..: V Brodku u Přerova vykolejil vlak Rn 51430 - provoz obnoven :..

stržené trakční vedeníPřerov - V úterý 3.1.2006 v 7.35 hodin v Brodku u Přerova vykolejil nákladní vlak Rn 51430 jedoucí z Valašského Meziříčí do Nymburka. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předběžná škoda byla vyčíslena na 27 milionů korun (21 milionů na žel. svršku a trakčním vedení, 6 milionů na poškozených vozech.

Doprava na trati z Olomouce do Přerova byla přerušena až do 20.30 dne 4.1.2006. Podle předběžných závěrů může za nehodu technická závada na cisternovém voze.

Aktuálně 4.1.2006 k 21.00 hodin:

Předpověď vyšla a kolem osmé hodiny večerní byl provoz mezi Grygovem a Brodkem u Přerova obnoven alespoň po 1.TK a po liché kol. skupině v Brodku u Přerova. Jedním z prvních vlaků, který projel tímto úsekem byl vlak IC 146 Hradčany a také R 708, 803.

Oprava zbylé poškozené části bude pokračovat ještě několik dní. Vlaky tedy již nejezdí odklonem ani není zavedena náhradní autobusová doprava. Nadále je ale nutné počítat s mírným zpožděním, které se bude pohybovat v řádu minut.

Zpráva z 3.1.2006 dopoledne:

V úterý 3.1.2006 v 7.35 hodin v Brodku u Přerova vykolejil nákladní vlak Rn 51430 jedoucí z Valašského Meziříčí do Nymburka. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předpokládá se ale vysoká škoda.

Doprava na trati z Olomouce do Ostravy je přerušena.

Drážní inspekce zjišťuje příčiny nehody a v průběhu dne vydá tiskovou zprávu.

Aktuální stav 3.1.2006 v 19:30

České dráhy vydaly tiskovou zprávu, v níž informují, že rozsah škod je tak značný, že provoz bude obnoven až zítra kolem osmé hodiny večerní.

Do té doby platí následující opatření:

  • osobní vlaky nahrazeny autobusy Grygov - Brodek u Přerova
  • ostatní vlaky osobní dopravy, vyjma SC, jsou odkloněny přes Nezamyslice
  • vlaky SC nahrazeny v úseku Olomouc - Přerov

Škody jsou předběžně vyčísleny na 26 milionů korun, z toho 20 milionů na železničním svršku a trakčním vedení a 6 milionů na železničních vozech.

Zprávy z 3.1.2006:

Z důvodu této nehody byl 3.1. krátce po půl osmé ráno vlak InterCity 540 Hutník odkloněn do stanice Přerov, kde zastavil. Cestujícím do Olomouce bylo doporučeno přestoupit do zpožděného odkloněného rychlíku ve směru Cheb. V 10 hodin měla být zahájena náhradní autobusová doprava do Olomouce.

Vykolejené vagóny zasahovaly do obou kolejí. Na místě nehody zasahovali hasiči, policisté i pracovníci železnice. Původně se předpokládalo, že provoz bude obnoven již 3.1. k večeru, ale škody byly tak značné, že to nebylo možné.

Dálkové rychlíky na Slovensko a do Polska jezdily odklonem přes Nezamyslice. Vlaky měly zpoždění v řádu desítek minut (70 - 200 minut). Osobní vlaky byly nahrazeny autobusy mezi Olomoucí a Přerovem, později jen mezi Grygovem a Brodkem u Přerova.

Dle Drážní inspekce vykolejilo celkem šest vozů (5 prázdných cisteren, 1 kontejnerový vůz), kdy se tři vozy převrátily. Jak píší Novinky.cz, vlak měl mít celkem 31 vozů o celkové hmotnosti 1034 tun.

Tisková zpráva ČD ze dne 3.1.2006

Z důvodů minimalizace dopadů vlivů dočasného přerušení provozu na trati Olomouc – Přerov na cestující vlaků SC Pendolino přistoupily České dráhy k operativnímu zavedení mimořádné organizace dopravy rychlovlaky SC Pendolino na trase Praha – Ostrava a zpět. Vlaky SC Pendolino budou podle jízdního řádu provozovány v úseku Praha Holešovice – Olomouc hlavní nádraží a zpět.

V úseku Olomouc hlavní nádraží – Přerov zřídí České dráhy mimořádný návazný „autobusový most“, který cestující přepraví od vlaků SC Pendolino končících v Olomouci na mimořádný spoj SC Pendolino zavedený operativně na trase Přerov – Ostrava hlavní nádraží a zpět. Díky této operativní organizaci přepravy cestujících se podaří maximálně omezit dopady vykolejení nákladního vlaku ve stanici Brodek u Přerova na cestující vlaků SC Pendolino a snížit délku zpoždění spojů SC Pendolino.

Cestující vlaků SC Pendolino do Ostravy mají zároveň nárok na kompenzace podle SPPO (návratek rezervace ve výši 200 Kč, resp. návratek 20 procent z globální ceny, viz přepravní podmínky SPPO).

Oprava poškozené trati bude probíhat i v noci bez ohledu na vývoj počasí. Provoz bude i po celý zítřejší den organizován podle dosavadního náhradního schématu s cílem minimalizovat dopady následků nehody na cestující. Poškozená trať bude zprovozněna až v průběhu zítřka, čas zprovoznění je stanoven na středu ve 20:00 hod., a to nejprve po jedné koleji, nicméně již v plném rozsahu v elektrické trakci.

V současné době probíhá na místě odstraňování následků nehody a následně bude přistoupeno k opravě trati. Ta bude zahrnovat nejen kompletní opravu kolejiště, ale i výstavbu trakčního vedení, které bylo vykolejeným vlakem poničeno. Celková škoda činí 27 mil. Kč, z toho 21 mil. Kč tvoří škody na poničené železniční trati, 6 mil. Kč pak škody na železničních vozidlech.

Na místě je již nyní navezena veškerá potřebná technika. Celkové ukončení oprav, tedy i 2. traťové koleje, se předpokládá v průběhu tří dnů. I ve středu 4. 1. 2006 až do zprovoznění trati budou platit operativní opatření ČD, a. s. Dálkové vlaky (R, IC, EC) budou vedeny přes Nezamyslice, vlaky SCP budou mezi Olomoucí a Přerovem nahrazeny autobusy a regionální osobní vlaky budou i zítra v úseku Brodek u Přerova - Grygov nahrazeny NAD.

Tisková zpráva Drážní inspekce

Přerušení provozu na více než 24 hodin a škodu přibližně 27 milionů korun si vyžádalo vykolejení šesti vozů nákladního vlaku jedoucího z Valašského Meziříčí do Nymburka dnes v 7.35 hodin v Brodku u Přerova. Nákladní vlak vezoucí 31 vozů vykolejil při odjezdu vlaku ze stanice směrem na Olomouc a zablokoval dopravu na obou kolejích 2. železničního koridoru z Ostravy do Prahy.

Při nehodě vykolejilo pět prázdných cisteren a jeden ložený kontejnerový vůz. Čtyři cisterny se převrátily na bok, pátá cisterna a kontejnerový vůz zůstaly stát v kolejišti. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, došlo ale k velkému poškození trakčního vedení a kolejiště. Škoda na trati je předběžně vyčíslena na 21 milionů korun, na vozech na 6 milionů korun. Podle předběžných závěrů šetření Drážní inspekce nehodu mohl způsobit špatný technický stav jednoho z vozů. Podíl viny lidského činitele a technické závady na kolejích nicméně bude vyloučen až po provedení všech odborných expertíz a rozboru rychloměrného proužku z lokomotivy.

Regionální dopravu na trati zajišťují autobusy, dálkové spoje jsou s výjimkou SC Pendolino, které je v úseku Olomouc – Přerov nahrazováno autobusy, vedeny odklonem přes Nezamyslice. Vzhledem k závažnému poškození trati se s obnovením provozu alespoň po jedné koleji počítá až zítra ve večerních hodinách.

zdroj: Drážní inspekce, Novinky.cz, Josef a Jan Petrákovi

Článek na iDnes.cz

tiskové zprávy ČD, a.s.:

Fotografie z místa nehody, foto -TD-

Olomoucké zhlaví Přerovské zhlaví Cisterna mimo koleje Cisterna v profilu 1.TK a poškozené trakční vedení Pohled z opačné strany na cisternu stržené trakční vedení zničené vozy a vozy, které zůstaly na kolejích podvozek vykolejené a převrácené cisterny pohled směr Přerov


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.1.2006 (20:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
03.01.2006 (15:29)  
drevak_patlak:

Pri neprihodne konstelaci hvezd by asi na slusny zapis v cerne kronice stacilo, aby to IC jelo zrovna na kolem na protejsi koleji.

Jak pravi klasik: "Neporadkem kolem vechtrovny to zacina a srazkou rychliku to konci..." ;)
03.01.2006 (15:15)  
Ad Laborec425: Co se týče R206, někdo psal na k-reportu, že v Rakousku to snad jezdí odklonem kvůli lavinovému nebezpečí. Ale to je to informace typu JPP. Dnešních +320 asi souvisí i s kalamitou v Jižních Čechách.

K tématu Brodek. V tiskové zprávě ČD se píše, že nehodu způsobila pravděpodobně závada na voze. Mohl by někdo znalejší teoreticky rozvést, jaká to musela být závada (prasklé kolo?), že měla takovéto následky? Co by se asi stalo, kdyby se podobná závada vyskytla místo na nákladu na IC jedoucím 160 km/h. To by mohlo být pěkných mrtvých...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
03.01.2006 (14:50)  
Nepatří to sem, ale souvisí to také se zpožděním. Co dělají Rakušáci s tím vlakem R 206 ze Salzburgu? Dneska 326 minut zpoždění a jinak průměrně kolem 60 minut :)!
registrovaný uživatel Jan Linger  mail  
03.01.2006 (14:41)  
IC 540 Hutník jel odklonem z Přerova do Nezamyslic a odtud do Olomouce a dále ve své trase. Díky objetí soupravy jelo IC 540 samozřejmě v obráceném řazení, než je to pravidelné.

V Kolíně měl 200 minut zpoždění, pravidelný příjezd 10.01, skutečný 13.17.
registrovaný uživatel xyz  mail  
03.01.2006 (13:51)  
Tedy operativně vydaná tisková zpráva jasně ukazuje, že při této operaci dráhy prokázali svou schopnost operativně operovat... alespoň pro část zákazníků...
registrovaný uživatel M 
03.01.2006 (13:47)  
Z důvodu této nehody byl dnes krátce po půl osmé ráno vlak InterCity 540 Hutník odkloněn do stanice Přerov, kde zastavil. Cestujícím do Olomouce bylo doporučeno přestoupit do zpožděného odkloněného rychlíku ve směru Cheb

Moje otazka tedy zni: co umel zpozdeny odkloneny rychlik ve smeru Cheb narozdil od Hutniku?
registrovaný uživatel dav 
03.01.2006 (11:52)  
Taky jsou tam dvě plně naložené cisterny s propanem, ale ty naštěstí zustaly nedotčené a na kolejích, vykolejily jen prázdné cisterny, SBB-CFF

Když budete hodní pošlu fotky.... :-))))
registrovaný uživatel xyz  mail  
03.01.2006 (11:43)  
NAD za SCP... => Bude se vracet zlomeček jízdného, to jsem zvědav... Předpokládám, že spolu se sekyrou nad 60 min se s něčím podobným až tak moc nepočítalo.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
03.01.2006 (11:29)  
SC 501 má v Lipníku nad Bečvou 162 minut zpoždění :(! To budou zase lidi nadávat :(!
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
03.01.2006 (11:19)  
No pokud by pendolino jelo jinudy nez je "vyzkousena" trasa, tak ma Vmax=55 km/h
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko