Ostrava - Rekonstruovaná historická železniční budova s novou prosklennou přístavbou na vlakovém nádraží v Ostravě-Svinově bude 6.prosince slavnostně otevřena. Do té doby by měli stavebníci ukončit poslední úpravy.Původní termín ukončení stavby byl stanoven na konec listopadu. Stavba tak bude otevřena o necelý týden později v souvislosti s načasováním jiné akce Českých drah."V úterý 6.prosince bude slavnostní inaugurační jízda rychlovlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy a v rámci toho se bude otevírat také opravená hala" uvedl včera mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Otevřít opravenou nádražní budovu by podle něj měli přijet do Svinova také ministr dopravy Milan Šimonovský, ministryně informatiky Dana Bérová a možná také primiér Jiří Paroubek.
Samotná revitalizace začala už v říjnu roku 2003 úpravou přednádražního prostoru jako sdružená investice města Ostravy a Českých drah. Tuto část výstavby autobusových zastávek, parkovací plochy, mobiliářů v okolí budovy městské policie a rozsáhlou úpravu zeleně limitovalo dubnové MS 2004 v ledním hokeji. Závěrečná a nejsložitější část rekonstrukce byla zahájena předáním staveniště ve čtvrtek 22. července 2004.
Vzhledem k zachování provozu stanice byl objekt budovy stavebně rozdělen na dvě části. Do severní jednopodlažní budovy se přesunou provizorní pracoviště osobních pokladen, jejich sociální zázemí, dále zavazadlového tranzita a ostatní činnosti nezbytné pro chod stanice. Rekonstrukce bude zahájena ve zcela vyklizené, podsklepené jižní budově, kde proběhne sanace základů technologií tzv. tryskové pilotáže, výstavbou vodorovné a svislé hydroizolace. Na ni přijde železobetonová deska, chránící izolaci proti tlakové vodě.
Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby. Postrádá totiž svislé i vodorovné izolace v podzemních částech a ve své stodesetimetrové délce i jakékoliv dilatace. V podstatě se tu jedná o velmi členitou stavbu, která působí staticky jako jakýsi monoblok. O čemž informoval stavební dozor SŽDC, s. o., Stavební správy Olomouc Josef Baťka.
Cestující ve zrekonstruované nádražní budově s novou prosklenou přístavbou, která už má mezi cestujícími své odpůrce, najdou nové pokladny, čekárnu, toalety či restauraci. I když se toho na vlakovém nádraží ve Svinově a jeho blízkém okolí v posledních letech hodně zlepšilo k dobrému,očím cestujících zatím vlakové nádraží v Ostravě-Svinově příliš nelahodí. Úprava celého nádraží ještě nějaký čas potrvá. "Nádraží jako takové má být definitivně opraveno v polovině příštího roku" dodal mluvčí Českých drah. I poté zřejmě bude kvůli nevyjasněným majetkovým poměrům růst na pozemcích před nádražím plevel.
Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: autor
1 2 | Zpráv na stránku: |
Pokaždé, když tamtudy jdu, jsem vděčen za skutečnost, že lidem mého věku (27) to nedělá problémy. Mám však pocit, že dříve, než se s tím něco udělá, budu důchodcem.
1) musely by být upoutávky, aby lidé využívali autobusů
2) autobus by musel jezdit od každého vlaku
3) autobus doveze cestující pouze na autobusovou zastávku ve směru na centrum a pak ať si každý pomůže sám, ti, kteří chtějí využít tramvaj, nebo autobus na Porubu musí dolů, mezi trhovce, do stále pod vodou zatopeného plata (kdo je místní, ví, o čem mluvím)
4) v době špičky se vyskytují u Svinova nehorázné kolony, to už si těch 500 metrů radši zajdu pěšky, než abych měl strávit 10 minut v autobusu
Místo plata se mělo vybudovat obchodní centrum, ale prozatím je ticho po pěšině.
Nejlepší by bylo, kompletně zrekonstruovat příchod od vlaku k MHD, dokazál bych si představit pohyblivý chodník a s ním spojenu rekonstrukci celého uzlu MHD Svinov mosty. Pokud se s tím nebude v brzké době něco dělat, tak to brzy celé spadne.
Vstupní brána do Ostravy je opravdu otřesná, bohužel.
Komunisti si už 16 let říkaj jinak, ale měli v tomto ohledu jednu výhodu - za nich jezdila lokalka (vysvětlivka pro pražáky lokalka = tramvaj, pro brňáky lokalka = šalina)takřka těsně okolo budovy nádraží a proto byl přestup na MHD bezproblémový!!
Komunisti si už 16 let říkaj jinak, ale měli v tomto ohledu jednu výhodu - za nich jezdila lokalka (vysvětlivka pro pražáky lokalka = tramvaj, pro brňáky lokalka = šalina)takřka těsně okolo budovy nádraží a proto byl přestup na MHD bezproblémový!!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.