..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 ... 82 83 84 85 86 ... 91      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
810.578-5Ta je přeně pro mě. Díky.15.04.14 - 12:17
754.044-6Mladší ročníkové, klíííd :-). Říkejte si: "Jak chlapovi začnou růst fousy, je vodepsanej"; tuším Ondřej Neff v nějaké scifistice.
To se tak nám starcům (30 plus) stává, že zavzpomínáme na staré dobré časy větou "Tohle za mejch mladejch let nebejvalo". Většinou s mírnou sebeironií. Vít Burian to říká obšírněji, ale přesně (shrnuji): "Šotouš - debil je ten, koho osobně neznám". Nevěřím, že to myslí vážně. Jestli jo, tak jenom občas.
Ale zato odjakživa. Zkuste http://ld.johanesville.net/capek-52-kniha-apokryfu-?page=2. Je to to slavné Čaokovo povídání o pračlověku Janečkovi.
02.04.14 - 9:45
1116.264Hm, tak tohle ne. Rozmáznuté pozadí je nepochybně záměr, ale mně to trhá oči tak moc, že si neodpustím ošklivé hodnocení. Je mi líto.25.03.14 - 16:19
754.040-4Zlámalík: především jsem se nechal nachytat na představu, že celá ta legrace je jeden vlak; i když se mi to nezdálo, nechtěl jsem to rozpitvávat.
Vážnou částí mé úvahy je to, že mám představu, že jedna mašina utáhne neuvěřitelnou dávku, běžně čtyřicet vagónů "nákladní směsi", ale v posledních (deseti? i víc...) letech mám pocit, že tak patnáct vozů na mašinu je obvyklá dávka. Už jsem tu jednou házel dotaz, neměnily-li se normy nebo něco; dozvěděl jsem se toho spoustu o důvodech, proč můžou jet dvě mašiny bez viditelného důvodu (a díky za to, i když většinu z nich jsem si dokázal domyslet), ale o normách nic.
A tak mám pořád dojem, že dnes je k vidění náklaďáků se zdvojenou mašinou mnohem víc, než dřív, a ptám se, proč. Mám tři možné odpovědi:
1/ Papírová změna zdatnosti
2/ Nějaká odrůda lenosti (nejspíš předpisová, osobní nikdy :-)) rozpojovat dvojčata, když zrovna nejede plná dávka
3/ Mnou nedostatečně zohledněná skutečnost, že jinak to vypadá na +- rovné parní a posléze elektrifikované trati u Bíliny a jinak na svažitých "motorových" lokálkách. A že - koneckonců - čím je člověk menší, tím jsou vlaky větší.
28.02.14 - 17:29
754.040-4Autorovi se opět podařilo podráždit moje trauma "dřív toho mašiny utáhly víc". Ale tady asi postrk byl, že?28.02.14 - 9:31
749.264-8Jůůů, do toho barčího vlaku jsem nastupoval. Moje jásání nad tím, čím jsem se to svezl, ovšem nikdo známý nepochopil. Naštěstí ocenili aspoň toho uzeného lososa, co jsem tam pro něj byl.21.02.14 - 21:37
181.030-8Copak fotit železnice. Věci šly dokonce tak daleko, že se člověk nemohl tak úplně spolehnout ani na veřejně prodávané mapy. Občas tam chyběl nějaký vojenský prostor. Na Vihorlatu do té míry, že cesta, avizovaná na ukazateli tuším 2,5 hod, vydala na dobře pochodovaných hodin šest. A v NDR, někde kolem Erfurtu, se nám povedlo navštívit tankodrom a stavbu přehrady nebo kýho čerta, a to tím způsobem, že jsme se pokusili projít mapových asi 100 metrů z jedné turistické značky na druhou; vypadaly rovnoběžně, takže možnost, že jsme zakufrovali na bludném kořenu, víceméně vylučuju.
Obojí byl docela průšvih; na Slovensku jsme zatměli a - naštěstí vybaveni - museli přenocovat v lese, a v tom Německu jsme si stopli náklaďák svážející dělnictvo. Nevím, jestli tam byl nějaký kontrašpionážník, rozhodně nás vyložili někde bokem, ukázali směr do nejbližší hospody a víckrát jsme o tom neslyšeli. Vše v 80. letech, žádný hysterický stalinismus.
Že na turistické mapě Oděsy naprosto chyběla jakákoliv zmínka o přístavu veřejné osobní dopravy, to vlastně ani nikoho nepřekvapovalo.
28.01.14 - 14:59
363.529-9 + 363.509-1No konečně zas jednou, TAKHLE má vypadat vlak, a ne utrženejch pár vagónů :-).
Ale vážně - napočítal jsem necelých třicet vagónů, na což mi dvě mašiny připadají trochu přepych. Připadá mi, že za "starých zlatých časů" čili v 70. až 80. letech jezdily vlaky spíš delší, ale určitě s jednou lokomotivou, určitě elektrickou, pamatuju si čtyřnápravovou, ale znáte to, vzpomínky starého zbrojnoše... Takže se ptám - neměnily se v posledních řekněme třiceti letech nějaké zátěžové normy nebo zvyklosti? Samozřejmě - míň zboží = míň vagónů, to chápu, ale že by zároveň víc lokomotiv?
27.01.14 - 12:50
T 435.0140Musím říct, že to je prvně, co mě Trainmaniak otrávil. Z náhledu jsem se vysloveně natěšil na reálný obrázek mládí :-).19.01.14 - 10:39
T 669.0509Miluju průmyslové areály i vlaky. Mám to dál rozebírat?
Mmch - je možné, že by tahle (nebo jiná stejná) mašina dodnes jezdila na nějaké vlečce u dolu Odra/Žofie/Fučík/Pokrok v Orlové/Petřvaldu (nejsa severomoravákem, poněkud mi to splývá, a tyhle názvy se vyskytují v tom, co mám k dispozici). Loni začátkem listopadu jsem se tam vyskytoval na střeše těžní věže a když jsem slyšel vlak, řekl jsem váženému zákazníkovi Moment, prosím, bez velkého přemýšlení práskl pár fotek mizerným foťákem přes mlhu a pokračoval v práci. Ze dvou fotek se možná podaří něco udělat, ale číslo mašiny je naprosto nečitelné a na mapy.cz není vidět žádná trať, tak jsem poněkud vedle.
Ale mám slíbeno od člověka, který nejenom, že ví, co je to fotošop, ale má to dokonce za nástroj pro amatéry, že ty obrázky vypulíruje, takže je naděje, že se časem pokusím vloudit mezi autory :-).
14.01.14 - 10:07