..: Vlaky RegioJetu od nového GVD až do Hradce nad Moravicí! :..

Vizualizace vlaku RJ do Hradce nad Moravicí, foto: Tomáš PospíšilPraha – Společnost RegioJet před pár dny odhalila své záměry pro nadcházející grafikon. Většina komerčních spojů zůstane stejná, dokonce už od června by se mělo začít jezdit do Českých Budějovic, přibydou také nové dotované linky. Jedna informace však vyčnívá nad všechny ostatní – večerní RJ 1013, který dosud končil v Opavě, bude prodloužen do Hradce nad Moravicí! Ranní spoj RJ 1000, dosud výchozí z Opavy, pak bude začínat také v této stanici.

Hradec nad Moravicí je překrásné městečko s asi pěti tisíci obyvateli, ležící pár kilometrů jižně od okresního města Opavy. Jak je již z názvu patrné, protéká ním řeka Moravice, která se o pár kilometrů dále vlévá do řeky Opavy. Město je známé také zámeckým komplexem, ve kterém nalezneme Červený a Bílý zámek. Když se vrátíme zpět na železniční půdu – Hradec je konečnou stanicí lokální železniční tratě 315, která byla vybudována v letech 1903 až 1905. Provoz na trati je řízen dle předpisu ČD D3 a dosud zde jezdily pouze osobní vlaky v hodinovém intervalu. To se však již brzy změní…

RJ 1000 před odjezdem z Opavy, foto: Tomáš Pospíšil

Žluté vlaky jezdí do Opavy druhým rokem, využívány ale nejsou v takové míře jako spoje národního dopravce, proto se vedení RegioJetu rozhodlo zkusit novou strategii – nabídnout každý den přímé spojení s Prahou také obyvatelům Hradce nad Moravicí. Jak by tuto novinku uvítali místní, jsme se vydali zjistit přímo do Hradce a také nedaleké Branky u Opavy, kde budou spoje rovněž zastavovat. Člen místního zastupitelstva a odborník na dopravu se vyjádřil takto: „Co na to jako řikam, jo? No ty cype, bude to šupa, bo dovčil sme neměli ani přime spoje do krajskeho města a to tu chybělo. Sused denně dojiždi robit do Ostravy, fajront ma v šest a než dovali dom, mali gizdi už chrni, toto pomože.“ Výpověď myslím hovoří za vše, nehledě na to, že mnoho místních studuje v Praze. Jak bylo již zmíněno, město má i po kulturní stránce co nabídnout, starosta proto věří, že nové spoje pomohou i rozvoji cestovního ruchu.

A teď ke spojům samotným. Večerní vlak RJ 1013 přijíždí do Opavy v 19:21, obvykle je veden lokomotivou řady 162 s osmivozovou soupravou. V Opavě pak celou noc blokuje sedmou kolej, a jelikož zde stejně tak nocují vlaky Českých drah, stanice je dosti přehlcená. Proslýchá se, že prodloužení spojů do jiné stanice v okolí bylo podmínkou SŽDC, jinak by RegioJet do Opavy už vůbec zajíždět nemohl. Každopádně zpět k večernímu spoji. Z Opavy dále bude vlak pokračovat v 19:25 pouze se čtyřmi vozy. Ještě se ale neví, jaká lokomotiva bude v čele vlaku. Spekuluje se o pronájmu lokomotivy 749 (viz. vizualizace) či 750 od některého ze soukromých dopravců. V Opavě pak tedy bude nocovat pouze lokomotiva 162 se třemi či čtyřmi vozy, tato souprava se hravě vejde na kolej 7b a v Opavě bude hned více místa. Ráno pak bude vlak RJ 1000 z Hradce nad Moravicí vyjíždět ve 4:10, 4:20 dorazí do Opavy, odkud už se strojem řady 162 vyrazí ve 4:26 ku Praze. V neděli bude situace malinko odlišná, vlak RJ 1022 pojede z výchozí stanice o hodinu později.

Na závěr malé shrnutí této novinky. Ať už jsou důvody zavedení tohoto spoje jakékoliv, rozhodně má jistý potenciál, ať už se jedná o přiblížení regionu turistům či jednodušší život místních. Z pohledu železničního fanouška půjde také o unikát – na lokální trati každý den „velké“ soupravy s brejlovcem či bardotkou v čele. Každý si na tomto spoji najde své a já věřím, že se osvědčí a spojení slezského městečka s Prahou vydrží i do dalších let.

Vláčkaři CZ tuto novinku ztvárnili také v Microsoft Train Simulatoru: RJ 1013 od prosince do Hradce nad Moravicí!

Zdroj: Agentura KachnaMedia


Tomáš Pospíšil Poslat mail autorovi | 1.4.2019 (11:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Antony 
10.05.2019 (8:43)  
Hurá, už aby na Budějovice jezdili, ČD tam posílá to nejhorší co má a IC vlaky navíc nestaví ve Vršovicích a přitom za Budějovicemi zbytečně staví v každé vesnici. Kdyby jezdili Praha hl n, Praha Vršovice, Tábor, České Budějovice a pak bez zastávky Linz tak s nimi budeme jezdit do Linze pravidelně. Kdyby pak ve vodácké sezoně stavěli i Rybník tak je to taky super..
28.04.2019 (22:36)  
Až do stanice Kájov je normální provoz, od Kájova je D3, pokud se za tu dobu co jsem nebyl nic nezměnilo. Nikde není psáno, že rychlík nemůže na D3.
27.04.2019 (7:26)  
Zel.am. ad D3:

Jak je to s tratí do Krumlova a dál na Šumavu? Měl jsem za to, že je tam taky D3, takže v tomhle ohledu bych na ten špek i vletěl. Soudím tak podle neobsazených stanic, ale třeba žiju v době kamenné a opomíjím fakt, že lze vlak vypravit i dálkově.

A propos: proč by nemohl rychlík nebo expres na D3?
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
25.04.2019 (13:42)  
Kdyby tam nebyla d3 tak na to i skocim
06.04.2019 (23:39)  
M 474 003: Celý Regiojet je jeden velký apríl.
Statisíce jejich cestujících jsou evidentně opačného názoru.
06.04.2019 (13:38)  
Celý Regiojet je jeden velký apríl.
05.04.2019 (19:25)  
Žluté vlaky jezdí do Opavy druhým rokem, využívány ale nejsou v takové míře jako spoje národního dopravce....
A to je taky apríl?
registrovaný uživatel jari 
04.04.2019 (13:53)  
Skvělý apríl. Akorát mi je trochu líto lidí z Hradce nad Moravicí a blízkého okolí, kteří to nepochopili. Muži (ženy) v naději.
04.04.2019 (18:58)  


Díky moc, snad jsem jim nedal falešnou naději... :-D
03.04.2019 (20:43)  
Apřýl ??? Nevyzerá to tak nereálne ale vzhľadom k dátumu...
04.04.2019 (22:17)  


Jsem rád, že nevyzerá, snažil jsem se to psát seriózně... :-D
registrovaný uživatel rak  mail  
02.04.2019 (19:06)  
A první zkoušky velký soupravy proběhnou již 13.4.2019 (v reálu): http://old.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/2097-zvlastnim-vlakem-na-otevirani-jara
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko