..: Veletrh Czech raildays 2004 - přehled exponátů :..

obrazekOstrava - Pokud nevíte, zda se jet podívat na probíhající veletrh Czech Raildays, máme pro Vás informaci, co tam najdete zajímavého. Poté, co vloni v Ostravě nebyla jednotka řady 680, letos tam již opravdu je. Z českých vozidel je zastoupena řada 854 vozem 854.212 (ex 852.012) - vůz ze zatím poslední 3. série rekonstrukcí vozů 852, 853 na řadu 854 a lokomotiva pro zkušební účely 124.601 (Lokomotiva je jako jediná z vozidel v ČR vybavena evropským zabezpečovacím zařízením ETCS). Ze Slovenska dorazila jednotka 840, která byla vyrobena v ŽOS Vrútky (zde byla provedena montáž, licenci na jednotky GTW 2/6 má firma Stadler). Dále je zde zastoupen i městský provoz. Pouze ve středu v době od 12:00 do 15:00 bude v zadní části areálu vystaven motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR - vůz bude stažen ze zkoušek.

Veletrh můžete navštívit až do čtvrtka. Otevírací doba je 9:00 - 18:00.Vstupenka stojí 40 Kč, děti a důchodci mají slevu.

Ze slíbených vozidel se veletrhu neúčastní nové metro ze Škody DT Plzeň Mt6 - z důvodu problémů s přepravou do Ostravy.

Na snímku z loňské akce je stroj 340.055. Foto: Tomáš Novotný.

Brejlovec a rekordmanka 124.601


rekonstruované Bam Bistro, Vláček PARS, interiér ZSSK 840 Stadler


Výstava soukromých vozidel Dispolok


Obvyklou součástí jsou stánky s nabídkou kolejové zabezpečovací techniky.


Velmi zajímavé byly modely vystavované firmou PARS Šumperk. Nejzajímavější byl model soupravy určené jako náhrada 810+010.


Přeprava exponátů na Czech Raildays

V neděli se konala přeprava exponátů na veletrh do Ostravy. Již v sobotu večer vyrazil z Trutnova motorový vůz 854.212, který do Velimi dorazil týž den večer. Ráno proběhlo spojení motorového vozu 854.212 s vozem řady G a lokomotivou 124.601. Vznikla tak tato souprava: 124.601 854.212 vůz ř.G 680.002. Vůz řady G byl řazen z důvodu konstrukce spřáhla vozu 854, která neumožňuje nasazení převodního spřáhla. Souprava měla z Velimi vyrazit kolem sedmé hodiny ranní v neděli. Jenže byl zřejmě problém se seřazením vozidel a jejich spojením a tak souprava vyrazila s téměř dvouhodinovým zpožděním.

Technická specifikace motorového vozu Dm12 pro finské železnice představeného na letošním Czech Raildays 2004

Jedním z nejzajímavějších exponátů letošního veletrhu Czech Raildays byl motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR. My jsme si zjistili různé Technické specifikace

Označení prototypu: VR Dm12 4401; 849 001-3
Výrobce: ČKD Vagonka a.s.
Uspořádání náprav: (1A)´ (A1)´
Maximální rychlost: 120 km/h
Motor: MAN 2876 LUE 606
Naftová nádrž: 900 litrů
Nominální výkon motoru: 2x301 kW při 2000 otáčkách za minutu
Úroveň emisí: UIC 624-II - > EURO 3
Převodovka: hydrodynamická převodovka VOITH T 111 bre
Délka přes nárazníky: 25 200 mm
Vzdálenost otočných čepů podvozků: 17 300 mm
Hmotnost prázdný / obsazený vůz: 54/64 tun
Brzdící váha v režimu P: 70 t
Počet sedadel: 60 + 3 (5)
Počet míst ke stání: 60
Systém WC: vakuové

Když jsem motorový vůz uviděl prvně, ihned jsem v něm viděl motorový vůz 843, ze kterého vychází. Rozdíl hlavně spočívá v čelech - ta jsou laminátová, automatické spřáhlo a také pouze vyklápěcí okna v oddílech cestujících. Oproti řade 843 vůz nemá služební prostor a "konce" nejsou z žárovek, ale z LED diod.

Stanoviště strojvedoucího je vybaveno klimatizací, oddíly pro cestující jsou pouze větrány.

Pro zkušební účely je vůz zavázán na rozchod 1435 mm. Na finský široký rozchod bude vůz převázán až před cestou do Finska.

Prototyp byl dokončen na přelomu 2003/2004 a nyní se podrobuje typovým zkouškám v ČR.

Po ukončení zkoušek v ČR by měly následovat zkoušky ve Finsku a od srpna 2005 do února 2006 by mělo být dodáno celkem 16 vozů.

Největším lákadlem byl bezesporu motorák 849. Na snímcích zleva: koncová LED svítilna 849, specifikace vozidla, interiér a motorák samotný.


michawel | 15.6.2004 (17:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Moravskoslezský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko