..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "(gp)":

  1 2 3 4 5 ... 77      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
753.278-1A co myslíš, stihne proud při průjezdu výměnným úsekem to uhlí pod cestujícím zapálit, aby hovězí dojelo středně propečené?27.01.20 - 14:10
753.278-1Jenže po Brejlovcích už žádné jiné velké dieselové mašiny nepřišly, takže Brejlovci budou "nové mašiny" až do konce věků.

Žáby vydržely prvních 15 let dýl proto, že socialistický průmysl nebyl schopen nahradit je Krakenama a dalších 15 proto, že kapitalistický průmysl sice dokázal vyrábět Ešusy, ale dráhy byly chudý na to, aby výměnu zvládly rychle. Tak se vyvařovalo a vyvařovalo, což je logické - nejdřív se vaří a pak se tprv plní ešusy.
27.01.20 - 10:57
113.003-8Můžeme dobře srovnávat účinnost naftového teplovzdušného topení s elektrickým vytápěním z dieslové lokomotivy, protože v zásadě jsme schopni lokomotivu i ten bufík zbrojit stejnou hadicí a dopracovat se k tomu, kolik nafty spotřebujeme tím či oním způsobem.

Nemá moc smysl porovnávat termickou účinnost uhelných a našich jaderných elektráren, protože u těch jaderných je účinnost omezena požadavkem, aby voda v reaktoru zůstala kapalná. V důsledku nemůže být pára do turbíny teplejší než 374 °C a to snižuje účinnost asi o deset procentních bodů proti uhelným elektrárnám, kde se běžně topí na 500-600 °C. Přes palec to vychází na 2,5+-0,3 kilowatty.
Ještě poznámka: z porovnání nádrží na naftu u tohoto vlečňáku (60 l) a mateřského motoráku (300 l) lze snadno uhodnout, v jakém poměru je spotřeba na vozbu a na topení.
24.01.20 - 18:55
15T 9340A místo Volkswagenu je tam jen nějakej brouček v kočárku.22.01.20 - 9:25
113.003-8Aha. Nebyla myšlena sedmdesátitunová mašina se stejně těžkou soupravou, ale to, že na kilowattu tepla v oddíle se spálí čtyři kilowatty nafty.22.01.20 - 9:05
113.003-8Nickon: můžu hádat? Spletlo Tě nasvícené žebrování sání topení, které vypadá jako tabulka? Mně se fotka právě díky tomuhle moc líbí.
Jestli Ti vadí, že se topí naftou pod drátama, proč se nevztekáš u každý fotky osobáku s Brejlovcem, kde je to energeticky mnohem horší?
21.01.20 - 12:01
660.801-2Ale o to, aby vlak působil vyváženě a klidně, nikdo nestojí. Vlak musí vypadat jako nadzvukový éro, aby bylo každýmu jasný, že v pět v Dejvicích, v Brně před šestou.20.12.19 - 16:06
556.0506Also sprach Lokführer: Mein Dampf ist meine Kraft!16.12.19 - 13:02
750.314-7A uvědomujete si, že o barvě vozů vlaku do Petrohradu psal již roku 1866 Dostojevský v Idiotovi?11.12.19 - 9:17
750.380-8Z pohledu chmele a ječmene to byl sušší rok i na Moravě.05.12.19 - 14:55