..: V Ostravě-Svinově bude otevřena nová nádražní hala :..

vypravni budova v rekonstrukci(08.10 2005)Ostrava - Rekonstruovaná historická železniční budova s novou prosklennou přístavbou na vlakovém nádraží v Ostravě-Svinově bude 6.prosince slavnostně otevřena. Do té doby by měli stavebníci ukončit poslední úpravy.Původní termín ukončení stavby byl stanoven na konec listopadu. Stavba tak bude otevřena o necelý týden později v souvislosti s načasováním jiné akce Českých drah."V úterý 6.prosince bude slavnostní inaugurační jízda rychlovlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy a v rámci toho se bude otevírat také opravená hala" uvedl včera mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Otevřít opravenou nádražní budovu by podle něj měli přijet do Svinova také ministr dopravy Milan Šimonovský, ministryně informatiky Dana Bérová a možná také primiér Jiří Paroubek.

Samotná revitalizace začala už v říjnu roku 2003 úpravou přednádražního prostoru jako sdružená investice města Ostravy a Českých drah. Tuto část výstavby autobusových zastávek, parkovací plochy, mobiliářů v okolí budovy městské policie a rozsáhlou úpravu zeleně limitovalo dubnové MS 2004 v ledním hokeji. Závěrečná a nejsložitější část rekonstrukce byla zahájena předáním staveniště ve čtvrtek 22. července 2004.

Vzhledem k zachování provozu stanice byl objekt budovy stavebně rozdělen na dvě části. Do severní jednopodlažní budovy se přesunou provizorní pracoviště osobních pokladen, jejich sociální zázemí, dále zavazadlového tranzita a ostatní činnosti nezbytné pro chod stanice. Rekonstrukce bude zahájena ve zcela vyklizené, podsklepené jižní budově, kde proběhne sanace základů technologií tzv. tryskové pilotáže, výstavbou vodorovné a svislé hydroizolace. Na ni přijde železobetonová deska, chránící izolaci proti tlakové vodě.

Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby. Postrádá totiž svislé i vodorovné izolace v podzemních částech a ve své stodesetimetrové délce i jakékoliv dilatace. V podstatě se tu jedná o velmi členitou stavbu, která působí staticky jako jakýsi monoblok. O čemž informoval stavební dozor SŽDC, s. o., Stavební správy Olomouc Josef Baťka.

Cestující ve zrekonstruované nádražní budově s novou prosklenou přístavbou, která už má mezi cestujícími své odpůrce, najdou nové pokladny, čekárnu, toalety či restauraci. I když se toho na vlakovém nádraží ve Svinově a jeho blízkém okolí v posledních letech hodně zlepšilo k dobrému,očím cestujících zatím vlakové nádraží v Ostravě-Svinově příliš nelahodí. Úprava celého nádraží ještě nějaký čas potrvá. "Nádraží jako takové má být definitivně opraveno v polovině příštího roku" dodal mluvčí Českých drah. I poté zřejmě bude kvůli nevyjasněným majetkovým poměrům růst na pozemcích před nádražím plevel.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: autor

vstupni prostory nove informacni centrum nová prosklenná hala-pohled od zastavek MHD opavske nastupiste v noci


Railman Poslat mail autorovi | 3.12.2005 (0:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Marian Kechlibar
04.12.2005 (12:43)  
Jorge Paroubek by místo velkých oslav měl radši zkusit vylézt k tramvaji po svých, pokud ovšem své břicho na takovém převýšení vůbec unese.
Pokaždé, když tamtudy jdu, jsem vděčen za skutečnost, že lidem mého věku (27) to nedělá problémy. Mám však pocit, že dříve, než se s tím něco udělá, budu důchodcem.
Ostravan
03.12.2005 (20:47)  
Ad Railman: Ano, o tom kroku MHD jsem slyšel, byl by to lepší stav, ale ...
1) musely by být upoutávky, aby lidé využívali autobusů
2) autobus by musel jezdit od každého vlaku
3) autobus doveze cestující pouze na autobusovou zastávku ve směru na centrum a pak ať si každý pomůže sám, ti, kteří chtějí využít tramvaj, nebo autobus na Porubu musí dolů, mezi trhovce, do stále pod vodou zatopeného plata (kdo je místní, ví, o čem mluvím)
4) v době špičky se vyskytují u Svinova nehorázné kolony, to už si těch 500 metrů radši zajdu pěšky, než abych měl strávit 10 minut v autobusu
Místo plata se mělo vybudovat obchodní centrum, ale prozatím je ticho po pěšině.
Nejlepší by bylo, kompletně zrekonstruovat příchod od vlaku k MHD, dokazál bych si představit pohyblivý chodník a s ním spojenu rekonstrukci celého uzlu MHD Svinov mosty. Pokud se s tím nebude v brzké době něco dělat, tak to brzy celé spadne.
Vstupní brána do Ostravy je opravdu otřesná, bohužel.
registrovaný uživatel xyz  mail  
03.12.2005 (20:44)  
Soudruzi, tramvaj před nádražím skončila dříve než bolševik (tedy formálně, dosud totiž celkem trvá, mrcha jedna odolná)! Takže s připisováním zásluh trochu opatrněji...
registrovaný uživatel Railman
03.12.2005 (20:22)  
MHD má v plánu zavést kyvadlovou hromadnou dopravu mezi svinovskými mosty horni zast. a samotným nádražím,stejně tak jako nevyhnutelná demolice "komunistického plata",ovšem zatím je vše bohužel pouze na papírech.
registrovaný uživatel Pavel
03.12.2005 (18:02)  
Jo, jo, je to tak...
registrovaný uživatel honzaW
03.12.2005 (16:19)  
souhlasim s panem expertem
registrovaný uživatel Expert
03.12.2005 (14:30)  
Myslím si jedno - dokud nebude "svinovské plato" ukončeno schodištěm, včetně trvale funkčních(!! - ne jako ve stanici OV-Vítkovice!!) pohyblivých schodů oběma směry, tak ta budova může být třeba "pozlacená". Doporučuji tímto pánům Šimonovskému, Paroubkovi i ostatním "střihačům pásek" aby namísto "velkých řečí" a slavnostních přípitků ve svinovském nádražním restaurantu "U přednosty" (- zdalipak i tato "osvěžovna" bude mít i po rekonstrukci stejného provozovatele??:-)) raději vyčkali u východu příjezdu kteréhokoliv vlaku, jako správní "gentlemani" kavalírsky uchopili náhodně vybraná (čím větší, tím lepší) zavazadla našich starších spoluobčanů a tyto jim vynesli až nahoru na tramvajovou zastávku!! Ať na vlastní kůži okusí co musí absolvovat každý z cestujících ČD pokud se chce dostat k tramvaji!! To by nám šli kila dolů, co Vy na to pane premiére?? No a cestou zpátky můžete "v Shopping parku" na platě zakoupit i nějaký suvenýr, nikoliv pro Ostravu typický "kus uhlí", ale čehosi z Hong-Kongu tam je habaděj!
Komunisti si už 16 let říkaj jinak, ale měli v tomto ohledu jednu výhodu - za nich jezdila lokalka (vysvětlivka pro pražáky lokalka = tramvaj, pro brňáky lokalka = šalina)takřka těsně okolo budovy nádraží a proto byl přestup na MHD bezproblémový!!
registrovaný uživatel Zdeněk
03.12.2005 (14:10)  
Myslím si jedno - dokud nebude "svinovské plato" ukončeno schodištěm, včetně trvale funkčních(!! - ne jako ve stanici OV-Vítkovice!!) pohyblivých schodů oběma směry, tak ta budova může být třeba "pozlacená". Doporučuji tímto pánům Šimonovskému, Paroubkovi i ostatním "střihačům pásek" aby namísto "velkých řečí" a slavnostních přípitků ve svinovském nádražním restaurantu "U přednosty" (- zdalipak i tato "osvěžovna" bude mít i po rekonstrukci stejného provozovatele??:-)) raději vyčkali u východu příjezdu kteréhokoliv vlaku, jako správní "gentlemani" kavalírsky uchopili náhodně vybraná (čím větší, tím lepší) zavazadla našich starších spoluobčanů a tyto jim vynesli až nahoru na tramvajovou zastávku!! Ať na vlastní kůži okusí co musí absolvovat každý z cestujících ČD pokud se chce dostat k tramvaji!! To by nám šli kila dolů, co Vy na to pane premiére?? No a cestou zpátky můžete "v Shopping parku" na platě zakoupit i nějaký suvenýr, nikoliv pro Ostravu typický "kus uhlí", ale čehosi z Hong-Kongu tam je habaděj!
Komunisti si už 16 let říkaj jinak, ale měli v tomto ohledu jednu výhodu - za nich jezdila lokalka (vysvětlivka pro pražáky lokalka = tramvaj, pro brňáky lokalka = šalina)takřka těsně okolo budovy nádraží a proto byl přestup na MHD bezproblémový!!
03.12.2005 (9:05)  
Možná přijde i kouzelník ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko