..: Téměř 24 hodin na cestách aneb jak jeli Brňáci do Kralup :..

810 Tour v ObrnicíchBrno - Snad všichni pravidelní čtenáři Želpage vědí, že se na začátku letošního března uskutečnila v Kralupech nad Vltavou tzv. 810 Tour, málokdo však už ví, že se této akce zúčastnila i skupina šotoušů z Brna. V tomto článku se nebudu podrobně zabývat samotnou 810 Tour, nýbrž cestou výše zmíněných příznivců železnic.

Naše cesta začala v Brně na hlavním nádraží, kde jsme se kolem 0:30 všichni sešli. Dovolím si parafrázovat název jistého díla od Karla Poláčka – Bylo nás pět. Chtěli jsme jet Galileem do Prahy. Od příchozivšího Miloše jsem se dozvěděl, že má náš Euronight +40. Využili jsme tedy služeb brněnské noční čekárny (v níž je mimojiné hlídač, který zde pravděpodobně slouží na vyhazování bezdomovců). Během čekání nás zaujalo hlášení o změně zpoždění, ve kterém jsme se dozvěděli, že si ještě ,,chvíli“ počkáme. Konečně cca v 1:50 dorazil kýžený vlak. Po téměř tříhodinové cestě, kterou zde nebudu rozvláčně popisovat, poněvadž jsem byl nejspíše jeden ze dvou cestujících, který nespal (ten druhý byl také „od nás“), jsme ve 4.48 dorazili na hlavní nádraží v našem hlavním městě, o kterém někteří z nás prohlásili, že vypadá jako po výbuchu atomovky. Nebyli daleko od pravdy.

Po příjezdu do Prahy jsme se vydali na nedaleké Masarykovo nádraží, odkud jsme se po nedlouhém čekání svezli ešusem do Lysé nad Labem. V Lysé jsme přestoupili na lokálku do Milovic. Během této jízdy se osmsetdesítka neplánovaně zastavila v poli a vlakvedoucí se strojvedoucím vystoupili. Po ohnutí větve, která zasahovala do průjezdného profilu zase nastoupili a už bez zastávek se pokračovalo do Milovic, odkud jsme se po třináctiminutovém pobytu zase vydali stejným šukafonem zpět. V Lysé jsme si prohlédli ČD centrum a po příjezdu osmsetdesítky, která to zvládla ještě jednou otočit do Milovic (zaujalo mě, že i v neděli ráno jezdí po půl hodině) jsme podruhé nasedli do ešusu, abychom z něj v nedalekých Čelákovicích přestoupili na osmsetdevítku v režimu 0/0-S (bez vlakvedoucího) a tou jeli přes Neratovice do Kralup – tedy podle plánu.

Jak již jsem v úvodu naznačil, nebudu zde podrobně popisovat 810 Tour, ale přesto bych si dovolil zmínit nějakou tu zajímavost. Během jedné fotozastávky, tuším, že ve Straškově, jsme potkali jistou paní, kterou se podařilo Hroudovi ukecat, aby se s námi svezla do Libochovic, odkud jí někdo ve vlaku na PDA našel spojení autobusem zpět. Podobný scénař se pravděpodobně ještě jednou opakoval, jelikož při jednom mém vystoupení z vlaku opět jistá paní vystoupila a ihned se pokračovalo dál, proto jsem si ani motorák nestihl pořádně vyfotit (a zrovna na této fotce nebyl šum).

Po příjezdu do Kralup jsme si počkali na R 785, kterým jsme se svezli na do Prahy na Masarykovo nádraží. Ale co teď? Původně jsme chtěli jet EC 177 v 17:33 z Holešovic, ale to mělo +30, došli jsme tedy na výše zmíněné rozbombardované nádraží, odkud jsme chtěli jet R 877, ve kterém bychom si zabrali místo po přistavení soupravy. Jenže souprava ne a ne přijet. Taky +30. Zaujalo nás hlášení o R 683, který z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení začínal mimořádně v Libni. V hlášení stálo: ,,Cestující použijí služeb MHD.“ To se to hezky používá MHD, když to tam neznáte a musíte se tam za 25 minut dostat. Kdyby aspoň nějaký vlak mimořádně zastavil v Libni, aby tam cestující dovezl, ale to by bylo zřemě pod úroveň ČD. Alespoň tam budou mít méně cestujících a průvodčí bude mít čas si místo kontroly jízdenek lepit 1. změnu, podobně jako tomu bylo v R 785, kterým jsme jeli z Kralup do Prahy. (Po napsání článku jsem se dozvěděl, že R 877 jel mimořádně přes Libeň, kde byl umožněn přestup do vlaku R 683, který zde čekal.) Na můj popud jsme se vydali metrem do Holešovic na EC 177, ve kterém jsme si v Bmz sedli na chodbě na sklápěcí sedačky a zdárně dojeli do Brna.


mouka Poslat mail autorovi | 12.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže ŽelPage

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.03.2008 (18:57)  
Gratuluji, právě jste odradili dalšího, co měl chuť něco napsat a podělit se s ostatními o zážitek...
12.03.2008 (18:35)  
mouka: když to je obyčejná reportáž z cesty, tak to by se hodilo někam do osobního blogu a ne na titulní stránku zelpage.cz.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
12.03.2008 (17:32)  
Jak vidím, téměř všem tento článek vadí, bo nemá žádný smysl, nijak nevypovídá a dokáže to napsat každej. Co se týče fotek, moje vlastní jsou na velmi špatný úrovni a cizím peřím se tu nehodlám chlubit. Klidně si napište taky reportáže ze svých cest, nevidím na tom nic špatnýho, otázkou je, kdo to bude číst. Ani se nedívím, že se vám článek nechce číst, upřímně řečeno, taky bych to neudělal nebýt jeho autorem.
registrovaný uživatel Mařin  mail  
12.03.2008 (17:24)  
Miloš: A já můžu napsat povídání na dvě A4 jak jsem 23.12 chcípli s 954 v Blažovicích..:-) Ale o tom Zábřehu by jsi to napsat mohl..:--)

Člen výpravy #2

Edit: Původní plán nebylo EC177 ale R877. Hogwh
12.03.2008 (17:28)  


Pokud vím, tak prapůvodní plán, který nebyl ještě ani na papíře byl EC 177, samozřejmě se mohu mýlit.
12.03.2008 (17:17)  
Nějak mi unikl hlavní smysl článku ... oč konkrétně jde by mělo být uvedené na začátku a ne jen, že jde o 810 tour.
registrovaný uživatel vojtik 
12.03.2008 (11:53)  
Já si doma při sledování Babitronu říkal jak se dostanete do Prahy, protože Galileo měl v Břeclavi něco okolo +45. No aspoň že jste dojeli celý. :-) Já byl v sobotu taky na cestách, ale po Jesenicku (vo spojení v orkánem ideální). A bylo dost problémový najít spoj.
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
12.03.2008 (10:49)  
Twix: Ahoj, jen jako malé vysvětlení, Kuba (mouka) tento text napsal vlastní vůlí a nikdo z dalších členů naší výpravy do Kralup o něm nevěděl, když by se Kuba zmínil, mohl jsem mu poskytnout alespoň pár fotografií ze společné cesty, takže proto je to takové jaké je... Kubu chválím za aktivitu, ale možná jak píšeš, za téměř bezvýznamnou...

Asi napiši v sobotu článek, jak jedu rychlíkem do Zábřeha a večer zpět-)
12.03.2008 (17:26)  


Tak třeba právě s tebou jsem o tom mluvil, ale Želpage tu není od toho, abychom řešili osobní spory.
registrovaný uživatel lwq  mail  
12.03.2008 (10:15)  
2 R 1463 ÚPA : jjn, odklony pres Trauc byli luxusni :-D
12.03.2008 (10:00)  
vy jste ze dvora? to bylo po vichrici ze? a na 030 se zavadela nova kategorie vlaku Regio NIght:D:D
12.03.2008 (9:47)  
Zase o důvod víc koupit si auto.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko