..: V Brodku u Přerova vykolejil vlak Rn 51430 - provoz obnoven :..

stržené trakční vedeníPřerov - V úterý 3.1.2006 v 7.35 hodin v Brodku u Přerova vykolejil nákladní vlak Rn 51430 jedoucí z Valašského Meziříčí do Nymburka. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předběžná škoda byla vyčíslena na 27 milionů korun (21 milionů na žel. svršku a trakčním vedení, 6 milionů na poškozených vozech.

Doprava na trati z Olomouce do Přerova byla přerušena až do 20.30 dne 4.1.2006. Podle předběžných závěrů může za nehodu technická závada na cisternovém voze.

Aktuálně 4.1.2006 k 21.00 hodin:

Předpověď vyšla a kolem osmé hodiny večerní byl provoz mezi Grygovem a Brodkem u Přerova obnoven alespoň po 1.TK a po liché kol. skupině v Brodku u Přerova. Jedním z prvních vlaků, který projel tímto úsekem byl vlak IC 146 Hradčany a také R 708, 803.

Oprava zbylé poškozené části bude pokračovat ještě několik dní. Vlaky tedy již nejezdí odklonem ani není zavedena náhradní autobusová doprava. Nadále je ale nutné počítat s mírným zpožděním, které se bude pohybovat v řádu minut.

Zpráva z 3.1.2006 dopoledne:

V úterý 3.1.2006 v 7.35 hodin v Brodku u Přerova vykolejil nákladní vlak Rn 51430 jedoucí z Valašského Meziříčí do Nymburka. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předpokládá se ale vysoká škoda.

Doprava na trati z Olomouce do Ostravy je přerušena.

Drážní inspekce zjišťuje příčiny nehody a v průběhu dne vydá tiskovou zprávu.

Aktuální stav 3.1.2006 v 19:30

České dráhy vydaly tiskovou zprávu, v níž informují, že rozsah škod je tak značný, že provoz bude obnoven až zítra kolem osmé hodiny večerní.

Do té doby platí následující opatření:

  • osobní vlaky nahrazeny autobusy Grygov - Brodek u Přerova
  • ostatní vlaky osobní dopravy, vyjma SC, jsou odkloněny přes Nezamyslice
  • vlaky SC nahrazeny v úseku Olomouc - Přerov

Škody jsou předběžně vyčísleny na 26 milionů korun, z toho 20 milionů na železničním svršku a trakčním vedení a 6 milionů na železničních vozech.

Zprávy z 3.1.2006:

Z důvodu této nehody byl 3.1. krátce po půl osmé ráno vlak InterCity 540 Hutník odkloněn do stanice Přerov, kde zastavil. Cestujícím do Olomouce bylo doporučeno přestoupit do zpožděného odkloněného rychlíku ve směru Cheb. V 10 hodin měla být zahájena náhradní autobusová doprava do Olomouce.

Vykolejené vagóny zasahovaly do obou kolejí. Na místě nehody zasahovali hasiči, policisté i pracovníci železnice. Původně se předpokládalo, že provoz bude obnoven již 3.1. k večeru, ale škody byly tak značné, že to nebylo možné.

Dálkové rychlíky na Slovensko a do Polska jezdily odklonem přes Nezamyslice. Vlaky měly zpoždění v řádu desítek minut (70 - 200 minut). Osobní vlaky byly nahrazeny autobusy mezi Olomoucí a Přerovem, později jen mezi Grygovem a Brodkem u Přerova.

Dle Drážní inspekce vykolejilo celkem šest vozů (5 prázdných cisteren, 1 kontejnerový vůz), kdy se tři vozy převrátily. Jak píší Novinky.cz, vlak měl mít celkem 31 vozů o celkové hmotnosti 1034 tun.

Tisková zpráva ČD ze dne 3.1.2006

Z důvodů minimalizace dopadů vlivů dočasného přerušení provozu na trati Olomouc – Přerov na cestující vlaků SC Pendolino přistoupily České dráhy k operativnímu zavedení mimořádné organizace dopravy rychlovlaky SC Pendolino na trase Praha – Ostrava a zpět. Vlaky SC Pendolino budou podle jízdního řádu provozovány v úseku Praha Holešovice – Olomouc hlavní nádraží a zpět.

V úseku Olomouc hlavní nádraží – Přerov zřídí České dráhy mimořádný návazný „autobusový most“, který cestující přepraví od vlaků SC Pendolino končících v Olomouci na mimořádný spoj SC Pendolino zavedený operativně na trase Přerov – Ostrava hlavní nádraží a zpět. Díky této operativní organizaci přepravy cestujících se podaří maximálně omezit dopady vykolejení nákladního vlaku ve stanici Brodek u Přerova na cestující vlaků SC Pendolino a snížit délku zpoždění spojů SC Pendolino.

Cestující vlaků SC Pendolino do Ostravy mají zároveň nárok na kompenzace podle SPPO (návratek rezervace ve výši 200 Kč, resp. návratek 20 procent z globální ceny, viz přepravní podmínky SPPO).

Oprava poškozené trati bude probíhat i v noci bez ohledu na vývoj počasí. Provoz bude i po celý zítřejší den organizován podle dosavadního náhradního schématu s cílem minimalizovat dopady následků nehody na cestující. Poškozená trať bude zprovozněna až v průběhu zítřka, čas zprovoznění je stanoven na středu ve 20:00 hod., a to nejprve po jedné koleji, nicméně již v plném rozsahu v elektrické trakci.

V současné době probíhá na místě odstraňování následků nehody a následně bude přistoupeno k opravě trati. Ta bude zahrnovat nejen kompletní opravu kolejiště, ale i výstavbu trakčního vedení, které bylo vykolejeným vlakem poničeno. Celková škoda činí 27 mil. Kč, z toho 21 mil. Kč tvoří škody na poničené železniční trati, 6 mil. Kč pak škody na železničních vozidlech.

Na místě je již nyní navezena veškerá potřebná technika. Celkové ukončení oprav, tedy i 2. traťové koleje, se předpokládá v průběhu tří dnů. I ve středu 4. 1. 2006 až do zprovoznění trati budou platit operativní opatření ČD, a. s. Dálkové vlaky (R, IC, EC) budou vedeny přes Nezamyslice, vlaky SCP budou mezi Olomoucí a Přerovem nahrazeny autobusy a regionální osobní vlaky budou i zítra v úseku Brodek u Přerova - Grygov nahrazeny NAD.

Tisková zpráva Drážní inspekce

Přerušení provozu na více než 24 hodin a škodu přibližně 27 milionů korun si vyžádalo vykolejení šesti vozů nákladního vlaku jedoucího z Valašského Meziříčí do Nymburka dnes v 7.35 hodin v Brodku u Přerova. Nákladní vlak vezoucí 31 vozů vykolejil při odjezdu vlaku ze stanice směrem na Olomouc a zablokoval dopravu na obou kolejích 2. železničního koridoru z Ostravy do Prahy.

Při nehodě vykolejilo pět prázdných cisteren a jeden ložený kontejnerový vůz. Čtyři cisterny se převrátily na bok, pátá cisterna a kontejnerový vůz zůstaly stát v kolejišti. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, došlo ale k velkému poškození trakčního vedení a kolejiště. Škoda na trati je předběžně vyčíslena na 21 milionů korun, na vozech na 6 milionů korun. Podle předběžných závěrů šetření Drážní inspekce nehodu mohl způsobit špatný technický stav jednoho z vozů. Podíl viny lidského činitele a technické závady na kolejích nicméně bude vyloučen až po provedení všech odborných expertíz a rozboru rychloměrného proužku z lokomotivy.

Regionální dopravu na trati zajišťují autobusy, dálkové spoje jsou s výjimkou SC Pendolino, které je v úseku Olomouc – Přerov nahrazováno autobusy, vedeny odklonem přes Nezamyslice. Vzhledem k závažnému poškození trati se s obnovením provozu alespoň po jedné koleji počítá až zítra ve večerních hodinách.

zdroj: Drážní inspekce, Novinky.cz, Josef a Jan Petrákovi

Článek na iDnes.cz

tiskové zprávy ČD, a.s.:

Fotografie z místa nehody, foto -TD-

Olomoucké zhlaví Přerovské zhlaví Cisterna mimo koleje Cisterna v profilu 1.TK a poškozené trakční vedení Pohled z opačné strany na cisternu stržené trakční vedení zničené vozy a vozy, které zůstaly na kolejích podvozek vykolejené a převrácené cisterny pohled směr Přerov


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.1.2006 (20:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
03.01.2006 (11:01)  
Bráchu to dnes zastihlo v Hutníku cestou do školy - volal mi mobilem, proto je jako spoluautor :-) nevíte, co za rychlík na Cheb to bylo? Že by R 704 Chodovar?

Jinak IC 540 Hutník svou jízdu v Přerově pro dnešek ukončil zřejmě, protože na trati již dále není veden.
registrovaný uživatel dav 
03.01.2006 (10:53)  
Byl 51430 tzv. raketa a hromádko je vskutku pěkná! Teď jsem od tama dojel! vypadá to na technickou závadu na voze... ovšem zatím je to jen doměnka!
registrovaný uživatel Pája  mail  
03.01.2006 (10:41)  
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.01.2006 (10:35)  
Dle mě bude až do zprůjezdnění trati provozována doprava SC Pendolino pouze v úseku Praha - Olomouc. "Na západní straně" zůstala dle mě všechna 3 Pendolina co na Ostravu jezdí. Směr Ostava by bylo moudré zavést NAD a úsek Praha - Olomouc jezdit normálně bez zpoždění.
03.01.2006 (10:35)  
Tak to je hustý. Nejlepší by asi bylo odklonit vlaky přes Nezamyslice a Prostějov, ale jely by pak v opačném řazení. Taky se dá jet přes Brno, do Olomouce poslat autobusy a z Olomouce do ČT nahradní soupravu, ale to přetížení na jednokolejných 300 a 301 bude problém. Nemluvě o lokomotivách, které bývají na trati 270 jednosystémové, takže přes Brno by se musely najít počty dvousystémovek (36x?), které asi nebudou. Takže asi ty Nezamyslice a Prostějov. Pendolino bych tam poslal hned bez čekání, pokud je to tedy technicky možné.
03.01.2006 (10:30)  
Neni ted nahodou Brodek nove opraveny? To je docela skoda:( Pripada ted v uvahu odklon Olomouc - Prostejov - Nezamyslice - Prerov a dal pak podle potreby smer Ostrava nebo smer Breclav?
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
03.01.2006 (10:29)  
Teď jsem koukal, že SC 503 Pendolino má na stránkách ČD v poloze vlaku napsanou konečnou stanici Olomouc hl.n.!
registrovaný uživatel mike_k 
03.01.2006 (10:26)  
Nevi nekdo jestli normalni IC a EC jezdi z Prahy az do Ostravy odklonem nebo je tam taky autobusova doprava?
registrovaný uživatel gapa 
03.01.2006 (10:23)  
Hehe, a jak to teď tedy bude se SC, když je to mezi Olomoucí a Přerovem neprůjezdné???
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko