..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "cestovatelvlakembusem":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 9396Jak si redakce dovoluje smazat moje příspěvky, které byly jen PRAVDIVOU reakcí na nesmysly L. Hradeckého. On odbočil od tématu, nikoliv já. Já na to jen reagoval. Takže pokud nějaký duševní ubožák smazal mou reakci, ať smaže i nesmysly a cancy na které reaguju. Z mé reakce se šlo něco dozvědět a byla rozhodně užitečnější než příspěvky "ve vlaku včera nesvítilo světlo", které tu v klidu zůstávají. Prosím imbecila, který to smazal, a´t teda smaže i to, na co reaguji! Nevím, proč tu může viset nesmysly o drahých sekretářkách!!17.11.14 - 18:55
Zpráva 9396Lukáš Hradecký:

Ale Vy mi neodpovídáte!
U těch 50 aut ta sleva nebude 40 % (proč taky zrovna tolik?!), ale při sečtení podmínek servisu apod. bude rozhodně větší než 18 %. Ale i s vašimi čísly: Sleva 18 % není méně než 9 %? Kde jako soukromník těch 9 % "naženete"?

Váš příklad se stavbou je taky mylný. Jednak stavebnictví je v tomhle specifické, druhak ta specifičnost tkví v tom, že takhle jste si některé věci řešil sám (třeba stavební dozor). Problém je taky v tom, že ty stavební firmy (ta Vámi zmiňovaná Skanska) necílí primárně na malé zákazníky z řad jednotlivců, proto pro ně nemají tak super podmínky. Kdyby chtěly, tak mají.

A jak mi tedy chcete vysvětlit to mé výběrové řízení s okny?! Jak je podle Vás možné, že velká firma dodala profily se stavební hloubkou 88 mm za cenu, za kterou malé firmičky nabízely 70 mm?!

Jak mi chcete vysvětlit to, že malosériové automobilky většinou bohužel krachují a mají produkty drahé (byť krásně originální)?!

Proč teda podle Vás úspěšný hoteliér založí hotelovou síť?! Aby prodělával?!

Henry Ford byl asi blázen, když založil první montážní linku a začal masově brát dělníky. Měl to dělat s dvouma helframa, že... A asi proto byl Ford T prvním levným autem... Uvažovat jako Vy může jen blázen...

Když myslíte, že je to takové terno, kupte si jednu lokomotivu, jeden vagon. Vy budete dělat mašinfíru, Vaše manželka oblékne minisukni a půjde dělat stewardku, uvidíme, jestli budete efektivnější než kterýkoliv z dopravců.
17.11.14 - 12:57
Zpráva 9396"Cena dělníka bude vždy nižší než práce firmy, která má vedení, nájmy, telefony, sexetářky, účetní, leasingy."

Navíc ten dělník, pokud dělá soukromě, musí taký platit účetní (dělá mu to někdo externě, což ho vyjde dráž než "kolos" který má své účetní oddělení), musí platit telefon (má horší tarif než "kolos", který domluvil naráz tarif na 1000 služebních telefonů), musí koupit auto (to už jsem snad vysvětlil v minulé reakce).

Já třeba před dvěma roky řešil výměnu oken na rodinném domě. Cenové nabídky montážních firmiček s pěti zaměstnanci vycházely mnohem nevýhodněji (ne cenou samotnou, ale poměrem parametry produktu/cena...) než od jednoho z největších českých výrobců plastových oken. Trochu mě to mrzelo, podpořit malý místní firmičky je fajn, ale ta velká firma prostě byla výhodnější.
17.11.14 - 11:53
Zpráva 9396L. Hradecký:

"Cena dělníka bude vždy nižší než práce firmy, která má vedení, nájmy, telefony, sexetářky, účetní, leasingy."

Nemáte pravdu, je to blud. Reagoval jste na potravinové řetězce, beztak napůl nesmyslně, protože nejde jen o na cenu citlivého českého zákazníka, řetězce válcují malé soukromníky i v "bohatém" západu...

A s tím dělníkem je to blud. Jestli jste si nevšiml, argumentoval jsem i automobilkami. Proč tedy malosérioví výrobci, kteří sami z nadšení montují pět aut za rok (i v ČR takoví jsou) mají mnohem nižší efektivitu a mnohem dražší produkty, než kolosy se sekretářkama, účetníma, leasingama který produkují miliony aut ročně?! Proč takoví malosérioví výrobci většinou do deseti let zkrachují?!

Nejde zdaleka jen o potravinové řetězce, je to tak všude. Mít síť hotelů je efektivnější než s manželkou vést penzion, mít 1000 vagonů je efektivnější než 10... Zkuste si třeba koupit 1 auto a pak přijít do téhož autosalonu s tím, že jich chcete 50. Myslíte si, že cena, podmínky leasingu, servisu... budou stejné?! U těch vlaků to asi bude podobné, že.

Kdyby větší firmy nebyly efektivnější, proč by někdo svoji firmu stále rozšiřoval a kupoval "menší hráče"?! Jako charitu?!
17.11.14 - 11:33
Zpráva 9221arj:

Tak já Vám to tedy vysvětlím, ačkoliv není zas tak velký myšlenkový výkon na to přijít sám...:-)

Švýcarské HDP na osobu je nějakých 55 tis. USD, zatímco české nějakých 27 tis. USD (obojí podle CIA). Trochu rozdíl, ne?! Dokud se bude bohatství nás a Švýcarů takhle lišit, tak byste mohl obyvatelstvo třeba sedřít z kůže na daních - a stejně nebudete mít železnici jako Švýcarsku...

Vaše myšlení je asi takové, jako kdybyste měl Vy výplatu 15 tis., Váš soused 50 tis. - a Vaše manželka Vám nadávala, že prostě neumíte šetřit, protože sousedi letos jedou na Bali a vy jen na Mácháč...
04.09.14 - 18:11
Zpráva 9221arj:

Jenže o tom jste se bavil s dopravními inženýry, ne odborníky na veřejný finanční sektor, že? To je stejný, jako kdybych řekl, že včera mi jeden americký cukrář povídal, že nejlepší tvárnice jsou YTONG...
03.09.14 - 14:58