..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Lapil":

  1 2 3 4 5 ... 86      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
230.029-1Ta se povedla.12.10.21 - 9:34
414.096Zbytečné, stačí nepřikládat :-).29.08.21 - 21:42
131Právě jsem se přihlásil. Speciálně za účelem nadšeného výkřiku :-).29.08.21 - 21:41
IORE 121 Rombak + IORE 130 MertainenTakovejch můžu i několik denně :-).26.07.21 - 11:18
365.001-7Dobře kombinovaný spřežení :-). Ale nakonec proč ne, funkci to asi splní.30.06.21 - 14:45
T 47.018Člověče, verze "nějak jako" mi přijde nudná. Asi že se neshodneme na "ruší mě binec" a "něco se děje".
Ale samozřejmě proti gustu...
14.06.21 - 19:56
183.001-7Já jsem tak chýýýtrej :-). Schválně jsem vynechal, že ten hluk jde jen do vagónů, protože "mi bylo jasný", že jak jednou ten kravál vznikne, bude slyšet široko daleko. Ale o těch změřených decibelech jsem nevěděl, to je fakt docela hodně. Až si říkám, že chudáci zajíci a spol., protože koridor (160km/h) slyším za klidné letní noci přes 5km daleko, přes pole a přízemní vesnici.
Jen pro zajímavost: jestli jsem se ve škole dobře učil, tak "o 6 dB" znamená, že hluk odpovídá čtyřem totožným vlakům místo jednoho. Totiž: dva vlaky vytvoří dvojnásobně intenzivní zvukové vlny, který ucho vnímá jako zvýšení hluku ne 2x, ale o 3dB. Na další 3dB je potřeba další zdvojnásobení intenzity zvuku neboli 2x2=4 vlaky.
04.05.21 - 11:02
183.001-7Oni to v onom odkazovaném článku píšou: je to drahé a náročné na přesnost a dělá to kravál (beton odráží zvuk líp, než štěrk, ale zase se dá obložit nějakým pohlcovačem), ale jak se to jednou udělá, tak je to veskrze festovnější (čímž to ale hůř snáší sedání podloží - vysoké náspy a tak), (skoro?) bezúdržbové a dá se po tom jezdit rychleji.
Nejde to dost dobře použít na rekonstrukci, musí se stavět nová trať. A zdá se, že si nikdo není zcela jist, jak to bude dlouhodobě reagovat na změny teploty.
03.05.21 - 15:02
854.016-3Oko i duše potěšeny. Díky.21.04.21 - 16:21
DH 417Taky jsem si říkal, co je to za odklon :-).20.04.21 - 10:48