 20:38
753.616-2To se vybere stanice (Nbk hbf), dá se bez druhé stanice, a [x] stanicovka, aby to našlo pod Nymburkem, pokud by to někdo hledal na různých tratích (do Velelib, na Město...) - míst, která spadají pod nějakou stanici, ale nejsou ve stanici, je celkem dost.11.03.20 - 22:26
720.539-6Fotit v přirozeném světle samozřejmě jde. Ale já už docela dlouhou dobu koketuji s různými umělými zdroji světla a s rozvojem a především snadnější dostupností různých takových mohu fotografovat tam, kde je jinak „černá díra“. Jednou z mých nejoblíbenějších černých děr je ežeťácká základna ve Velkém Oseku. Jednak je tam téměř úplná tma, takže se dá experimentovat s různými technikami bez toho, aby vám do toho lezlo větší než malé množství parazitního světla ze zdrojů okolo, a jednak tam tu a tam stojí celkem zajímavé stroje, jako právě ežeťácký hektor.11.03.20 - 22:24
150.203-8Ladovská zima po babicku.

To je tak, když máme v kalendáři zimu, ale venku to tak nevypadá. A co jsem tak vyčetl z různých dlouhodobých předpovědí meteorologů, tak to s tím sněhem v našich nadmořských výškách vůbec nevypadá růžově. Někde zmiňovali hranici 600 m n. m., jinde dokonce 1000. A přitom sníh k zimě patří. Co teď s tím?

Vezmete zimní krajinu a zakryjete ji sněhem.
Když nemáte sníh, tak tam dejte námrazu.
04.01.20 - 11:42
750.111-7V neděli 15. prosince byl tzv. Nový rok na železnici. První den provozu nového grafikonu. Spousta novinek. A spousta zajímavých věcí. Třeba retrosouprava (JUMA) s brejlovcem (TLC) jako náhrada na páru rychlíků Arrivy z Prahy do Tanvaldu a zpět. Bohužel ten zpáteční jel až relativně pozdě odpoledne a do Mnichova Hradiště přijel před západem slunce do fotografické tmy, umocněné hutnou oblačností, která co nevidět bude trpět akutní inkontinencí. Pan strojvedoucí tohoto vlaku si musel připadat jako mediální hvězda, tolikrát v hledáčku objektivů. Alespoň zde bych mu chtěl poděkovat za pozdrav.15.12.19 - 21:53
362.132-3Nickone, jestli sis teprve teď uvědomil, že obecně vzato v komentářích pod fotkami (nejen zde) se především a hlavně plýtvá energií (já bych ti mohl vyprávět příběhy, a v druhém kole to samé z práce, že by se i takový mazák jako ty mohl místy podivit), tak jestli sis to uvědomil až teď, tak jsi promrhal docela dost času. A to h by šlo nahradit jiným písmenem, něco mezi c a e.13.12.19 - 22:53
Rychlostí světla 1Pan Horníček v roli krásného prince v klasické pohádce říká - „Tma zajímá jen ošklivce a šeredy, protože dovede utajit jejich ohyzdnost. Tma není můj přítel.“
No, jak to je s tou ošklivostí a šeredností si nejsem úplně jistý, ale skutečností zůstává, že tma můj přítel je. Ostatně to lze pozorovat v mé dosavadní tvorbě. A tato fotografie vznikla jako doprovodný produkt jednoho projektu, který mi zatím tak jako úplně nevychází, ale dejme mi čas. Jak rád říkávám, žijeme a učíme se, a já se mám ještě hodně co učit. Prozatím tu mám tento obrázek, který pochází z ne zcela úplně neznámého místa - je to železniční most nad posledními metry říčky Bečvárky, která si udělala menší pauzu v podobě rybníka na kraji obce Žabonosy. Běžně se tu fotí z druhé strany se skálou, která je vpravo mimo záběr. V záběru je tedy stavidlo na hrázi onoho rybníka a již zmíněný most, který je součástí trati Pečky - Kouřim. Jako vlaková rekvizita posloužil vlak Os 19322, který rychlostí světla zanechal svou šmouhu.
17.11.19 - 21:17