..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 ... 77 78 79 80 81 ... 91      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
242.285-5Mně se to líbí. Jen mi přijde ta bílá moc bílá, protože když jsem ho viděl naposledy, byl klasicky opršelý. Samozřejmě nepochybuju, že si barvu autor nepřibásnil.
Čímž se ale stalo, že jsem se jal hledat, maje dojem, že ty krátké oblouky jsou cihelné, a na Wikipedii našel zajímavé čtení.

Stručně: původně navržený ocelový most na betonových pilířích byl za války změněn (úspora oceli) na pilířový obloukový (již tehdy dost starodávný způsob), leč nedostavěn. Při dokončení koncem 40. let zase došel cement, lidi i žula (obklad pilířů), takže byl navržen a posléze postaven železobetonový oblouk, toho času nejdelší žb. železniční oblouk ve střední Evropě), načež došlo pro změnu dřevo na bednění, i bednilo se za pomoci lešení (162km ocelových trubek); taky docela unikát.
20.01.15 - 11:34
810.150-3 + 810.213-9Ta dráha je relativně nově chráněná jako technická památka. Taky už měla namále, i když je otázka, jak moc má smysl ji udržovat pro těch pár víkendových cestujících; mikulášské parní jízdy a pár zimních lyžovaček to - obávám se - dlouhodobě nezachrání.
Každopádně je po ní parádní svezení, zvlášť když si člověk uvědomí, že v dobách své slávy byla významnou tratí do Německa a dnešní konečná na Moldavě byla celní stanicí s tuším jedenácti kolejemi. Na webu je několik docela obsažných textů a na i-vysílání ČT jsem potkal asi půlhodinový dokument (Toulky českou minulostí? Nějaký takovýhle seriál dokumentů).
12.01.15 - 8:51
T 435.0140Geniální. Vysloveně na mě zavanul dech dějin.09.01.15 - 10:22
380.002-6Vím, o čem mluvím. Ale je vás na mě víc, takže to evidentně nebylo poznat. Moje chyba; snad jsem nikoho nenaštval příliš.
A Chary, díky. Slovo železnice opráším a zařadím do svého slovníku. Bez ironie, leželo někde v koutě, a zrovna se mohlo hodit.
08.01.15 - 17:15
380.002-6Woky
Když to si jeden nevybere. Buď můžu rozepsat celý systém majitelů drah, jednotlivých dopravců a jejich vztahů včetně konstatování, že pro tratě, po kterých jezdí Pendolino, moje teze "Letité křápy na rozbitých tratích" vlastně tak úplně neplatí, a příspěvek bude ještě daleko delší a nudnější, než byl a bude v něm spousta chyb a pokud to snad někdo začne číst, v půlce to vzdá, protože "to všichni vědí".
Nebo můžu použít zkratku (ČD; staré křápy; dotace) a napsat že je to zkratka, a pak si stejně přečtu, že tomu nerozumím.
Věcně vzato: samozřejmě, že je potřeba udělat analýzu, co se vyplatí, ale kurnik šopa - když je výsledkem analýzy ztráta několik tisíc ročně na cestujícího jen u ČD a další docela slušné peníze připlácené dopravcům k jízdenkám, tak je někde něco špatně, protože se provozuje škaredě neekonomická věc, i když přiznám bez mučení, že nemám představu, jestli je SŽDC s výdělkem z provozu vlaků (včetně dotovaných) aspoň na nule.
A nepište mi, že řeč je o koridorech a ne o vlacích. Koridory se dělají pro vlaky, takže řeč o vlacích je.
08.01.15 - 15:09
380.002-6Co se rychlosti týká... Já mám proti ČD kdeco, a zrovna tady bych se s leckým občas rád pohádal na téma ekonomika dopravy (teď ne, prosím), ale mám v živé paměti, jak se řešil "zločin" rekonstrukce na 160km/h někde mezi Pardubicemi a Chocní, že prej by stačilo a původně bylo navrženo 140km/h. A teď jsme navíc už pár let v situaci, kdy nejsou peníze ani na bílé čáry na silnicích (a dluh stále stoupá, ať se Babiš a Evropská komise nebo kdo to má pod palcem tváří jakkoliv), natož na velkorysé rekonstrukce železnic. Přesněji: na rekonstrukce považované za velkorysé málem před čtvrt stoletím.
Takže sám za sebe jsem rád, že "to" jezdí a topí (někdy i dostatečně), i když tak úplně nechápu, že se třicet let, ne-li půl století staré hajtry na rozflákaných kolejích musí těžce dotovat. Což jsem hodně zjednodušil, možná natolik, že to ani není pravda.
Já bych rád jezdil pendolinem, stejně jako bych rád svoji letitou Feldu vyměnil za něco novějšího (míněno auto, nikoliv žena), ale nějak se neodvažuju chtít, aby mi to zaplatili lidé, kteří mají zase svých starostí dost a půlka z nich je na tom s penězma hůř než já.
A ještě si dovolím popřát šťastný nový rok a upozornit, že - přestože jsem se tu právě projevil mírně zapškle - vím, že ke spokojenému životu přispívají napulírované vysokorychlostní železnice jen nepatrným dílem. Aneb jak píše Karel Čapek v Obrázcích ze Španělska: Není nic nudnějšího, než transevropský expres zevnitř.
08.01.15 - 10:06
362.078-8Takový já rád :-)05.01.15 - 14:58
113.003-8...tak žabotlam by musel bejt ten zelenej se žlutým pruhem, případně - jak už někde jezdí - stříbrně nasprejovaný a s okny zavařenými dokulata.
A končím, tady ta debata je nebezpečně tvůrčí :-)
19.12.14 - 16:10
113.003-8Žabotlamovi by to tam možná docela slušelo a Křižíkovi by se možná i líbil :-). Jenom poznámka - ta trať šplhá v Táboře od Lužnice k nádraží a je tam slušný kus (pár set metrů?) ve spádu přes 50 promile. Dovedu si představit, že moderní vlaky při takovémhle sklonu zbaběle zapnou magnety, přicucnou se ke kolejím a odmítnou spolupracovat.

To Ross: nejsem si jist, jestli víte: desítky a desítky let byla Křižíkova trať elektrickým přívěskem k parní a posléze motorové trakci. Hlavní trať byla elektrifikována relativně nedávno, v době, kdy stejnosměrná trakce končila v Benešově a střídavá... vlastně nevím; možná v Budějovicích, možná ve Veselí nad Lužnicí.
19.12.14 - 15:13
T 435.0140Buď se Trainmanial zná s mnitkou a půjčují si kolejiště, nebo aspoň nakupujou ve stejném krámě. Aneb že jsou ty portály stejný?
Ale obojí parádní obrázky, samozřejmě :-)
17.12.14 - 14:07