..: Zvláštními vlaky do Tovačova i za větru a deště :..

V záři zapadajícího slunce před odjezdem do Brna, foto: Rostislav KolmačkaTovačov — O víkendu 17. a 18. října 2009 vypravilo letos počtvrté a zároveň naposledy občanské sdružení Kroměřížská dráha (KMD) zvláštní vlaky na lokálku z Kojetína do Tovačova. Po dvojici květnových akcí (s motorovým vozem M 286.1032 a lokomotivou T 466.0007) objednaných a zaplacených železničními přáteli z Česka, Slovenska a Polska a velmi úspěšných srpnových jízdách na Tovačovský portál a Kojetínské hody s motorovými vozy M 120.417 a M 131.101 to tentokráte byly zvláštní vlaky na tradiční Výlov Hradeckého rybníka v Tovačově.

Velmi nevlídné počasí už od sobotního rána vážně nahlodávalo optimismus pořadatelů, cestujících však nakonec nepřišlo málo! A ti, kteří přišli, rozhodně méně příjemné cesty na kojetínské nádraží nelitovali. Elegantní brněnská singrovka M 240.0113 otužilejším cestujícím nabízela příjemný komfort 60. let, ti méně otužilí ale mnohem raději usedli na sice méně pohodlné dřevěné lavice přípojného vagónku „Calmáčku“, ve kterém ale řádně roztopená kamínka na uhlí a dříví zajišťovala příjemné teploučko a u starších cestujících vyvolávala vzpomínky na dávno zašlé časy, kdy takováto kamínka byla běžnou součástí vagónků jezdících na mnoha vedlejších tratích – tu tovačovskou nevyjímaje.

Přehlídka historických vozidel v Kojetíně, foto: Rostislav Kolmačka Motoráček při objíždění v Kojetíně, foto: Rostislav Kolmačka Předposlední vlak roku 2009 před odjezdem z Tovačova, foto: Rostislav Kolmačka Setkání s o 30 let mladším vozem 842 025 před odjezdem do Brna, foto: Rostislav Kolmačka

Hradecký rybník po výlovu, foto: Tomáš Vaško Nedělní počasí už bylo mnohem příjemnější – občas vysvitlo i sluníčko – a také na počtu cestujících to bylo znát. Na rozdíl od sobotních jízd, kdy se řada cestujících přišla spíše jen povozit vláčkem a z Tovačova se následujícím spojem hned vracela zpět do Kojetína, Uhřičic či Lobodic, v neděli se mnohem více chodilo i na samotný Výlov Hradeckého rybníka. Lidé se odpoledne na vlak vraceli s rybami v taškách, děti držely v rukou balónky a cukrovou vatu. Ve vlacích panovala velmi přátelská a dobrá nálada a s vysokým počtem cestujících se rozplynuly i počáteční obavy organizátorů nad ekonomickým zdarem akce. Ta sice v konečném zúčtování sama na sebe nevydělala, avšak díky finanční rezervě z úspěšných srpnových jízd neskončila KMD svým letošním působením na tovačovské trati v mínusu.

Za to všechno ale především patří velký dík sponzorům, bez jejichž přispění by historické vlaky nikdy nemohly do Tovačova vyjet! Dále bych rád na tomto místě jménem týmu organizátorů moc poděkoval klukům z brněnského Klubu přátel kolejových vozidel za jejich pomoc a péči o vozidla v průběhu jízd a Ing. Kotasovi za zapůjčení vozidel! Neméně pak děkujeme také všem přátelům železnic, kteří i přes nepříznivé počasí přijeli a zakoupením jízdenek se zasloužili o to, že akce nebyla ekonomickým „propadákem“, a tedy že se snad i v dalších letech budeme moci na tovačovské trati se zvláštními vlaky setkávat.

Text: Rostislav Kolmačka, foto: Rostislav Kolmačka a Tomáš Vaško


Kolmix Poslat mail autorovi | 21.10.2009 (9:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from ČR Jihomoravský


Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
21.10.2009 (19:16)  
Twix: Do pěti let by měl být údajně vytěžen všechen štěrk na Skašově a kromě štěrků po trati nic pravidelně nejezdí, takže i tato trať nemá úplně nejlepší vyhlídky.
21.10.2009 (16:42)  
Rosťo už sem myslel že tady žádný článek o výlovu nebude a přece. :D
21.10.2009 (16:10)  
Sobieski: Tato trať byla letos oficiálně zrušena, takže po ní už nic neprojede. Tovačovka se drží hlavně díky pravidelné nákladní dopravě.
21.10.2009 (16:04)  
škoda že se něco takového nepořádá na trati Kyjov-Svatobořice-Dubňany-Mutěnice/Hodonín.....

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko