..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "(gp)":

  1 2 3 4 5 ... 75      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
119.158-4Nickon: Mladý technik, 2. polské armády 12, Rumburk, v seznamu prodejen v každé příručce z Modely. Na konci osmdesátek tam bývala vychrtlá modrooká nazrzlá prodavačka.10.09.19 - 12:28
240.060-4 + 240.057-0V náhledu to vypadá jako ufo, co snědlo uho. Zblízka pěkný laminátky.16.08.19 - 12:57
M 262.0Odložíme polemiku na později, mám teď knihy zalepené v krabicích. Ale fotek hektorů i čmeláků s tou zásuvkou je docela dost.15.08.19 - 16:55
M 262.0Podle Uliarczyka (Nadas 1970) měly dvojčlen tohoto typu všechny stroje ČKD, ale Šindlauer píše, že na banglích ho slavně zprovoznili v Liberci jako první v republice v roce (asi, nemůžu to najít) 86. Tak to asi žádná sranda nebyla, když to má literární záznam. Kolmix na prototypech.cz výslovně píše, že na singrovkách dvojčlen zkoušeli na cestě ze Studénky do Prahy.15.08.19 - 9:00
754.003-2Nádhera.14.08.19 - 17:16
M 262.0Bránilo. Kabel měly akorát Balmy, ostatní vozy ne. Když přišly první Balmy, tak dvojčlenné řízení na leckterých kredencích už deset let úspěšně korodovalo. Čili spolehlivost toho dvojčlenu, kterej byl u kredencí navržen jenom jako dvojčlen (kabel paralelně spojoval cívky ventilů stavěčů otáček) závisela na spojení, o něž se nikdo moc nestaral. Že to mohlo v nejpitomější chvíli zhasnout oba diesly, to byla ta lepší porucha, ale u citlivějších strojů (I. série před úpravou regulátoru) se taky skokovým přestavením stavěče otáček dala ulomit kliková hřídel. Technicky tomu tedy až na ty nekabelové vozy v soupravě vlastně nic nebránilo, ale protože ten dvojčlen byl vymyšlenej jako dvojčlen a ne jako pušpul, prakticky se moc využívat nedal.
Je potřeba nezapomínat, že na rozdíl ode dneška se tehdy po kabelu dala leda rozsvítit žárovička a jediná diagnostika byla, když fíra viděl, že se po pohnutí kontrolérem začlo vzadu hulit z komína a ne ze strojovny.
14.08.19 - 16:07
M 262.0V podobném kočkopsím řazení určitě ne. Věř kabelu, kterej dvacet zim mohly hlodat myši.13.08.19 - 23:41
854.021-3 + T 478.1004Když jezdí Kyklop, Stříbrný šíp i Komárek, nelze pochybovat, že by se podařilo vrátit Hydře původní motor. Spouštění je fakt detail.12.08.19 - 15:16
854.021-3 + T 478.1004Obávám se, že peníze budou to poslední, čeho budou mít případní hydromuzejníci nazbyt.11.08.19 - 12:44
854.021-3 + T 478.1004Samozřejmě, že i ten původní motor chcete nastartovat, když už ho tam dáte. Ale čím a jak to uděláte, je z muzejnického hlediska dost jedno.10.08.19 - 20:31