..: Téměř 24 hodin na cestách aneb jak jeli Brňáci do Kralup :..

810 Tour v ObrnicíchBrno - Snad všichni pravidelní čtenáři Želpage vědí, že se na začátku letošního března uskutečnila v Kralupech nad Vltavou tzv. 810 Tour, málokdo však už ví, že se této akce zúčastnila i skupina šotoušů z Brna. V tomto článku se nebudu podrobně zabývat samotnou 810 Tour, nýbrž cestou výše zmíněných příznivců železnic.

Naše cesta začala v Brně na hlavním nádraží, kde jsme se kolem 0:30 všichni sešli. Dovolím si parafrázovat název jistého díla od Karla Poláčka – Bylo nás pět. Chtěli jsme jet Galileem do Prahy. Od příchozivšího Miloše jsem se dozvěděl, že má náš Euronight +40. Využili jsme tedy služeb brněnské noční čekárny (v níž je mimojiné hlídač, který zde pravděpodobně slouží na vyhazování bezdomovců). Během čekání nás zaujalo hlášení o změně zpoždění, ve kterém jsme se dozvěděli, že si ještě ,,chvíli“ počkáme. Konečně cca v 1:50 dorazil kýžený vlak. Po téměř tříhodinové cestě, kterou zde nebudu rozvláčně popisovat, poněvadž jsem byl nejspíše jeden ze dvou cestujících, který nespal (ten druhý byl také „od nás“), jsme ve 4.48 dorazili na hlavní nádraží v našem hlavním městě, o kterém někteří z nás prohlásili, že vypadá jako po výbuchu atomovky. Nebyli daleko od pravdy.

Po příjezdu do Prahy jsme se vydali na nedaleké Masarykovo nádraží, odkud jsme se po nedlouhém čekání svezli ešusem do Lysé nad Labem. V Lysé jsme přestoupili na lokálku do Milovic. Během této jízdy se osmsetdesítka neplánovaně zastavila v poli a vlakvedoucí se strojvedoucím vystoupili. Po ohnutí větve, která zasahovala do průjezdného profilu zase nastoupili a už bez zastávek se pokračovalo do Milovic, odkud jsme se po třináctiminutovém pobytu zase vydali stejným šukafonem zpět. V Lysé jsme si prohlédli ČD centrum a po příjezdu osmsetdesítky, která to zvládla ještě jednou otočit do Milovic (zaujalo mě, že i v neděli ráno jezdí po půl hodině) jsme podruhé nasedli do ešusu, abychom z něj v nedalekých Čelákovicích přestoupili na osmsetdevítku v režimu 0/0-S (bez vlakvedoucího) a tou jeli přes Neratovice do Kralup – tedy podle plánu.

Jak již jsem v úvodu naznačil, nebudu zde podrobně popisovat 810 Tour, ale přesto bych si dovolil zmínit nějakou tu zajímavost. Během jedné fotozastávky, tuším, že ve Straškově, jsme potkali jistou paní, kterou se podařilo Hroudovi ukecat, aby se s námi svezla do Libochovic, odkud jí někdo ve vlaku na PDA našel spojení autobusem zpět. Podobný scénař se pravděpodobně ještě jednou opakoval, jelikož při jednom mém vystoupení z vlaku opět jistá paní vystoupila a ihned se pokračovalo dál, proto jsem si ani motorák nestihl pořádně vyfotit (a zrovna na této fotce nebyl šum).

Po příjezdu do Kralup jsme si počkali na R 785, kterým jsme se svezli na do Prahy na Masarykovo nádraží. Ale co teď? Původně jsme chtěli jet EC 177 v 17:33 z Holešovic, ale to mělo +30, došli jsme tedy na výše zmíněné rozbombardované nádraží, odkud jsme chtěli jet R 877, ve kterém bychom si zabrali místo po přistavení soupravy. Jenže souprava ne a ne přijet. Taky +30. Zaujalo nás hlášení o R 683, který z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení začínal mimořádně v Libni. V hlášení stálo: ,,Cestující použijí služeb MHD.“ To se to hezky používá MHD, když to tam neznáte a musíte se tam za 25 minut dostat. Kdyby aspoň nějaký vlak mimořádně zastavil v Libni, aby tam cestující dovezl, ale to by bylo zřemě pod úroveň ČD. Alespoň tam budou mít méně cestujících a průvodčí bude mít čas si místo kontroly jízdenek lepit 1. změnu, podobně jako tomu bylo v R 785, kterým jsme jeli z Kralup do Prahy. (Po napsání článku jsem se dozvěděl, že R 877 jel mimořádně přes Libeň, kde byl umožněn přestup do vlaku R 683, který zde čekal.) Na můj popud jsme se vydali metrem do Holešovic na EC 177, ve kterém jsme si v Bmz sedli na chodbě na sklápěcí sedačky a zdárně dojeli do Brna.


mouka Poslat mail autorovi | 12.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže ŽelPage

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.03.2008 (9:37)  
No... je to napsané hezky, čtivě a podrobně, ale přijde mi to dost bezpřínosné. Příběh se skládá z cesty tam a zpět plus projetí tří krátkých lokálek, o kterých není napsáno téměř nic. Nepřipojili jste ani jednu vaši fotku a dokonce jste ani neuvedli, jestli jste jeli v sobotu nebo v neděli (dá se to jen vytušit z tvrzení o milovické trati). Já chápu že pro vás pět tenhle článek něco znamená protože na to máte vzpomínky, a navíc se to týká 810 Tour, ale přesto si myslím, že čtenáři příliš neocení, když tu každý bude popisovat jak jel o víkendu vlakem na výlet a kromě názvů stanic, čísel vlaků a časových údajů neuvede téměř nic.
12.03.2008 (9:25)  
Jako poloviční Brňák jsem raději volil cestu přes Břeclav a Přerov. Přeci jen v lůžkáči se lépe spí a ráno nejsem takovej morous. Zpátky jsem jel do Dvora Králové (bydliště)již z Obrnic po trase Ústí/L, Praha Hol., Pardubice. Posledních 15 km vyšlo nejlépe pěšky, jinak bych dojel krátce před půlnocí. Takhle jsem byl ve 22 doma
registrovaný uživatel gapa 
12.03.2008 (8:00)  
Během jedné fotozastávky, tuším, že ve Straškově, jsme potkali jistou paní, kterou se podařilo Hroudovi ukecat, aby se s námi svezla do Libochovic, odkud jí někdo ve vlaku na PDA našel spojení autobusem zpět.

Nemohlo to být spíše ve Mšených-lázních? Tam bych spíš pochopil, že by se našel spoj z Libo zpět. Straškov je totálně "mrtvej" na spojení s Libochovicemi. Mezi M-L a Libochovicemi se dá cestovat "vynikajícími" spoji s přestupem v Budyni a nebo ještě lépe až v Roudnici. Jó - stále to je "lepší" než vlakem...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko