..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "kade":

  1 2      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
163.243-9Nestane-li se něco neočekávaného, k náhradě dojde již v druhé polovině dubna. A vzhledem k tomu že samo ČD Cargo vypsalo soutěž na Easy, tak je určitě rozdávat nebudou.29.03.18 - 17:30
753.784-8 + 742.408-8Tak už jen z toho, že ten článek odkazuje na rok 2016, kdy fakt nic uzavřeno nebylo, bych si byl skoro jistý, že to byl ve skutečnosti zatím jen seznam slibů. A mám mezitim potvrzeno z poměrně spolehlivého zdroje, že k převzetí opravdu nedošlo.29.03.18 - 17:15
753.784-8 + 742.408-8Nikde jsem nikdy nečetl, že by k převzetí podílu čínskými investory opravdu došlo, ani v orgánech firmy (a jí příbuzných) žádné příslušné personální změny nevidim.21.03.18 - 11:42
DB 180.015-0matti přidal už "jen" problémy technologického charakteru, kdo ví, jaká je realita, vidí, že kapacita je leckde průšvih už tak a že železniční infrastruktura se nějakým zásadním způsobem přizpůsobuje v řádech spíše desítek nežli jednotek let. ...

S profilem bych to tak černě neviděl, prakticky všechny hlavní tahy mají 80/410 nebo aspoň 78/402, známým kritickým místem je jen Nelahozeves. Nadto třeba Walterovec se 4 m návěsy jezdí pravidelně přes vysočinu s kódem 381 . Navíc kód uvádí výšku při podlaze 33 cm nad TK , už ani nevim, jako výšku měly vozy na lince z Lovosic, ale teď jsem náhodným gůglením našel i RoLa vozy s 31 cm nad TK (jsou ale, pravda, i vyšší). Ale to je myslim relativně fuk, v kontextu předchozích uvedených argumentů už je to spíš detail.

jsou ekologictí maniaci
jsou, ale nemusí to být vnímáno jen jako nadávka. Jenže je to tak nějak výsledkem součtu jejich podmínek, kde to v určitých trasách je nutné a mentality, která je - zvláště ta švýcarská - k nám zcela nepřenositelná.
16.05.17 - 14:41
DB 180.015-0Bohužel v tomto případě ..
A proč "bohužel"? Tím jste si (a nejen sobě) právě vysvětlil, proč je to nesmysl.
To já jinak chápu, že ne vše se dá vyčíslit penězi. Ale prostě existují efektivnější způsoby než na drahých vozech tahat navíc i tahače, což znamená nejen mrtvou hmotnost ale třeba taky snížení využití investice do jeho pořízení.
A jasně, záleží na tom, jak bychom si ekonomický nesmysl definovali, v tomto případě to ale samozřejmě není o tom, že to není výdělečné, ale že se to musí brutálně dotovat.
Zatímco ty vlaky s návěsy a kontejnery mají tak přinejlepším někde slevu z ceny za dopravní cestu, ale jinak jsou soběstačné (nebo by aspoň měly, pokud je někdo dělá se ztrátou, je to už spíš jeho problém...)
16.05.17 - 12:10
DB 180.015-0"v Evrope se málo prosadily."
nevím, asi záleží na měřítcích, přinejmenším v maritimní KD mi to tak nepřipadá. Jen Metrans jezdí do ČR denně asi 11 vlaků o kapacitě asi 48 40' beden z přístavů Severního moře

Rozhodně bych neřekl, že RoLa vozy uměl jen jeden výrobce, leda že by na začátku byla licence od jediného, který s nimi přišel?

Jak píše Ešus, RoLa je ekonomický nesmysl. Neřekl bych že to bylo špatně postavené, prostě z logických důvodů je drahá. Vždy fungovala jen v součtu dotací a dalších podpůrných opatření - proto dnes žije jen na přejezdu Alp a proto ostatní linky okamžitě odpadaly úměrně odpadání vnější hranice EU (která znamenala dlouhé fronty a omezený kontingent vstupních povolení). I lovosická linka toho byla ukázkovým případem, když z poměrně frekventovaného provozu skončila po vstupu ČR do EU během několika týdnů.
16.05.17 - 9:25
770.527-0A čmelák je Loko Trans Slovakia, na nic se nedá pohledem zvenku spolehnout :-)31.03.12 - 23:37
756.006-3 + 756.007-1Dotaz na autora, protože mě zaujal spíš ten vlak, na případný Metrans Velká Ida - DS vypadá málo metransovsky (jiné vozy, anonymní kontejnery namísto tradičních rejdařských značek) - podle systému prý v onen den ony lokomotivy s vlakem udaného čísla opravdu jely, ale tímto místem projely kolem 21.50 a jednalo se o vyrovnávku z Maďarska na Čadcu. Nedošlo k nějakemu zmatení v záznamech ? (z "detailního Exifu" předpokládám že se nepozná vůbec nic)11.07.10 - 23:31
380.002-6 + 380.003-4 + 380.001-8ó jé...ještě že se tady nedá dost dobře rozeznat co je myšleno vážně a co je ironie08.04.10 - 23:12
380.002-6 + 380.003-4 + 380.001-8Cena se sice nedá úplně porovnávat , nicméně "ověřenou" informací například je, že v létě 2004 (4 měsíce po kontraktu 380) si SŽ objednaly počtem stejnou sérii (20 ks) v podstatě 1216 (3/15/25 kV) v ceně 4 mil. EUR/ks, v tehdješím kurz 127 mil. Kč. První lokomotiy začaly jezdit dva roky na to.
Samozřejmě netvrdim že schválení nebo VZ a pod by s tim hypoteticky ještě nějak nepohnuly, nemluvě o tehdy ještě zcela zabetonovaných podmínkách s ohledem na kolejové obvody.

1216 má min. 6 000 kW na všem kromě 1,5 kV, pod které se neobávám že by se 380 někdy vydala
08.04.10 - 18:32