..: V Ostravě-Svinově bude otevřena nová nádražní hala :..

vypravni budova v rekonstrukci(08.10 2005)Ostrava - Rekonstruovaná historická železniční budova s novou prosklennou přístavbou na vlakovém nádraží v Ostravě-Svinově bude 6.prosince slavnostně otevřena. Do té doby by měli stavebníci ukončit poslední úpravy.Původní termín ukončení stavby byl stanoven na konec listopadu. Stavba tak bude otevřena o necelý týden později v souvislosti s načasováním jiné akce Českých drah."V úterý 6.prosince bude slavnostní inaugurační jízda rychlovlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy a v rámci toho se bude otevírat také opravená hala" uvedl včera mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Otevřít opravenou nádražní budovu by podle něj měli přijet do Svinova také ministr dopravy Milan Šimonovský, ministryně informatiky Dana Bérová a možná také primiér Jiří Paroubek.

Samotná revitalizace začala už v říjnu roku 2003 úpravou přednádražního prostoru jako sdružená investice města Ostravy a Českých drah. Tuto část výstavby autobusových zastávek, parkovací plochy, mobiliářů v okolí budovy městské policie a rozsáhlou úpravu zeleně limitovalo dubnové MS 2004 v ledním hokeji. Závěrečná a nejsložitější část rekonstrukce byla zahájena předáním staveniště ve čtvrtek 22. července 2004.

Vzhledem k zachování provozu stanice byl objekt budovy stavebně rozdělen na dvě části. Do severní jednopodlažní budovy se přesunou provizorní pracoviště osobních pokladen, jejich sociální zázemí, dále zavazadlového tranzita a ostatní činnosti nezbytné pro chod stanice. Rekonstrukce bude zahájena ve zcela vyklizené, podsklepené jižní budově, kde proběhne sanace základů technologií tzv. tryskové pilotáže, výstavbou vodorovné a svislé hydroizolace. Na ni přijde železobetonová deska, chránící izolaci proti tlakové vodě.

Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby. Postrádá totiž svislé i vodorovné izolace v podzemních částech a ve své stodesetimetrové délce i jakékoliv dilatace. V podstatě se tu jedná o velmi členitou stavbu, která působí staticky jako jakýsi monoblok. O čemž informoval stavební dozor SŽDC, s. o., Stavební správy Olomouc Josef Baťka.

Cestující ve zrekonstruované nádražní budově s novou prosklenou přístavbou, která už má mezi cestujícími své odpůrce, najdou nové pokladny, čekárnu, toalety či restauraci. I když se toho na vlakovém nádraží ve Svinově a jeho blízkém okolí v posledních letech hodně zlepšilo k dobrému,očím cestujících zatím vlakové nádraží v Ostravě-Svinově příliš nelahodí. Úprava celého nádraží ještě nějaký čas potrvá. "Nádraží jako takové má být definitivně opraveno v polovině příštího roku" dodal mluvčí Českých drah. I poté zřejmě bude kvůli nevyjasněným majetkovým poměrům růst na pozemcích před nádražím plevel.

Zdroj: Moravskoslezský deník, foto: autor

vstupni prostory nove informacni centrum nová prosklenná hala-pohled od zastavek MHD opavske nastupiste v noci


Railman Poslat mail autorovi | 3.12.2005 (0:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.12.2005 (18:27)  
V Praze na hlavním nádraží to taky není nic extra – kromě METRA. Na tramvaj je to "sharwoodem" dobře 300 metrů. Návaznost METRA například směrem na Vinohrady na TRAM taky nic moc. U Muzea cca 200 metrů, takže já chodím pěšky "po okraji magistrály". Kdysi tam byl chodník …
registrovaný uživatel xyz  mail  
05.12.2005 (15:29)  
Na halvním jsou alespoň eskalátory. I když v době, co si tak pamatuji, ty neperón rady nejezdlili, nevím jak dnes.

Lepší než Svinov to asi s dostupností je, i když jistě by bylo co zlepšovat...

Problém je, že i když hlavní n. asi používalo méně lidí, bylo hlavní a na Svinov se dlouhodobě kašlalo o to více...
registrovaný uživatel Semela
05.12.2005 (14:00)  
Ano už mockrát, dokonce jsem jezdil tramvají z VŠB až na hlavní, protože spoje u ČD pokud nejedete přímým vlakem do Brna nebo Prahy neexistují. Lépe řečeno 1 vlak za 3 hodiny. Pak jsem měl tedy spoustu času jezdit tramvají po o Ostravě a vybírat si nádraží. Nevím, ale na hlavním bych takový problém s přístupem MHD neviděl. Další řešení by bylo, aby ve tří hodinovém taktu jezdilo všechno a za 2- 3 roky bych ten takt udělal dvanáctihodinový a za 5 let bych ty stanice zrušil. Přestup na MHD by se pak vlastně nemusel řešit, protože by nebylo z čeho přestupovat.
registrovaný uživatel Uwe Fülter
05.12.2005 (13:46)  
to Semela
Drahý příteli, už jste někdy absolvoval cestu od nástupiště na zastávku trolejbusů, tramvají nebo k Vašemu oblíbenému taxíku na stanici Ostrava hlavní nádraží?
Vždyť to je srovnatelně nepříjemná cesta s tou se Svinova. Schody - koridor - druhé patro - první patro(mezi tím schody) - výstup z budovy a zase schody. Takže Vaši ironii nějak neberu.
Obecně platí, že prakticky všechna Ostravská nádraží mají mizerný přístup k MHD či jinému druhu dopravy.
registrovaný uživatel Semela
05.12.2005 (12:30)  
když máte problém jít na most na zastávku, což tak jet až na hlavní. Tam před budovou jezdí trolejbusy a i tramvaj, která vás za cca 45min na tu zastávku svinov mosty doveze. Stačí mít čas a peníze. Nebo si vemte taxi, když nechcete chodit pěšky.
PS: Celé je to ironie, ikdyž realizovatelná.
registrovaný uživatel Semela
05.12.2005 (12:28)  
když máte problém jít na most na zastávku, což tak jet až na hlavní. Tam před budovou jezdí trolejbusy a i tramvaj, která vás za cca 45min na tu zastávku svinov mosty doveze. Stačí mít čas a peníze. Nebo si vemte taxi, když nechcete chodit pěšky.
PS: Celé je to ironie, ikdyž realizovatelná.
registrovaný uživatel OSTRAVAK
05.12.2005 (11:28)  
Úplný Souhlas s Expertem!

Ve všech velkých nádraží neje v krajských městech, když vyleze cestující z podchodu před nádražní budovu, tak je tam zastávka MHD (Tramway, trolejbus nebo autobus a v Praze Metro)

Jen v to zasraném Svinově, když cestující vyleze z teho noveho podchodu (kaj už ani ty jezdicí schody nefunguju, před nádražní budovu), tak je tam jen nové malinké pakoviště pro několik desítek aut, potom jakási podivná zastávka, která má společné s velkým dopravním "terminálem" jen to, že tam z mikrofonu hlásí, kery autobus včil přijede. Bohužel z této zastávky odjíždí maximálně 10% Ostravaků.

Na všechny hlavní dopravní směry v Ostravě navazuje MHD ze zastávky:
"Svinov mosty horní zastávka"
Ten nazev tež musel vymyslet jakysi Cyp, bo když tu přijede cizinec, tak ani neví, že se tu dostane na nadraži. (Slovo "nádraží" v názvu tak nějak chybí)

Takže nezbývá nic jiného než přejít cca 500m na lokalku nebo autobus pěšky!!!


A eště k temu textu:

"Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby."

Temu fakt nerozumim! Jak může být budova chráněný objekt z roku 1845, když první vlak přijel do Ostravy v květu 1847 ???
registrovaný uživatel Marian Kechlibar
05.12.2005 (9:30)  
Lado: jo a ne. Uz se mi taky stalo, ze jsem nahoru tahnul 35-kilovy kufr. To bych byval za autobus docela vdecny i jako mlady muz.
registrovaný uživatel lada
05.12.2005 (6:50)  
Jako mlady clovek namajici problem se schody radeji pujdu pesky, nez bych lezl (po schodech) do autobusu a zpatky a cekal na ten bus aspon 10 minut. Jinak souhlas s tim, ze "plato" je neco otresneho, zvlaste uroven tomu dodavaji najemci svym sortimentem a o tech stancich venku radeji nebudu psat, nechci byt sprosty.
registrovaný uživatel OSTRAVAK
04.12.2005 (18:41)  
Úplný Souhlas se Zdeňkem!

Ve všech velkých nádraží neje v krajských městech, když vyleze cestující z podchodu před nádražní budovu, tak je tam zastávka MHD (Tramway, trolejbus nebo autobus a v Praze Metro)

Jen v to zasraném Svinově, když cestující vyleze z teho noveho podchodu (kaj už ani ty jezdicí schody nefunguju, před nádražní budovu), tak je tam jen nové malinké pakoviště pro několik desítek aut, potom jakási podivná zastávka, která má společné s velkým dopravním "terminálem" jen to, že tam z mikrofonu hlásí, kery autobus včil přijede. Bohužel z této zastávky odjíždí maximálně 10% Ostravaků.

Na všechny hlavní dopravní směry v Ostravě navazuje MHD ze zastávky:
"Svinov mosty horní zastávka"
Ten nazev tež musel vymyslet jakysi Cyp, bo když tu přijede cizinec, tak ani neví, že se tu dostane na nadraži. (Slovo "nádraží" v názvu tak nějak chybí)

Takže nezbývá nic jiného než přejít cca 500m na lokalku nebo autobus pěšky!!!


A eště k temu textu:

"Výpravní budova svinovského nádraží je památkově chráněný objekt z roku 1845 a 1895, který má také charakteristické nedostatky té doby."

Temu fakt nerozumim! Jak může být budova chráněný objekt z roku 1845, když první vlak přijel do Ostravy v květu 1847 ???
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko