..: U Mostu se srazily dva nákladní vlaky, jeden strojvedoucí zahynul :..

Most - Jeden lidský život si vyžádala srážka dvou nákladních vlaků v sobotu 1. října 2005 v 0.15 hodin u zastávky Želenice nad Bílinou mezi Bílinou a Mostem. Nákladní vlak Pn 69566 Unipetrolu Doprava složený z 25 cisteren (15 plných s propylenem nebo benzínem) s lokomotivami 740.546 a 740.558 jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu zezadu narazil při rychlosti 57 km/h do stojícího nákladního vlaku Pn 67662 ČD složeného z prázných vozů pro přepravu uhlí (Wap) a elektrickou lokomotivou řady 122 jedoucího z Hněvic do Třebušic. Při nárazu zahynul dvaapadesátiletý strojvedoucí Unipetrolu Doprava, vykolejilo 13 vozů ČD a lokomotiva Unipetrolu Doprava 740.546, která byla zcela zničena.

Škoda na lokomotivách se vyšplhala na 8 miliónů, na vozech na 1,5 milionu korun, kolejích 2,5 milionu korun a na trakčním vedení 20 tisíc korun. Provoz na všech třech kolejích frekventované trati Ústí nad Labem – Chomutov je mezi Bílinou a Mostem přerušen, osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, rychlíky jezdí odklonem v trase Oldřichov u Duchcova - Louka u Litvínova - Most. V současné době se pracuje na obnovení provozu. Z Prahy dorazil nehodový jeřáb. Následky nehody budou zřejmě odstraněny nejdříve v pozdních večerních hodinách.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí Unipetrolu Doprava tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele.

Doplnění : 1.10. 22:00
Dle očitých svědků byl v žst. Louka u Litvínova velmi rušný provoz. Kromě rychlíků zde projíždějí i osobní vlaky bez cestujících (doprava je stále nahrazena NAD) z důvodu oběhu vozidel a též i některé nákladní vlaky.

Doplnění : 2.10. 14:50
Od 1.05 hodin je 1. traťová kolej sjízdná pro osobní i nákladní vlaky, a to v úseku nehody rychlostí 20 km/h, další dvě koleje budou sjízdné zřejmě až v pondělí. V sobotu se pod vedením Drážní inspekce uskutečnila prohlídka a předběžné přezkoušení správné funkce traťového abezpečovacího zařízení, které bylo shledáno v pořádku. Z toho důvodu Drážní inspekce uvedla, že pravděpodobnou příčinou nehody je selhání lidského činitele.

V pondělí pod dozorem Drážní inspekce proběhne podrobná prohlídka a přeměření všech parametrů traťového zabezpečovacího zařízení za účelem vyloučení jeho podílu na vzniku nehody.

Podle aktuálních informací ze zničené lokomotivy Unipetrolu Dopravy vyteklo více než 1000 litrů nafty a minimálně 100 litrů oleje. Na místě jsou přítomní hasiči a situaci mají pod kontrolou.

Info a tisková zpráva: Drážní inspekce, foto a doplnění informací : Martin Nožička


Doplněno : 3.10. 0:30 hod.
Fotografie z žst. Louka u Litvínova (Teplice v Č. - Oldřichov u D. - Louka u L. - Most), kde byl v sobotu 1.10. z důvodu nehody zvýšený provoz vlaků. Běžně zde jezdí jen motorové vozy ř.810 v trasách Most - Moldava v Kr.h. a Litvínov - Teplice v Č. a několik manipulačních vlaků. Foto: Jan Setvák.

Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova


JRtrain Poslat mail autorovi | 1.10.2005 (12:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
fastTomi
01.10.2005 (15:07)  
Beru zpet sve plaseni o Ceskych Zlatnikach, jsou to skutecne Zelenice n. B.
fastTomi
01.10.2005 (14:21)  
Tak me se HV zda byt dostatecne, soukromnici je maj zrekonstruovany ( motor, stanoviste - mikrovlnka celkem standart ). A zabezpecovac schvalenej, tedy vse OK. Pro tohle by preci jen byl lepsi bodovej system, ktere by si uhlidal brzdnou krivku, popr. zabrzdil sam. Takhle me zajima, jestli vlakovi zabezpecovac vyfoukl vzduch z hlavni potrubi a jaka byla draha mezi navestidlem a poslednim vozem nakl. vlaku CD.
01.10.2005 (14:18)  
Vaclav:ano, máte pravdu, jenže "koleje ČD" už jsou kolejemi SŽDC, tak si klidně "koleje ČD" nechte u sebe doma na TéTéčku nedotčený. Já osobně ten nehospodárnej moloch nechci...
01.10.2005 (14:14)  
Soukromí dopravci nemaj zatím o moc lepší techniku, než ČD. Lokomotiva pro takový výkon by měla mít pořádný zabezpečovač...
registrovaný uživatel Mustafa
01.10.2005 (13:57)  
Jsem z Biliny a unipetrol jezdi do Biliny pres Uporiny a ne pres Teplice... Taky sem zvedavej na fotky...
registrovaný uživatel Unipuls
01.10.2005 (13:50)  
Podle fotky na Novinkách ten rám vypadá na 740. U Českých Zlatníků už bylo více nehod nákladních vlaků, nějaké zakleté místo.
Jak liché se ve světle nehody ukazuje zobecňování, že za vznik nehod může jednou moloch ČD, jednou nekázeň u soukormých dopravců. Lidé pracují jak u ČD a.s., tak u dalších soukromých dopravců. Takže lidský faktor se zákonitě uplatní bez ohledu na firmu. Ale dovedu si představit, kolik privatizérů s pochodní v ruce by hřímalo, kdyby byla situace opačná a vlak ČD narazil do vlaku Unipetrolu. Takto si nezbývá než uvědomit, že ani soukromí dopravci nejsou žádný zázrak a problémy a nehody se jim vyhýbat nebudou.
registrovaný uživatel fastTomi
01.10.2005 (13:32)  
To bylo na jare 2002. Taky pekne pruser, a mozna jeste vetsi byl ten, ze se ukazalo, co udela stresova situace s ridicimi zamestnanci, kdyz chudak mlada vypravci nebyla schopna nacvakat na vysilacce 4 mistni kod k zastaveni vsech vlaku...
01.10.2005 (13:32)  
Prej Bangle...
registrovaný uživatel Yossarian
01.10.2005 (13:22)  
Václave, takhle to zobecňovat nelze. Vzpomínáš (nevím jestli to bylo 2001 nebo 2002) na srážku nákladního vlaku a vojenského vlaku americké armády u (nejsem si jist) Stráže nad Ohří? Kdo ji zavinil tenkrát...
registrovaný uživatel fastTomi
01.10.2005 (13:22)  
silnice ten sami problem...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko