..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jack Jag":

  1 ... 24 25 26 27 28      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
750.277-6Laminát: Jestli ono při přiškrcené výrobě se už nevyplatí to raději také tahat firemníma autama z Kronospanu, aby Kronospan nemusel propouštět řidiče. Zatím spekuluji, pokusím se to zjistit.

Potvrzeno, vagony odstaveny, auta stačí. Možná rozhoduje také rychlost, auto to do Jihlavy zvládne za 45 minut.
20.11.14 - 21:41
T 478.1008 + T 478.1010Nezapomenu na "úlet" Českých drah v devadesátých letech, kdy místo brejlovce s pěti klasickými vagony a spěšninou poslali na odpolední spoj z Havlíčkova Brodu do Pardubic čtyři kufry (810+BTax+Btax+810). Někteří cestující slabších povah nebo tělesných konstitucí raději rovnou šli přes půl města na autobus, než by se tím vezli. První týden v tom bylo vždycky narváno. Pak davy prořídly a po několika letech už stačily kufry dva, které se nám teď přebarvily na žluto. O to víc si cením asi jedné jediné jízdy uprostřed kufrového šílenství právě s Barčou, kterou jsem si vychutnal na pravidelném večerním spoji, když jsem jel z Břevnice domů. Nepamatuji se, že by se Barča na této trati jindy objevila v pravidelném provozu.20.11.14 - 19:43
183.719Miroslav Volek: No já, když chci s kamionem vyjet kopec, kde je asfalt pod sněhem, tak mám dvě možnosti. Buď se spolehnu na protiskluz (ASR), který mi při proklouznutí hnacích kol uberou otáčky motoru, aby se kola zase na chvíli chytla. Nebo protiskluz vypnu, dám tam velký kvalt a nechám kola, ať se prohrabou na asfalt a tím si zajistím větší adhezi. Zkušenost je taková, že protiskluz vám nakonec zadusí motor a pak stojím nebo ohobluju gumy, ale vyjedu všechno, když mám rozumnou zátěž. Když má lokomotiva více hnaných náprav, tak jí to musí pomoct podstatně, když to první kolo to rozhrabe místo toho, aby to "svinstvo" za pomocí protiskluzu ušlapalo;-).20.11.14 - 19:16
750.277-6OT;-) Laminát: Mrkni na hranu dřevotřískové desky nebo lamina. Ve středu jsou velké třísky, na povrchu mikrotřísky (chceš-li piliny, i když se jedná pouze o drobnou frakci při mletí štěpek). Dohromady se to nehází, oboje se vozí zvlášť. Teda jestli se piliny vůbec ze Ždírce vozí a raději s nimi netopí v sušárnách, ale to bych spekuloval. Klasické piliny se dají také přidat do cementotřískových desek a nejen tam, viz http://archiv.ihned.cz/c1-14435880-piliny-patri-do-vyrobku-ne-do-kotle-tvrdi-firmy20.11.14 - 18:55
750.277-6Lapil: Střechy spadly mimo jiné také proto, že se nikdo nepostaral o to, aby se z nich sníh odklidil, než začne tát a ztěžkne.20.11.14 - 18:18
750.277-6Jinak moc pěkný snímek z mojí domoviny, ale nehodnotím, protože bych byl vůči ostatním fotografiím zaujatý a objektivně focení zatím nerozumím;-).19.11.14 - 23:13
750.277-6No shodou okolností jsem se zpracováním dřeva pár let zabýval a poté jsem pár let na dotyčnou pilu ve Ždírci pro řezivo jezdil. Nevím, jak je to tam teď, ale každý den se expedovalo 5 až 10 námořních kontejnerů řeziva do zámoří. Vozili jsme je na autech na Metrans do Uhříněvsi nebo do Č. Třebové, než nás odtud vytlačil ČSKD(?) Mělník. Samozřejmě se tam nakládají i klasické kamiony pro Evropu, počet neodhadnu, protože tam byli schopní zezadu našťouchat kontejner za pět minut a vždycky nás ráno naložili první. Nekomentuji, proč se klasická přeprava kamiony neprovádí na kolejích, ale s kontejnery je potíž, že se musí nakládat z čela;-).

A teď něco málo k té výtěžnosti. Zkuste si jen tak na papír nakreslit do kruhu, která představuje čelo klády na užším konci, nějaké ty profily řeziva, které by se vám líbily z toho vyřezat. Jestli se dostanete nad 60%, smeknu. Jenže v reálu má pilový kotouč prořez přes 5 mm a nebudeme řezat něco, co zákazník nechce, třeba trámy 30x30 cm nebo 15cm silné fošny. O různých vadách ve dřevě a cizích (železných) předmětech bych také mohl vyprávět. A pokud se vám zdá, že je těch štěpek hodně, tak je to také tím že jsou hodně načechrané nakladačem, který jen na závěr lžící splácne kopec, který přečnívá nad vagon. Jsem se rozohnil;-). V samotném zpracování problém není, tam se standartně klade velký důraz na to, aby se využil každý centimetr šířky řeziva. Bohužel délka se prodává od 2 metrů výš, kratší délky jdou skutečně do štěpek. Takže souhlasím s tím, že rezervy jsou v obchodě, ale jsme v tržním hospodářství.
19.11.14 - 23:06