Ostrava - Rekonstruovaná historická železniční budova s novou prosklennou přístavbou na vlakovém nádraží v Ostravě-Svinově bude 6.prosince slavnostně otevřena. Do té doby by měli stavebníci ukončit poslední úpravy.Původní termín ukončení stavby byl stanoven na konec listopadu. Stavba tak bude otevřena o necelý týden později v souvislosti s načasováním jiné akce Českých drah."V úterý 6.prosince bude slavnostní inaugurační jízda rychlovlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy a v rámci toho se bude otevírat také opravená hala" uvedl včera mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Otevřít opravenou nádražní budovu by podle něj měli přijet do Svinova také ministr dopravy Milan Šimonovský, ministryně informatiky Dana Bérová a možná také primiér Jiří Paroubek.
Samotná revitalizace začala už v říjnu roku 2003 úpravou přednádražního prostoru jako sdružená investice města Ostravy a Českých drah. Tuto část výstavby autobusových zastávek, parkovací plochy, mobiliářů v okolí budovy městské policie a rozsáhlou úpravu zeleně limitovalo dubnové MS 2004 v ledním hokeji. Závěrečná a nejsložitější část rekonstrukce byla zahájena předáním staveniště ve čtvrtek 22. července 2004.
Vzhledem k zachování provozu stanice byl objekt budovy stavebně rozdělen na dvě části. Do severní jednopodlažní budovy se přesunou provizorní pracoviště osobních pokladen, jejich sociální zázemí, dále zavazadlového tranzita a ostatní činnosti nezbytné pro chod stanice. Rekonstrukce bude zahájena ve zcela vyklizené, podsklepené jižní budově, kde proběhne sanace základů technologií tzv. tryskové pilotáže, výstavbou vodorovné a svislé hydroizolace. Na ni přijde železobetonová deska, chránící izolaci proti tlakové vodě.
Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby. Postrádá totiž svislé i vodorovné izolace v podzemních částech a ve své stodesetimetrové délce i jakékoliv dilatace. V podstatě se tu jedná o velmi členitou stavbu, která působí staticky jako jakýsi monoblok. O čemž informoval stavební dozor SŽDC, s. o., Stavební správy Olomouc Josef Baťka.
Cestující ve zrekonstruované nádražní budově s novou prosklenou přístavbou, která už má mezi cestujícími své odpůrce, najdou nové pokladny, čekárnu, toalety či restauraci. I když se toho na vlakovém nádraží ve Svinově a jeho blízkém okolí v posledních letech hodně zlepšilo k dobrému,očím cestujících zatím vlakové nádraží v Ostravě-Svinově příliš nelahodí. Úprava celého nádraží ještě nějaký čas potrvá. "Nádraží jako takové má být definitivně opraveno v polovině příštího roku" dodal mluvčí Českých drah. I poté zřejmě bude kvůli nevyjasněným majetkovým poměrům růst na pozemcích před nádražím plevel.
Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: autor
1 2 | Zpráv na stránku: |
Lepší než Svinov to asi s dostupností je, i když jistě by bylo co zlepšovat...
Problém je, že i když hlavní n. asi používalo méně lidí, bylo hlavní a na Svinov se dlouhodobě kašlalo o to více...
Drahý příteli, už jste někdy absolvoval cestu od nástupiště na zastávku trolejbusů, tramvají nebo k Vašemu oblíbenému taxíku na stanici Ostrava hlavní nádraží?
Vždyť to je srovnatelně nepříjemná cesta s tou se Svinova. Schody - koridor - druhé patro - první patro(mezi tím schody) - výstup z budovy a zase schody. Takže Vaši ironii nějak neberu.
Obecně platí, že prakticky všechna Ostravská nádraží mají mizerný přístup k MHD či jinému druhu dopravy.
PS: Celé je to ironie, ikdyž realizovatelná.
PS: Celé je to ironie, ikdyž realizovatelná.
Ve všech velkých nádraží neje v krajských městech, když vyleze cestující z podchodu před nádražní budovu, tak je tam zastávka MHD (Tramway, trolejbus nebo autobus a v Praze Metro)
Jen v to zasraném Svinově, když cestující vyleze z teho noveho podchodu (kaj už ani ty jezdicí schody nefunguju, před nádražní budovu), tak je tam jen nové malinké pakoviště pro několik desítek aut, potom jakási podivná zastávka, která má společné s velkým dopravním "terminálem" jen to, že tam z mikrofonu hlásí, kery autobus včil přijede. Bohužel z této zastávky odjíždí maximálně 10% Ostravaků.
Na všechny hlavní dopravní směry v Ostravě navazuje MHD ze zastávky:
"Svinov mosty horní zastávka"
Ten nazev tež musel vymyslet jakysi Cyp, bo když tu přijede cizinec, tak ani neví, že se tu dostane na nadraži. (Slovo "nádraží" v názvu tak nějak chybí)
Takže nezbývá nic jiného než přejít cca 500m na lokalku nebo autobus pěšky!!!
A eště k temu textu:
"Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby."
Temu fakt nerozumim! Jak může být budova chráněný objekt z roku 1845, když první vlak přijel do Ostravy v květu 1847 ???
Ve všech velkých nádraží neje v krajských městech, když vyleze cestující z podchodu před nádražní budovu, tak je tam zastávka MHD (Tramway, trolejbus nebo autobus a v Praze Metro)
Jen v to zasraném Svinově, když cestující vyleze z teho noveho podchodu (kaj už ani ty jezdicí schody nefunguju, před nádražní budovu), tak je tam jen nové malinké pakoviště pro několik desítek aut, potom jakási podivná zastávka, která má společné s velkým dopravním "terminálem" jen to, že tam z mikrofonu hlásí, kery autobus včil přijede. Bohužel z této zastávky odjíždí maximálně 10% Ostravaků.
Na všechny hlavní dopravní směry v Ostravě navazuje MHD ze zastávky:
"Svinov mosty horní zastávka"
Ten nazev tež musel vymyslet jakysi Cyp, bo když tu přijede cizinec, tak ani neví, že se tu dostane na nadraži. (Slovo "nádraží" v názvu tak nějak chybí)
Takže nezbývá nic jiného než přejít cca 500m na lokalku nebo autobus pěšky!!!
A eště k temu textu:
"Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby."
Temu fakt nerozumim! Jak může být budova chráněný objekt z roku 1845, když první vlak přijel do Ostravy v květu 1847 ???
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.