..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "laminát":

  1 2 3 4 5 6 ... 26      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
T 478.1008 + T 478.1010...olezlé, zbělené vagóny...

Ony ty vozy nejsou vůbec olezlé, dokonce jsou tmavě zelené, jen nekvalitní šedá barva se ze střechy deštěm smývá a teče po bočnicích... Ovšem lze ji setřít i kapesníkem! Kdyby organizátor akce nechal vozy den před akcí projet myčkou, vypadaly by úplně jinak! Tak jako to udělali jiní organizátoři před akcí na Tovačovce... To byla jiná podívaná...

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751135.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751205.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/751105.jpg
24.11.14 - 8:43
750.277-6Jack Jag: Předpokládám, že v Kronospanu se piliny sypou na hromadu, ze které se bere, čili nebezpečí zastavení výroby při lehkém zpoždění se mi zdá přehnané...

Co se týká vlaků H.B.- Jihlava, zátěž je odvážena pravidelnými vlaky, na které je pravidelný přechod zátěže. Vlaky jezdí ve stabilních trasách. Tedy o nějakém čekání až se v Brodě sestaví vlak prosím vůbec neuvažujte... Samozřejmě pokud nejsou výluky, ale to je jiná kapitola, to se řeší individuálně, i s přepravci.
Stejně tak si dovolím oponovati k názoru na Mn vlaky a jejich budoucnost... Tam, kde se daří obchodním zástupcům ČDC a firmám najít společně schůdně řešení, tam není problém a jezdí to.
A ještě to nejdůležitější. Kamiony přes H.B... Ono ani tak nejde o přeskákání pár křižovatek jako o sužování života místních obyvatel, obtěžování hlukem, prachem, smradem a přítomností automobilů vůbec. Ale o to přece v kapitalismu nejde, že? Lidstvo degeneruje, bohužel i v souladu s vývojem státního zřízení... Vytrácí se zdravý rozum... :-(
21.11.14 - 12:53
750.277-6Jack Jag: Děkuji za info. Ovšem piliny nejsou rajčata nebo slanečkové, co musí být tak rychle někde, aby se nezkazili... Hmm, tak skvělý speciální vagóny nechaj rezat a chátrat a auta honí dokola přes ucpanej Havl.Brod, čímž ho ještě víc ucpávají... Bože, co tohle je za ekonomiku? No, za komunistů by museli aspoň autem vézt zpátky taky něco a nikoli poprázdnu, tohle měli hoši teda zmáknutý!20.11.14 - 23:05
750.277-6Jack Jag: Měl jsem na mysli skutečnost, že když teď piliny nejezdí do Kronospanu, co se s nima děje? Zda se přidávají ke štěpce? Nebo zda je jiné využití? Zelená dvojčata na piliny stále stojí v okolí Jihlavy bez využití...20.11.14 - 19:23
750.277-6Jack Jag: Děkuji za věcné rozebrání problematiky. Nevíte, do té cíleně vyráběné štěpky se hází i běžné piliny, čili je to ve skutečnosti směs, nebo se piliny zpracovávají zvlášť? Ještě nedávno se vozily do Kronospanu v zelených dvojčatech, letos to ustalo, to už Kronospan nebere a mele si na piliny jen vlastní dřevo? Díky za odpověď.19.11.14 - 23:27
750.277-6Keprt: Měl jsem na mysli srovnání původního zaměření dřevozpracujícího závodu, spočívající v dodávkách kvalitního řeziva pro nejrůznější odběratele. To se poněkud vytrácí z našich končin... Dřevo bývalo přece základním stavebním materiálem, provázelo člověka od kolébky po rakev. Člověk se však odnaučil jej využívat. El.vedení na venkově sázíme z obludných tmavěšedých betonových sloupů, krovy se leckdy dělají z těžkých kovových konstrukcí, i těch židlí a stolů ze dřeva je pomálu... Jen u těch rakví se zatím zdá dřevo nezastupitelné...

Jistě, papíru je nám též třeba, o tom není pochyb... Pro švédského vlastníka je však jednodušší naše dříví rozemlet a šupnout do papíren než se zabývat stavebním materiálem, surovinou na výrobu nábytku apod. Vždyť třeba nábytek dovezeme ze Švédska, že? :-(
19.11.14 - 21:53
750.277-6Karel Kovářík: Jedná se o jeden z několika úspěšných přepravních projektů ČDC. Přeprava dřevní štěpky z někdejších Dřevozávodů, nyní Stora Enso Timber Ždírec nad Doubravou do papíren ve Štětí, Paskově a rakouském Gratwein Gratkorn.

Zajímavý je ovšem objem přeprav. Vzhledem k faktu, že do Ždírce se přiveze až 100 čtyřosých vozů kulatiny týdně a obráceně jen kolem 10 vozů s řezivem, ale zato každý prac. den až dva vlaky dřevní štěpky lze usoudit, že skutečnost je poněkud jiná, než bylo původně zveřejňováno. Totiž, zpočátku se mluvilo o jakémsi vedlejším produktu pily, něco jako dřevní odpad přeměněný v dřevní štěpku skvěle zpracovatelnou právě v papírnách. Dle zmíněných objemů konkrétních přeprav lze snadno spočítat, že výroba oné štěpky bude pravděpodobně stěžejním obchodním artiklem podniku. Čili, z celé republiky (hlavně Jeseníky, Beskydy atd.) se sveze dříví do Ždírce, tam se prostě pomele na štěpku a ta se odveze např. třeba zase zpět pod Beskydy do Paskova atd. Zajímavé, že se to vyplatí... Smutné však je, jak je využito naše dříví, inu pro švédského vlastníka jsou naše lesy jen pouhou surovinou...
19.11.14 - 20:06
T 478.1131Tomáš Sluka: Nojo, ale jídelní vozy bývaly modré, žejo... :-) Nebo, že by to byla MITROPA? :-)))18.11.14 - 23:07
464.102Čili zpět to vezlo jen rybáka a hytlák?

Myslel jsem tím, že byl při editaci použit nástroj "projasnit stíny", a to o fous víc, než bylo nutné. Čelo stroje vypadá dost ploše a je spíš do šeda než černa.
18.11.14 - 21:46
T 478.1131Astartoth: A proč ne s kryšpínem? Přesně v tomto vzezření opouštěly zamračené ŽOS Česká Třebová ještě v roce 1990, i s kryšpínem. Třebová zřejmě nedisponovala formami či snad celou výrobní technologií pro odlévání tabulek... Nové tabulky se pak na takové stroje dodávaly až hodně časem různě v depech... A nikomu to nevadilo, taková byla doba.

Jinak, k fotce... Skutečně nádhera, škoda toho červeného vozu, to do soupravy nějak dobově nepatří...

Oceňuji skvělý nápad natřít jednu zamračenou do tohoto unif. nátěru. Bohužel, naši muzejníci poněkud nepochopili smysl uchovávání historie a tak u nás máme např. dva naprosto shodné exempláře (i nátěrově) ze stejné výrobní série, nad čím mi skutečně zůstává rozum stát... Snad by mi to ani nevadilo, kdyby těch zamračených bylo u nás zachováno trošku víc, ale na to, že se jedná o tak zásadní typ lokomotivy je jich zatím žalostně málo. Už jen to, že těch prototypových a ověřovacích je muzejních víc než těch klasických je zarážející... :-(
18.11.14 - 19:17